• Ad
  • 6 דברים שחשוב לדעת על הקרוסאובר החשמלי החדש ש-BYD שולחת לישראל
    יצרנית הרכב הסינית השיקה באירופה את Atto 2 – קרוסאובר אופנתי קטן שיגיע גם לישראל, אם כי באחור קל. שאלת ה-130,000 שקלים: האם נופתע לטובה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כפי שפרסמנו כאן לפני כשלושה שבועות – יצרנית הרכב הסינית BYD, שמובילה את הסצינה החשמלית בעולם, הציגה בסוף השבוע בתערוכת המכוניות של בריסל את Atto 2 החדש, שהוא גרסת הייצוא של Yuan Up הסיני.

    עד היום נהגה BYD להשיק דגמים חדשים בישראל לפני ההשקה במערב אירופה ולכל הפחות בצמוד אליה, אבל במקרה הזה יעלה הדגם החדש על כבישי אירופה כבר בחודש הבא ואילו אנחנו נקבל את Atto 2 רק אחרי אמצע השנה. יש לנו ניחוש מושכל שכנראה מסביר את הסיבה לכך.

     

    6 דברים שחשוב לדעת על הקרוסאובר החשמלי החדש ש-BYD שולחת לישראל

     

    אז הנה שישה דברים שחשוב לדעת על Atto 2 החדש לפני שהוא מגיע לישראל:

     

    1. הגודל, המתחרות

    אטו 2 (או Atto 2) הוא 'קרוסאובר' אופנתי שמוגדר כ-B-SUV כלומר שבעולם הנעת הבעירה הוא מתמודד מול כוכבים אופנתיים כמו טויוטה C-HR או פולקסווגן T-Roc, ובעולם החשמלי הוא ממוקם מתחת ל-Atto 3 – הדגם הנמכר ביותר בישראל – לבין הסופר-מיני החשמלית 'דולפין'. Atto 2 גם חולק עם שני אלה (ועם דגמים נוספים) את אותה פלטפורמה חשמלית ומארז "סוללת להב" עם כימיית ליתיום-ברזל-פוספט (LFP).

    אפשר להתייחס ל-Atto 2 בפשטות כמו לגרסת הקרוסאובר של 'דולפין' – ממש כמו טויוטה יאריס קרוס ביחס ליאריס האצ'בק (או קורולה קרוס ביחס לקורולה).

    אורכו של Atto 2 הוא 431 סנטימטרים רוחבו 183 סנטימטרים, גובהו 167.5 סנטימטרים ואורך בסיס הגלגלים שלו 262, כלומר שהוא ארוך מהדולפין ב-3 סנטימטרים, רחב ממנה ב-6 סנטימטרים וגבוה ממנה ב-9.5 סנטימטרים, אבל אורך בסיס הגלגלים שלו קצר ב-8 סנטימטרים מאוד משמעותיים. ביחס לאח הגדול Atto 2 קצר ב-14.5 סנטימטרים וצר ממנו ב-4.5 סנטימטרים, אבל הוא גבוה ממנו בשישה סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו קצר משמעותית (ב-10 ס"מ).

    מבחינה שימושית מדובר בכלי רכב עם חמישה מושבים אמיתיים, ועל אף בסיס גלגלים קצר ביחס ל'דולפין' נראה שליושבים מאחור יש מרחב רגליים נדיב לא פחות מזה של ניסאן קשקאי, למשל. בנוסף יש לו גם תא מטען מכובד, בנפח 400 ליטרים או 1,430 ליטרים עם מסעדי מושבים אחוריים מקופלים.

    בין החשמליות מתמודד Atto 2 בעיקר מול MG ES5 שמחליף את MG ZS המוכר והנמכר אצלנו, וגם מול קיה EV3 החדש שינחת אצלנו בקרוב, ו"במורד הדרך" הוא ייפגש באירופה עם רנו 4 החשמלית העתידית ועם פולקסווגן ID.2 וקופרה רבאל.

