• Ad
  • קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים
    גם לנוכח אופנת הקרוסאוברים הבוערת קיה מעולם לא נטשה את קטגוריית המיניוואנים. כעת היא יוצקת 27 שנות ניסיון אל מתיחת הפנים של קרניבל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    קיה קרניבל 2025 מתומחרת כמכוניות יוקרה למרות שאיכות החומרים שלה לא תואמת את השאיפה הזאת. כמו תמיד, גם הדור המחודש מצטיין בנוחות ובשימושיות שחסרים ברכבי פנאי גדולים אחרים

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    מי אתה קיה קרניבל?

    קיה היא בין יצרניות הרכב היחידות שמקפידות להציע לאורך השנים מיניוואן בגודל מלא, ו'קרניבל' שומר על שמו ועל מעמדו מזה ארבעה דורות ברצף, החל משנת 1998.

    במהלך השנים למדו אנשי קיה כל טריק שקיים בספר המיניוואנים, והמוצר הזה לוטש ושופר כדי להתאים ככל שאפשר למטרה אחת: הסעת 8 נוסעים בנוחות מרבית.
    לזכות קיה צריך לומר שהיא לא מצמצה ולא גם ממצמצת בעידן שבו הקרוסאוברים הכחידו זה מכבר את המיניוואנים הגדולים עם הבטחה חסרת כיסוי להסיע 7 עד 9 בני אדם.

    מיניוואנים, לעומת קרוסאוברים דמויי "רכבי שטח", מתאפיינים בתצורה קופסתית שאמנם לא משדרת פנטזיות עמומות של נהיגת שבילים וחציית מדבריות אבל השימושיות היא חלק מובנה בה מעצם החלל הנדיב שלה.
    קרניבל תמיד נראה גדול ומאסיבי ביחס לבני דורו, וכך גם כיום, אבל השיפור המתמיד באיכויות הייצור והעיצוב באות כעת לידי ביטוי בכלי המרשים והנאה ביותר מאז ומעולם.

    האתגר הגדול ביותר שניצב כיום מול קרניבל לא נמצא בקטגוריות סמוכות כמו קרוסאוברים אלא בכלי רכב חשמליים כמו קיה EV9 או מקסוס 'מיפה 9' שנולדים עם יתרון מובנה: פלטפורמה חשמלית מאפשרת לייצר חלל נקי יותר ומרחב פנימי רב יותר.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    עיצוב, מיצוב

    קרניבל דור רביעי הוא אחד המיניוואנים המרשימים ביותר שמוצעים בישראל והעדכון שלו הצליח ללטש את היופי הזה עוד יותר.

    אפשר להגדיר את העיצוב הזה כ"כמעט-יוקרתי" והוא מאופיין בקווים ישרים, ממדים גדולים, חזות מרשימה והמון נוכחות. מתיחת הפנים הפכה אותו למעט יותר קשוח. עיצוב החזית לקוח מעיצובם של קרוסאוברים דמויי רכבי שטח, ונדמה שגם בעיצוב הפרופיל והאחוריים ניסו מעצבי קיה לטשטש את הגבול שבין "קופסה" ל"ג'יפ".

    טשטוש מסוג אחר משחק משחק ויזואלי על הגבול שבין כלי רכב עם מנוע בנזין או דיזל לבין כלי עם הנעה חשמלית, וזה בא לידי ביטוי בפסי תאורה דקיקים שמתכתבים עם קווי העיצוב של EV9.

    חישוקי גלגלים מושחרים (בדגם ההיברידי הנבחן) מוסיפים נגיעה יוקרתית לרושם הכללי, אי אפשר להתעלם מ"לוע הגריל" הגדול שפעור מלפנים, הפרופיל ארוך וריבועי וקו החזית נחתך בחדות – וכל אלה יחד מחזקים, כאמור, את המראה הקשוח.

    המיצוב של מיניוואנים גדולים בישראל – בוודאי אחרי עידן ה'מאזדה 5' הצנום של ציי הרכב – מחובר חיבור עמוק אל ציבור אמיד של משפחות ברוכות ילדים, שלא לומר מגזר דתי לאומי ומגזר חרדי. בכל מקרה מדובר בכלים יקרים, ובשנים האחרונות אפשר לומר אפילו "מאוד יקרים".

