האיש שמאחורי "מחירון הרכב של המדינה", השמאי לוי יצחק, הלך אמש לעולמו בגיל 86 והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. לוי יצחק הקים ופיתח את מחירון הרכב שהפך למותג שנקרא על שמו, מחירון שהפך לעמוד השדרה של שוק הביטוח והסחר ברכב וניצח במהלך השנים עשרות ניסיונות להתחרות בו.
לוי יצחק הקים את החברה שנושאת את שמו בשנת 1971 ופרסם את מחירון הרכב הראשון שלו בשנת 1974. בתחילת הדרך הוא נהג, תרתי משמע, להפיץ בעצמו את המחירון שהיה בסך הכל חוברת קטנה. במהלך השנים לוי יצחק ביסס את מעמדו – גם האישי וגם של מותג המחירון שלו – כאוטוריטה בתחום הערכת השווי של כל סוגי הרכב בישראל, כולל כלים לא ממונעים.
בהמשך נכנס לוי לתחום הנדל"ן, השתתף כמומחה בתוכניות במדיות השונות ואף יזם הפקות של תוכניות שונות ושיתוף פעולה עם קבוצת ידיעות אחרונות. מתחום הרכב התפתחה העבודה אל שמאות רכב באופן כללי, שמאות נדל"ן והשקעות ויזמויות בנדל"ן. מחירון הרכב שלו התקבע והפך ל"תנ"ך של הרכב המשומש בישראל".
מספר גופים חזקים ניסו להיאבק במוסד המחירון שנקרא על שמו של לוי יצחק ללא הצלחה, כאשר הניסיון המשמעותי ועתיר המשאבים ביותר הוא מחירון הרכב של אתר האינטרנט 'יד 2'. לפני יותר מעשור ניסה שר התחבורה ישראל כ"ץ להיאבק במחירון של לוי יצחק כפועל יוצא ממסקנות 'ועדת זליכה' אולם לא הוא ולא כל שרי התחבורה בעקבותיו הצליחו למסד מחירון "ממלכתי" וזאת על אף לא מעט הודעות לעיתונות בנושא.
הצלחתו של לוי יצחק והמעמד שבנה למוסד המחירון שנושא את שמו היא בראש ובראשונה אישית, ונובעת מן האישיות ומערך הקשרים שבנה, כמו גם מן העקרונות שעמדו בבסיס השיטה שלו אשר התאימו למערכות היחסים שנוצרו עם השנים בשוק הרכב הישראלי בין יבואנים, סוחרי רכב, מוסדות מימון, חברות ליסינג ומעל הכל – חברות הביטוח.
אחד מסימני ההיכר של לוי יצחק הוא גאווה במורשת הבולגרית שלו, על אף שהוא עצמו עלה ארצה כילד. במהלך השנים התרחבה החברה והיא מונה כיום כ-50 עובדים, בנו של יצחק, מי-רון לוי, מכהן כסמנכ"ל הקבוצה ואחראי על תחום הרכב, וביתו קרין לוי-קראוזה מכהנת כמנהלת שיווק, פרסום, קידום מכירות והוצאה לאור ומנהלת את מחלקת סקר הדירות בחברה. בעשורים האחרונים נודע לוי יצחק כאספן וכמעריך שווי של חפצי אמנות.