     

    6 דברים שחשוב לדעת על הקרוסאובר החשמלי החדש ש-BYD שולחת לישראל

     

    2. סוללה, טווח נסיעה, נחיתה בישראל

    Atto 2 משווק כרגע באירופה עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 45.1 קילוואט שעה שמספקת טווח נסיעה תיאורטי של כ-300 קילומטרים בין טעינות (WLTP), וזה – אם נודה על האמת – קצת גבולי אפילו שמרחקי הנסיעה בישראל לא גדולים.

    יצרנית הרכב טרם פרסמה נתון רשמי של מהירות הטעינה המרבית לסוללה הזאת אבל אין סיבה שהיא תהיה שונה ממהירות הטעינה של דולפין, כלומר 88 קילוואט בטעינת DC מהירה ו-11 קילוואט במטען ביתי.

    בסין יש ל-BYD גם מארז סוללה עם תכולת אנרגיה של 60 קילוואט שעה, כמו זה של 'דולפין', ואנשי BYD מבטיחים להשיק אותה באירופה בהמשך השנה. עם 60 קילוואט אמור להתקבל טווח נסיעה תיאורטי של 400 קילומטרים בין טעינות, שזה כבר פחות גבולי.

    הניחוש שלנו הוא שיבואני BYD מעדיפים להמתין למארז הגדול יותר שאולי יוצע בישראל כאופציה יחידה או רק בגרסה יקרה יותר. עבורם, אולי גם עבורנו, זאת סיבה מספיק טובה להמתין רגע עם ההשקה בארץ.
    אפשרות נוספת, שלא סותרת את הראשונה, היא ש-BYD משגרת כל כך הרבה דגמים חדשים שאין אפשרות או צורך למהר ולהשיק אותם בישראל כאילו אין מחר.

     

    3. המחיר

    Atto 2 מוצעת באירופה תמורת כ-25,000 אירו פלוס מינוס, וזה קצת יותר ממה שקיווינו לו אבל די הגיוני לנוכח המכס שמוטל כעת באירופה צעל רכב חשמלי מתוצרת סין.

    יבואני BYD לישראל, חברת שלמה מוטורס, נוהגים למצב את המוצרים שהם מוכרים ברמת מחיר גבוהה ביחס למתחרים סינים אחרים, לכאורה כדי לייצג ערך פרימיום ביחס אליהם ולמעשה כדי להשאיר מרווח הנחה שיספק את ציי הרכב.

    מחירי המחירון הנוכחיים של Atto 3 בישראל מתחילים בכ-175,000 שקלים והמחירון של 'דולפין' מתחיל ב-145,000 שקלים. המשמעות היא שאם לא מצפים להפתעות צריך לחשוב על גזרת ה-150,000 שקלים לגרסת הבסיס.

    אבל אם מתעקשים להפגין אופטימיות ולדמיין עשר אוניות ממתינות לפריקה בנמל אפשר לחשוב גם על 130,000 לגרסת הסוללה הקטנה ולהזכיר ש'דונגפנג' השיקה את בוקס (הבסיסית והקטנה) ב-110,000 שקלים.

     

    6 דברים שחשוב לדעת על הקרוסאובר החשמלי החדש ש-BYD שולחת לישראל

     

    4. מנוע, ביצועים

    Atto 2 משווק באירופה עם מנוע קדמי שמספק 177 כוחות סוס לגלגלים הקדמיים וזה פחות או יותר כמו ZS אבל פחות ממה שיש לקיה EV3.

    שריפת צמיגים? לא משהו: נתון "אירופאי" רשמי טרם נמסר אבל ההערכה היא שהוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך קצת פחות משמונה שניות.

     

    5. עיצוב וסגנון

    מצד אחד יש לא מעט דמיון בין Atto 2 לבין אחיו הגדול והפופולרי בישראל ובוודאי שהוא מיישר קו עם העיצוב האופייני של BYD (למשל פס שחור אופקי לרוחב החזית, פס תאורת LED אחורי ואיך לא – מסך מרכזי מסתובב), אבל לזכותו צריך לומר שגם מבחוץ ובעיקר מבפנים הוא יותר סולידי ולכן גם נעים לעין.