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    עיצוב סביבת הנהג ותא הנוסעים של קרניבל מיישר קו עם תאי הנוסעים של קרוסאוברים בכלל וכלי רכב חשמלים בפרט, וזה בא לידי ביטוי – למשל – בריבוי צגים, החלפת מוט בורר ההילוכים בבורר שבנוי כגלגל מינימליסטי (בגרסה הנבחנת), שילוב מרשים של גוונים וחומרים, מושבים מרופדים בעור טבעוני (בגרסה הנבחנת), הרכבה איכותית ואלמנטים מושקעים בעיצובם. כל אלה מתגבשים לכדי תא נוסעים כמעט יוקרתי למראה.

    צגי מערכת המולטימדיה והמחוונים גדולים במיוחד – 12.3 אינטש בגרסה הנבחנת, והם יצוקים יחד ליחידה רציפה שבה המסך המרכזי מוטה קלות לכיוון הנהג. הגרפיקה נאה והמידע מוצג בבירור.

    קונסולת בקרת האקלים המיושנת הוחלפה בצג שליטה-מגע מתקדם עם שליטה כפולה על פונקציות חיוניות – כגון עוצמת שמע, מדיה, ניווט והגדרות כלליות. אפשר לדלג בקלות בין שתי התצוגות ואף לקבוע את תצוגת ברירת המחדל המועדפת, ועדיין מדובר בהתעסקות מסיחת דעת ביחס לכפתורים פיזיים. כאשר מתרגלים לתפעול הכפול אפשר לחיות איתו בשלום ובאופן כללי נאמר שעל אף עושר האבזור עקומת הלימוד של תפעול המערכות מהירה יחסית והנדסת האנוש טובה.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    אחרי כל זה חשוב להדגיש שלמרות העיצוב המושקע ועושר האבזור לא מתקבלת תחושת נהיגה ברכב פרימיום, ולכן צריך "לכייל" את המדד שמולו בוחנים את קרניבל. בהשוואה לרכבי "מסה" עממיים מדובר בכלי מאוד מרשים עם איכות חומרים טובה, מושבים קדמיים רחבים, נוחים וכמובן גם "מחושמלים", אבל בהשוואה למותגי יוקרה ולדגמי פרימיום – "זה לא זה".

    אבסולוטית – המושבים הקדמיים מעט נוקשים ואפשר לכוון אותם לתנוחת נהיגה גבוהה ומושלמת, תא הנוסעים מאוד מאוד שימושי והעובדה שהוא גדוש בתאי אחסון ובמתקני כוסות מאפשרת מקסימום נוחות בהסעת נוסעים בכלל ומשפחות בפרט – עם כל הציוד, העומס והבלגן. אפשר למצוא מקום לכל אביזר ופריט והגישה למושבים האחוריים נוחה בזכות דלתות צד רחבות שמתגלגלות לאחור בהפעלה חשמלית ופוערות פתח גדול ונגיש.

    שורת המושבים האמצעית נוחה במיוחד בזכות שלושה מושבים נפרדים שאת האמצעי מביניהם אפשר להוציא מהרכב כדי לקבל מרחב פנימי עצום לשני נוסעים על "מושבי קפטן" מפנקים.
    לטובת הנוסעים מאחור מותקנת קונסולה אישית לשליטה עצמאית על אזור אקלים נקודתי, עם פתחי אוורור אישיים שממוקמים על התקרה. "מחלקת ביזנס" זה כאן.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    לשני המושבים בצדדים משענת יד צידית מתקפלת ואפשר גם לקפל את מסעד המושב המרכזי (במקום להוציא אותו) כדי לקבל משענת ומשטח מרכזי שעליו יש מתקני כוסות ושולחן.

    על גב המושבים הקדמיים מותקנים שני שקעי מיני USB ושקע 12V, יש גם וילונות הצללה ואפשר לכוון בנפרד את זויות המסעד של כל אחד משלושת המושבים האחוריים או לגרור אותם קדימה או אחורה כדי לשלוט במרחב הרגליים של כל הנוסעים.

