• Ad
  • 2100 קילומטרים על חשמל ובנזין: BYD חשפה טכנולוגיה היברידית-נטענת חדשה
    יצרנית הרכב הסינית מציעה את הדור החמישי של הטכנולוגיה ההיברידית-נטענת שלה בצמד מכוניות שעולות בין 13,750 ל-19,300 דולר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב החשמלי הגדולה ביותר בסין, BYD, זאת שמככבת שם גם בראשות טבלת המכירות בזכות דגמים חשמליים והיברידים-נטענים, חשפה שלשום את גרסאות הסדאן של 'קין L' ושל המכונית הכמעט תאומה שלה – 'סיל' 06 – עם טכנולוגיה היברידית-נטענת משודרגת, ובגזרת מחירים של פחות מ-14,000 דולר.

    לדברי אנשי BYD, לקוחות שיעשו שימוש במכוניות האלה יכולים לחסוך מידי שנה כ-1,350 דולר בהוצאות דלק ביחס לדגמים מקבילים עם מנועי בנזין רגילים.

     

    2100 קילומטרים על חשמל ובנזין: BYD חשפה טכנולוגיה היברידית-נטענת חדשה

     

    קין וסיל המחודשות הושקו באירוע שנערך בעיר שיאן ובמרכזו עמד הדור החמישי של מערכת ההנעה ההיברידית-נטענת של BYD, ובל נשכח ש-BYD הייתה יצרנית הרכב הראשונה בעולם שהציגה מערכת כזאת במכונית סדרתית. ההבדל המשמעותי ביותר בין 'קין' ל'סיל' הוא שהראשונה רחבה יותר, בהפרש לא זניח. היצרנית הסינית מציעה לשוק המקומי שלה חמש גרסאות של שתי המכוניות, והם מוצעים שם תמורת 99,800 עד 139,800 יואן, שהם כ-13,750 – 19,300 דולרים אמריקנים.

    היברידית-נטענת כדרך חיים

    הדור החמישי של המערכת ההיברידית-נטענת של BYD בנוי ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמספק 100 כוחות סוס ומומנט של כ-13.4 קג"מ. המנוע החשמלי בגרסת הבסיס מספק 163 כוחות סוס ומוזן מסוללה חשמלי עם תכולת אנרגיה של 10 קילוואט שעה. בגרסאות היקרות יותר מספק המנוע החשמלי 217 סוסים ומוזן מסוללה חשמלית עם תכולת אנרגיה של כמעט 16 קילוואט שעה.

     

    2100 קילומטרים על חשמל ובנזין: BYD חשפה טכנולוגיה היברידית-נטענת חדשה

     

    טווח הנסיעה ה"חשמלי בלבד" של גרסאות הבסיס הוא כ-80 קילומטרים לפי תקן CLTC הסיני, ולגרסאות עם הסוללה הגדולה יש טווח נסיעה תיאורטי מובטח של כ-120 קילומטרים עד שמנוע הבנזין נדרש להתעורר לפעולה.
    ההבטחה של BYD היא שכאשר אחת המכוניות האלה תצא לדרכה עם סוללה טעונה במלואה ומיכל בנזין מלא היא תוכל לנוע לאורך כ-2,300 קילומטרים לפני שתזדקק לחישמול או תדלוק נוספים.

    אנחנו עדיין מנסים לברר את נפח מיכל הבנזין של המכוניות האלה, ולוקחים בחשבון שהמדידות מבוצעות לפי תקנים סינים שאולי אינם מכבידים במיוחד, אבל מה שבאמת חשוב זאת הטענה של BYD לפיה הטכנולוגיה החדשה מפחיתה את תצרוכת הדלק של מכונית היברידית-נטענת כזאת מכ-3.8 ליטר בנזין ל-100 ק"מ נסיעה אל 2.9 ליטר גם כאשר הסוללה החשמלית התרוקנה. אנחנו מדברים על שיפור מ-26 קמ"ל אל כמעט 34.5 קילומטרים לכל ליטר במכונית די כבדה, ואם זה נכון זה פנטסטי.

    המערכת ההיברידית היוצאת סיפקה טווח נסיעה "חשמלי בלבד" של כמה עשרות קילומטרים בלבד ולמרות זאת הייתה מנוע הצמיחה העיקרי של BYD כיצרנית רכב בסין, עם כ-3.6 מיליון כלי רכב כאלה שנמכרו שם.
    ברבעון הראשון של 2024, בתוך כדי מלחמת המחירים העצימה שמתקיימת בשוק הרכב הסיני, הפחיתה BYD את מחירי המכוניות ההיברידיות-נטענות שלה בשיעורים של בין 10% עד 22%.

     

    2100 קילומטרים על חשמל ובנזין: BYD חשפה טכנולוגיה היברידית-נטענת חדשה

     

    הוויכוח ההיברידי רחוק מהכרעה

    מערכות היברידיות-נטענות הן הטכנולוגיה שגדלה במהירות הגדולה ביותר בשוק הסיני מבחינת נפח מכירות – וזה נובע במידה רבה ממדיניות ממשלתית שמבקשת להרחיב את צי הרכב בסין גם אל הפריפריות ואזורי הספר שבהם תשתיות החשמול עדיין לא מספיק מפותחות.

    זה כמובן לא משנה את הטענה הבסיסית שלנו ב-TheCar שמדובר בבלוף שמונע באמצעות תמריצים כלכליים. מכוניות היברידיות-נטענות נהנות כמובן מטווח הנסיעה הארוך ביותר בתעשייה, והן מוצגות כדרך להעלים את הפחד של בעלי רכב מפני "חרדת טווח" וכמדרגת כניסה לעולם הרכב החשמלי.

    אז נכון, מנוע הבנזין מונע במידה רבה את הסכנה של להיתקע באמצע הדרך בלי טעינה אבל כמו כל פשרה – הטכנולוגיה בכללותה סובלת גם מן "הרע שמכל העולמות".

    ראשית לכל – כמו כל מכונית היברידית הרכב צריך לשאת גם מנוע בעירה פנימית על כל מה שכרוך בכך מבחינת משקל, זיהום אוויר במפלס החוב, והגבלת המרחב הפנימי ברכב, וגם מערכת הנעה חשמלית ששוקלת עוד כמה מאות קילוגרמים. בנוסף, למכוניות היברידיות-נטענות יש גם סוללה חשמלית גדולה וכבדה יותר וזה משקל שהרכב סוחב איתו לאורך כל חייו.

    כמובן שגם המורכבות הטכנולוגית גדולה יותר ומכך נגזרות עלויות תחזוקה גדולות לאורך זמן, ולא מיותר להזכיר גם שהמכוניות האלה בוערות בשיעורים הרבה יותר גדולים ממכוניות עם מנועי בנזין וממכוניות חשמליות, וקשה לכבות אותן כמו שקשה לכבות רכב חשמלי בוער.

     

    2100 קילומטרים על חשמל ובנזין: BYD חשפה טכנולוגיה היברידית-נטענת חדשה

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.