• Ad
  • תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה
    ג'ימני ואיגניס הם בין הקורבנות של החמרת תקני זיהום האוויר באירופה, אבל יש מצב שנוכל לקבל מחירים טובים לויטארה ו-S-CROSS
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוזוקי תפסיק בשנה הבאה את השיווק באירופה של מספר דגמים חשובים עם מנועי בעירה פנימית, והכואב ביותר מבחינתנו הוא ג'ימני הפופולרי והייחודי. הסיבה: כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר המחמירים ולא לשלם קנסות – סוזוקי חייבת לשפר את תמהיל מערכות ההנעה החשמליות וה"מחושמלות" שלה.

     

    תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה

     

    אנשי סוזוקי צופים שכבר השנה יצנחו המכירות שלהם באירופה בכמעט 20%, מ-236,000 לכ-191,000 מסירות, ועד לסוף השנה, או לתחילת השנה הבאה, תופסק המכירה של ה"מיני-ג'יפון" איגניס ושל ג'ימני.

    באירופה תופסק גם המכירה של מכונית הסטיישן ההיברידית 'סווייס' (Swace), שלא נמכרת בישראל, אם כי במקרה הזה נראה שהסיבה לכך היא מסחרית נטו וקשורה למערכת היחסים בין סוזוקי לטויוטה: סווייס היא גרסת הסטיישן של טויוטה קורולה עם מדבקה של סוזוקי.

    מגזין הרכב הבריטי 'אוטוקאר' דיווח מוקדם יותר השבוע על הפסקת המכירה בבריטניה של מספר דגמים, בהם גם 'סוויפט' המחודשת, וזאת מפני שתקנות זיהום האוויר שם מחמירות עוד יותר, אבל במקרה שלהם מדובר במכוניות עם הגה שמותקן בצד הלא נכון, והן פחות רלוונטיות מבחינתנו.

     

    תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה

     

    כעת מדווחת גם סוכנות הידיעות 'בלומברג' על התוכניות של סוזוקי, שנשמעות כמו "ירידה לצורך עליה": בשנה הבאה יחליף דגם חשמלי ראשון את הדגמים עם מנועי הבנזין. עד אז סוזוקי תתמקד בדגמים היותר פופולריים (גם) בישראל – ויטארה, סוויפט ו-S קרוס, אבל תוותר על 40% מן ההיצע שלה בישראל. איגניס, אגב, הוא לא בין הדגמים הפופולריים של סוזוקי בישראל אבל באירופה זה הלהיט שלה, בהא הידיעה, עם מקום שני במכירות באיטליה, למשל.

    בשנה שעברה נחשף קונספט eVX שהוא קרוסאובר חשמלי, והגרסה הסדרתית שלו אמורה לקבל סוללה עם תכולת אנרגיה של 60 קילוואט שעה וטווח נסיעה של 550 קילומטרים בין טעינות. אנשי סוזוקי מסרו ל'בלומברג' שהגרסה הסדרתית שתתבסס עליו "תגיע לאירופה מאוחר יותר בשנה הבאה", אבל לא נקבה במועד מדויק.

     

    תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה

     

    איגניס וג'ימני OUT

    סוזוקי משווקת בישראל חמישה דגמים, שניים מהם מיוצרים בהונגריה ושלושה ביפן. במחצית הראשונה של השנה עלו על כבישי הארץ 2,255 יחידות של 'קרוסאובר' ועוד 697 'ויטארה' – מתוצרת הונגריה. בנוסף עלו על הכבישים שלנו 721 איגניסים, 1,026 סוויפטים ו-254 ג'ימני – כולם מתוצרת יפן. למעט ג'ימני – כל שאר הדגמים מצוידים במערכת ההיברידית הקלה של סוזוקי.

    בחודש שעבר, בעקבות פסיקת בג"צ בעתירה שהגישה יבואנית סוזוקי כנגד המדינה – ביטלה רשות המסים את ההטבה בסך 500 שקלים בחודש שניתנה ב"שווי השימוש" שמשלמים מקבלי רכב צמוד ממקום העבודה. זאת לאחר שנקבע שהמערכת ההיברידית הקלה של סוזוקי לא עומדת בהגדרת "רכב משולב מנוע היברידי". החלטה זו פגעה באופן גורף בכל דגמי סוזוקי בישראל למעט ג'ימני.

    ההחלטה של סוזוקי להפסיק את השיווק באירופה של מספר דגמים אמנם לא גוזרת באופן מוחלט הפסקת יבוא שלהם לישראל, אבל היא תגרום לכך במוקדם או במאוחר.

    בשלב המיידי אין לסוזוקי בעיית תקינה היות שהדגמים כבר נמכרים בישראל בהתאם לתקינה הקיימת. השאלה היחידה תהיה כלכלית: האם ישתלם לסוזוקי לייצר על קווי הייצור שלה כמה מאות כלי רכב עם תקינה אירופאית שייוצאו לישראל. בשלב הבא, כאשר דגמים יעודכנו, לא תהיה הצדקה כלכלית לבצע תקינה אירופאית רק עבור השוק שלנו.

     

    תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה

     

    בצד השני של הסקאלה נמצאים 'ויטארה' ו'קרוסאובר' שמיוצרים בהונגריה, וכל עוד שהמפעל ההונגרי יוסיף לייצר אותם ייתכן שהשוק שלנו ייהנה מהם במיוחד. לנוכח הירידה שצפויה במכירות של דגמים אלה באירופה, והעובדה שהם "נולדים" עם תקינה אירופאית – יש מצב שיבואנית סוזוקי תוכל לקבל מחירים טובים מאלה שהיא מקבלת כרגע וזה יאפשר לה להפוך אותם לתחרותיים מאוד בישראל.

    המפעל של סוזוקי בהונגריה ייצר בשנה שעברה 156 אלף כלי והשנה צומצם הייצור ל-109 אלף בלבד, וכאמור רק כ-3,000 מתוכם נמסרו אצלנו במחצית הראשונה של 2024.

     

    תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה

     

    לקריאה נוספת:

    כצפוי: המכונית החשמלית של סוזוקי תהיה בעצם טויוטה

    אילו מותגי רכב לא ישרדו עד לעשור הבא?

    מדוע המצברים לרכב כל כך יקרים בישראל ומי צריך מצבר Start Stop?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תגידו שלום לג'ימני: סוזוקי מפסיקה לשווק מספק דגמי מפתח באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.