חלק לא מבוטל מאספני הרכב בארץ ובעולם כמעט לא נוהגים ברכבי האספנות שלהם ובדרך כלל הנסיעות ברכב מסתכמות בהגעה למפגשי אספנים לא יותר מדי רחוקים מהבית או מקסימום באיזה מסע לחיפה או לירושלים פעם בשנה.
תירוצים לשימוש המועט יש בשפע ובעוד שבתקופה לפני שהרכב עובר שיפוץ מלא האספנים מדווחים שהם חוששים להתקע בדרך, אחריו הם מפחדים מנזקים לכלי התחבורה שהשקיעו בו מאות שעות עבודה וממון רב.
לדעתנו הם מפספסים בענק ועל אף שלא חייבים לקחת את רכב האספנות לקניות בסופר ולמרות שביום יום הרבה יותר נוח להתנייד במשפחומטית האפרורית והממוזגת, כל המהות של אהבת רכב קשורה בחוויות הנהיגה ואם החלק הזה יוצא מהמשוואה מה שנשאר הוא לא יותר מאובססיה לא ברורה לחתיכת פח.
עוד ב-TheCar:
האגדה על הבוגאטי הנדירה מאגם מאג'ורה
ושבו בנים לגבולם: סברה ישראלית מוצעת למכירה בארצות הברית
מכוניות האספנות היקרות בעולם
כמי שכבר חצה את אירופה ברכב בן כמה עשורים וחרש את ארץ הדוד סם בקצב של מאות קילומטרים ביום במכונית אספנות שרכש ב-eBay, אני יכול להעיד שמדובר בחוויות חזקות שישארו איתי לכל החיים, הרבה יותר מעוד טיול ברכב שכור או שיפוץ מכלול כזה או אחר ברכב האספנות.
עם זאת, בחיים הכל יחסי ובעוד שטיולים ארוכים בניכר על סיפונן של מכוניות ותיקות כמו שעשה כותב שורות אלו או מסעות מדליקים כמו "גרוטאשטח" שיתקיים בפעם השניה בפסח הקרוב ויכלול מסלול של 800 ק"מ בשטח מקיבוץ שניר בצפון לאילת במכוניות שמחירן פחות מ-5000 שקלים נראים למרבית האנשים כמו סוג של טירוף, תמיד יהיו מי שיקחו את ההרפתקנות המוטוריות כמה צעדים קדימה כמו למשל דירק וטרודי – בני זוג מהולנד שהחליטו בשנת 2012 לעצור את שגרת החיים ולצאת עם המכונית למסע מסביב לעולם, במטרה לקדם את המודעות לארגון SOS Children's Villages שהוקם אחרי מלחמת העולם השניה ומפעיל כפרי נוער לילדים במצוקה ברחבי העולם ובדרך לבקר במעל ל-50 מדינות שונות, בכל היבשות על פני הכדור ולאורך של כ-130 אלף קילומטרים.
את כל מסע הדרכים המפרך הזה בני הזוג החליטו לעשות עם רכב האספנות שלהם – פורד מודל T משנת הייצור 1915, רכב שמיותר לציין לא כולל שום אביזרי נוחות ומצויד במנוע בנפח 2.9 ליטרים המפיק 20 כ"ס וגיר עם שני יחסי העברה שמביא את הרכב הראשון בייצור סדרתי למהירות מרבית של כ-65 קמ"ש.
החלק הראשון של המסע החל בהולנד וכלל חצייה של צרפת ואיטליה, מעבורת ליוון ומשם לטורקיה, מעבורת נוספת אלינו לישראל ומשם ביקור בירדן, מצרים, סודן, אתיופיה, קניה ומדינות מוספות עד לסיום בקייפטאון שבדרום אפריקה. בסך הכל בחלק הזה עברו בני הזוג 22 אלף קילומטרים ב-6 חודשים ללא שום תקלות משמעותיות, למרות שהדרך כללה הרבה כבישים מתפוררים, דרכי עפר מאתגרות ומזג אוויר מדברי קיצוני.
לאחר כמה חודשי מנוחה, ב-2013 הפורד הקשישה נשלחה לצפון ארצות הברית ובני הזוג יצאו לרואוד-טריפ של 180 יום ברחבי המדינה שנוצרה על גלגלים וגם בשכנתה קנדה. במהלך החלק הזה בני הזוג רשמו עוד 28 אלף קילומטרים במהלכם הם חוו שתי תקיעות קלות, אחת בשל פנצ'ר בגלגל ושניה בעקבות אלטרנטור ששבק.
מצפון אמריקה הזוג המשיך ב-2014 לאמריקה הלטינית במסע שהתחיל בקולומביה, המשיך לפרו, בוליביה, ארגנטינה וצ'ילה והסתיים כעבור חצי שנה נוספת בריו דה ז'נרו.
בסיום המסע באמריקה ובסך הכל לאחר קרוב ל-80 אלף קילומטרים בדרכים, הרכב הקשיש נשלח בחזרה לאירופה לקראת המשך המסע הרפתקני.
החלק הבא של המסע תוכנן להיות הארוך והמאתגר ביותר והתוכנית כללה יציאה מהולנד מזרחה לכיוון מדינות ברית המועצות לשעבר, סין, הודו, יפן, אוסטרליה וסיום בניו זילנד, אבל כמה ימים בלבד לאחר תחילת המסע, על כביש מהיר בבלגיה, משאית פגעה בעוצמה במודל T הישנה של בני בזוג, המכונית התהפכה ובמזל בני הזוג שרדו את התאונה בפגיעות קלות בלבד.
את זה אי אפשר היה להגיד על הפורד הותיקה שספגה פגיעות קשות ונגררה חבוטה להולנד.
למרות הפגיעות הקשות הכוללות שברים בסרני הרכב ופגיעות קשות בשלדה ובמרכב, בני הזוג החליטו לא לוותר ובימים אלה הם עסוקים בגיוס תרומות לצורך שיקומה המורכב של המכונית ונחושים בדעתם להחזיר עטרה ליושנה ולהשלים על סיפונה את המסע.