כמעט כל האמריקנים (87%) אשר רוכשים כיום מכוניות חדשות מבצעים לפני כן סקירה של אתרי אינטרנט רלבנטיים, ואוספים מידע שכולל קריאת ביקורות, השוואת כלי רכב ומבחני דרכים אודות הרכישה המתוכננת שלהם.
כשני שלישים (63%) מכלל הנסקרים טוענים ש"מאד סביר" ולכל הפחות "סביר", שהם ירכשו מכונית בעתיד באמצעות האינטרנט ולא באולם תצוגה.
נתונים אלה, אשר נאספו ומפורסמים על-ידי גוף בעל עניין באינטרנט בכלל, ובמכירות אינטרנטיות בפרט, נקשרים היטב להצלחה של יבואני טויוטה לישראל במכירה האינטרנטית של C-HR החדש, לפני כשבועיים.
אנשי אי ביי ביצעו את הסקר (הלא מדעי) שלהם בקרב 1,000 לקוחות בארה"ב, בגילאי 18 עד 65, אשר רכשו רכב במהלך חצי השנה האחרונה. במקביל נסקרו גם 1,000 קונים שקנו מכוניות חדשות באמצעות המערכת המותאמת לכך ב-eBay' מוטורס'.
הממצא המעניין ביותר, אשר בסבירות רבה מתאר את האמון הגובר של גולשים במוסדות מוכרים בהוויה האינטרנטית, הוא מידת הנכונות הגבוהה שלהם לבצע את הרכישה עצמה באינטרנט.
רכישה כזאת מבוצעת כיום לאחר תקופה ממוצעת של כחודשיים שבמהלכה לקוחות חוקרים, בודקים ומחפשים מידע באינטרנט, ו"מתבשלים" על החלטת הרכישה שלהם.
נסקרים שביצעו רכישות בפועל באמצעות eBay מוטורס טוענים שהם הסתמכו יותר על חוות דעת של לקוחות אחרים, ועל דיווחים מקצועיים, מאשר על מידע שקיבלו מאנשי מכירות של סוכנויות הרכב.
כרגיל בסקרים פופולריים, אשר אמורים גם לספק לנו מעט בידור, מתגלים הבדלים בין התשובות של נשים וגברים, והראשון בהם הוא שגברים יותר פתוחים מאשר נשים לביצוע רכישת מכונית באינטרנט: הסקר מגלה שהנכונות של גברים לעניין זה גבוהה כפליים מאשר זאת של נשים.
חפירה מעמיקה יותר (ככל שכזאת יכולה להיות מבוצעת באמצעות סקר של 2,000 נשאלים) גילתה שגברים מעדיפים את הנוחות של קניות באינטרנט, מחירים נמוכים יותר שמוצעים להם, ואת הנגישות למגוון רחב שיותר של אופציות (וזאת לעומת בחירה מתוך מלאי נתון ומוגבל שמקובל בסוכנויות הרכב האמריקניות השונות).
גם בין מי שהצהירו שהם לא רוצים לרכוש מכוניות באינטרנט נמצאו הבדלים בין גברים לנשים: יותר גברים מאשר נשים טענו שהם מעדיפים לבצע נסיעת מבחן במכונית לפני רכישתה, ואילו יותר נשים מאשר גברים טענו שהן מעדיפות לבחון את המכונית ו"לגעת" בה לפני הרכישה.
הבדלים אחרים בין ההעדפות של גברים ונשים נוגעים לסוג ההנעה: גברים, לטענת הסוקרים, מתעניינים יותר בסוג המנוע ובהנעה אלטרנטיבית (מכוניות היברידיות) וכן בעיצוב החיצוני, ואילו נשים הביעו עניין רב יותר במחיר, אמינות ובטיחות. ממצא מעניין אחר הוא שנשים, יותר מגברים, הצהירו שהן מוכנות להחזיק במכונית שלהן "עד שהיא תמות" (המכונית כמובן).
על-פי נתונים שמפרסמת אי ביי נמכרה במהלך הרבעון האחרון של 2016 מכונית חדשה אחת בכל שלוש דקות באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית שלה, אבל גם שם מודים שלמרות הגידול בשימוש במכשירים ניידים ובמדיה חברתית אין תחליף לאינטראקציה האישית: לאחר רכישת רכב מעדיפים 71% מן הנסקרים לבשר לקרובים להם (בני משפחה וחברים) את החדשות אודות הרכישה באופן אישי, פנים אל פנים, ולא בטלפון, הודעת טקסט או במדיה חברתית.