    המרכזי מבין שלושת המושבים פחות מומלץ לנסיעות ארוכות מפני שהוא צנום ופחות נוח, יותר נוקשה וממוקם מעט יותר נמוך, ובאופן כללי הוא מתאים יותר להסעת ילד מאשר למבוגר.

    קיפול ידני קל של כל אחד ממושבי השורה השנייה חושף גישה נוחה מאוד לשורת המושבים השלישית שבה נגזר המרחב הפנימי מן המיקום של שלךושת המושבים שעליהם דיברנו עד כה: אם הם משוכים לאחור לא נותר הרבה מרחב רגליים, ולהיפך.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    באופן כללי גם בשורה השלישית מתקבל מרחב ראש ורגליים טוב ושני המושבים שבצדדים נוחים מאוד גם עבור נוסעים מבוגרים. המושב המרכזי, לעומתם, הוא הפחות נוח מכל מושביו של קרניבל מפני שמרחב הכתפיים מוגבל והמושב מוגבה, נוקשה ולא מספק תמיכה לירכיים. גם מושב זה מתאים לילד וקצת פחות למבוגר.

    גם בשורת המושבים השלישית מותקנים שני פתחי אוורור אישיים על התקרה, יש משענות יד בצדדים ולכל מושב משולבים תא איחסון ומתקני כוסות, שני שקעי מיני USB, משענות ראש מתכווננות וגם וילונות הצללה.

    דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת אחת משלוש תצורות. כאשר כל שמונת המושבים בשימוש נותר תא מטען מכובד בנפח 627 ליטרים אם כי הוא בנוי כמו אמבטיה עמוקה שלא מאפשרת טעינת מטען נוחה – אלא כערימה לגובה.

    כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת אל תוך אותה "אמבטיה" נוצר משטח שטוח עם תא מטען עצום בנפח 1,665 ליטרים שמאפשר הטענת כל מה שרק אפשר לחשוב עליו בטיול משפחתי של חמישה, ואם מעוניינים לבצע הובלות אפשר לקפל גם את שורת המושבים האמצעית כדי לקבל נפח הטענה של 2,827 ליטרים. הגישה אל תא המטען נוחה, מותקן בו שקע 12V נוסף ויש גם תאורה ושני תאי אחסון נוספים.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    נוחות נסיעה, התנהגות כביש

    קרניבל תמיד היה כלי כבד ומגושם וזה נכון גם לגבי הדור הנוכחי ששוקל 2.2 טונות – מסה שנשמעת "נורמלית" בעידן הרכב החשמלי.

    מערכת המתלים צריכה להתמודד גם עם המשקל הרב וגם עם ממדים גדולים, ומכיוון ששווקי היעד המקוריים של הכלי הזה הם השוק האמריקני ושווקים בדרום מזרח אסיה – המתלים מכוילים תוך העדפת נוחות ורכות על-פני התנהגות.

    למרות זאת תחושת הנסיעה מרוסנת ולא מדובר ביאכטה מתנדנדת שגורמת למחלת ים. המתלים הרכים מועילים במיוחד בנסיעה עירונית ופרברית בזכות היכולת שלהם לבלוע את שיבושי האספלט ובאמפים עירוניים, והיא גובה מחיר כאשר לוקחים את הספינה הזאת לנהיגה אינטנסיבית על כביש מהיר, שלא לדבר על נהיגה על כבישי נהיגה.

    באופן כללי מתקבלת מכונית נוחה, שקטה ונעימה, ובגלל הממדים היא לא אידאלית לתמרוני חניה ברחובות צרים. עם זאת – שטח החלונות נדיב ומאפשר שדה ראיה טוב לכל הכיוונים, יש לא מעט מערכות עזר ומשקל ההגה קל, ולכל אלה יש תרומה בתמרון עירוני.