    גג זכוכית פנורמי הוא כנראה לא הפתרון האופטימלי לאקלים ישראלי אבל באולם התצוגה זה עושה את העבודה, במיוחד כשהוא מונח על מה שנראה כמו "גג צף", ואלמנטים אטרקטיביים אחרים כוללים פנסי LED קדמיים כסטנדרט ותאורת יום דקיקה, "כונסי אוויר" קדמיים מודגשים, ספוילר גג אחורי, פנסים אחוריים שמעוצבים בצורת 'קשרים סיניים' (אינפיניטי), שפע חיפויי פלסטיק שחורים שאמורים ליצור תחושה קרבית.

    תא הנוסעים מינימליסטי ופשוט, בוודאי ביחס לאח הגדול ולדגמים אחרים של BYD, ויש בו כאמור מסך מגע מרכזי גדול ומסתובב על צירו (12.8 אינטש), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.8 אינטש מאחורי ההגה, וקונסולה מרכזית שעליה משובצים מספר כפתורים פיזיים כמו בורר הילוכים בתצורת "קריסטל", בורר מצבי נהיגה, בקרת עוצמת שמע וכפתורי תפעול חלונות צד קדמיים.

     

    5. עיצוב וסגנון מצד אחד יש לא מעט דמיון בין Atto 2 לבין אחיו הגדול והפופולרי בישראל ובוודאי שהוא מיישר קו עם העיצוב האופייני של BYD (למשל פס שחור לרוחב החזית, פס תאורת LED אחורי ואיך לא - מסך מרכזי מסתובב), אבל לזכותו צריך לומר שגם מבחוץ ובעיקר מבפנים הוא יותר סולידי ולכן גם נעים לעין. גג זכוכית פנורמי הוא כנראה לא הפתרון האופטימלי לאקלים ישראלי אבל באולם התצוגה זה עושה את העבודה, במיוחד כשהוא מונח על מה שנראה כמו "גג צף", ואלמנטים אטרקטיביים אחרים כוללים פנסי LED קדמיים כסטנדרט ותאורת יום דקיקה, "כונסי אוויר" קדמיים מודגשים, ספוילר גג אחורי, פנסים אחוריים שמעוצבים בצורת 'קשרים סיניים' (אינפיניטי), שפע חיפויי פלסטיק שחורים שאמורים ליצור תחושה קרבית. תא הנוסעים מינימליסטי ופשוט, בוודאי ביחס לאח הגדול ולדגמים אחרים של BYD, ויש בו כאמור מסך מגע מרכזי גדול ומסתובב על צירו (12.8 אינטש), לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8.8 אינטש מאחורי ההגה, וקונסולה מרכזית שעליה משובצים מספר כפתורים פיזיים כמו בורר הילוכים בתצורת "קריסטל", בורר מצבי נהיגה, בקרת עוצמת שמע וכפתורי תפעול חלונות צד קדמיים.

     

    6. מסין או מהונגריה?

    כל המכוניות של BYD מגיעות אלינו כיום מסין, וכך יהיה גם לגבי Atto 2 – אם כי כנראה לא לאורך זמן. BYD כבר נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמת מפעל יצור חדש בהונגריה, והיא מתכוונת להפעיל אותו עוד בסוף השנה הנוכחית. ככל הידוע, מכוניות ראשונות שירדו מקווי הייצור בהונגריה יהיו דגמי Atto 3 ודולפין, ומיד לאחר מכן – ככל הנראה במהלך 2026 – תיוצר שם גם Atto 2.

    סביר להניח של-BYD לא תהיה סיבה לייצר כלי רכב עם תקינה אירופאית גם בסין וגם באירופה, למרות שטסלה עושה את זה כל הזמן, אבל כל האופציות על השולחן.

     

    5. מנוע, ביצועים Atto 2 משווק באירופה עם מנוע קדמי שמספק 177 כוחות סוס לגלגלים הקדמיים וזה פחות או יותר כמו ZS אבל פחות ממה שיש לקיה EV3. שריפת צמיגים? לא משהו: נתון "אירופאי" רשמי טרם נמסר אבל ההערכה היא שהוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך קצת פחות משמונה שניות.

     

    לקריאה נוספת:

    BYD סיל U היברידי-נטען במבחן
    תבחרו למי אתם רוצים להאמין: BYD לא רוכשת את NIO
    ריקול משמעותי ל-BYD אטו 3 ודולפין, וזה אירוע חשוב וחיובי

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.