    בנהיגה בינעירונית מתקבלת רמת נוחות מרשימה עד שמגיעים אל רצף שיבושים שמוציא את המרכב משלוותו. במצבים כאלה נוצרות זוויות גלגול ניכרות וההיגוי הקל לא מועיל כדי להרגיע את הרוחות. בנהיגה על כבישים מפותלים עם רכב מיושב יידרש הנהג לגייס את מלוא העדינות שלו כדי שלא לערבל את נוסעיו ולסחוט מהם מחאות.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    מנוע, ביצועים

    למבחן זה נטלנו את הגרסה ההיברידית שמציעה חידוש לעומת הבחירה המסורתית שהציעו כל הדורות הקודמים בין מנוע בנזין לדיזל. את מנוע הדיזל מחליפה מערכת היברידית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 180 כוחות סוס ומומנט של 27 קג"מ והוא מחובר אל מנוע חשמלי שמספק 73 כוחות סוס. התפוקה המשולבת היא 245 כוחות סוס ו-37.4 קג"מ מרשימים של מומנט – לכל הפחות כל עוד שנותר חשמל בסוללה עם תכולת אנרגיה של 1.49 קילוואט שעה בלבד.

    תיבת ההילוכים האוטומטית פשוטה, פלנטרית, עם שישה יחסי העברה, והתוצאה היא מערכת הנעה שמספקת ביצועים טובים ומספיק כוח כדי להאיץ את הכלי הכבד הזה בכל מצב.

    כאשר הסוללה טעונה מתקבלת תגובה מיידית בתאוצה ראשונית ותיבת ההילוכים עושה עבודה טובה, וחשוב מכל: התשלום בתחנת הדלק על התענוג הזה לא מוגזם: במהלך המבחן קיבלנו צריכת דלק מרשימה של 13.2 קילומטרים לליטר.

     

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    בטיחות, אבזור, מחירים

    קרניבל המחודש מוצע בישראל בשתי גרסאות הנעה: בנזין והיברידית, וגרסת הבנזין הבסיסית ביותר נקראת LX ומחירה מתחיל ב… תחזיקו חזק… 300,000 שקלים.

    סביר שמי שמוציא סכום כזה על רכב לא יסתפק בבסיס ויוסיף עוד 20,000 שקלים כדי לקנות את גרסת EX המאובזרת יותר, או שישקיע 40,000 שקלים מעבר לבסיס וירכוש את גרסה ההיברידית שמוצעת רק ברמת האבזור הבכירה.

    כל הגרסאות כוללות 8 כריות אוויר, שליטה אקטיבית בשמירת נתיב, בלימה אוטונומית קדימה ואחורה, אזהרה מפני רכב חולף בעת פתיחת דלת עם התרעה מפני מעבר לנתיב נסיעה חסום, התרעת עייפות ועוד.

    בכל הגרסאות יש חימום במושבים הקדמיים, התנעה מן השלט, חימום למראות הצד ודלת תא מטען חשמלית. באופן מוזר – ודאי ביחס למחיר – אף גרסת אבזור לא כוללת חלון גג חשמלי (שהיה זמין עד כה) או תאורת אווירה.
    השדרוג לרמת האבזור הגבוהה בא לידי ביטוי בסוג הריפודים ובתוספת בקרת אקלים, טעינה אלחוטית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חימום לגלגל ההגה ומראות צד מתקפלות חשמלית.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    שורה תחתונה

    גם במחירי הרכב ההזויים הנוכחיים – מכונית מתוצרת קיה שמוצעת תמורת 300-340,000 שקלים מקרבת אותה אל קטגוריית היוקרה מבלי לגבות את המחיר בתחושה של יוקרה אמיתית.

    קרניבל עומד בהבטחה שלו לספק כלי נוח ושימושי להסעת שמונה בני אדם על ציודם, והוא מוסיף כעת גם עיצוב נאה ומרשים מאוד. עם התכונות האלה – מחיר מחד ותועלות מאידך – קרניבל נדרש להתמודד מול פורד אקספלורר, שברולט טראברס ודומיהם.

    הגרסה ההיברידית מציעה מערכת הנעה יעילה ושאלת ה-340 אלף שקלים היא באיזו מידה היא תצליח להתמודד מול כלי רכב חשמליים חדשים שגודשים את כבישינו.

     

    קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

     

    לקריאה נוספת:

    פולקסווגן גולף 8.5 במבחן דרכים

    BYD סיל U היברידי-נטען במבחן

    סקודה קודיאק 2024 במבחן דרכים

     

     

     

    תמונה של מולי גומא

    מולי גומא

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • קיה קרניבל 2025 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.