טלקאר משיקה גרסה חדשה ואוטומטית של קיה פיקנטו. לגרסה זו מנוע 1.0 ליטר והיא מצטרפת להיצע הקים של הפיקנטו. עד כה שווקה פיקנטו בישראל עם מנוע 1.0 ליטר ותיבה ידנית או 1.2 ליטר ותיבה אוטומטית.
לגרסה החדשה מנוע שלושה צילינדרים שמפיק 66 כ"ס ותיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים. מדובר בגרסה דומה לזו שמציעה יונדאי ב-i10 החדשה אשר רושמת מכירות נאות. הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-15.9 שניות ומגיעה ל-152 קמ"ש (לעומת 14.6 שניות ו-158 קמ"ש בפיקנטו הידני). צריכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומד על 18.5 ק"מ לליטר, לעומת 22.2 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.0 ליטר הידנית ו-17.9 ק"מ לליטר ב-1.2 ליטר האוטומטית.
פיקנטו בגרסה זו תוצע ברמת גימור LX בלבד שכוללת ארבע חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ו-AUX, ארבעה רמקולים, מחשב דרך, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד. מחירה עומד על 69,000 שקלים, לעומת 70,000 שקלים של יונדאי i10 המקבילה ו-80,000 שקלים של פיקנטו 1.2 ליטר אוטומטית.
קיה פיקנטו היא המכונית הנמכרת ביותר בקבוצתה מתחילת שיווקה בישראל לפני למעלה משלוש שנים כשלאורך התקופה מכרה למעלה מ-35,500 יחידות. ב-2013 עשתה הפיקנטו היסטוריה כאשר הפכה להיות המכונית הנמכרת ביותר בישראל עם 9,450 מסירות. אמנם בשנת 2014 נמכרו יותר (10,880 יחידות), אבל היא הפסידה את הבכורה לטויוטה קורולה בכמה אלפים בודדים. בסוף שנת 2014 עמד נתח השוק של הפיקנטו על כ-41% מהסגמנט כאשר בחישוב מצטבר של המחצית הראשונה של השנה גדל נתח השוק ל-42% עם למעלה מ-6,700 מסירות.
אין ספק שמכירות הגרסה החדשה יבוא גם על חשבון גרסת ה-1.2 ליטר האוטומטית – הגרסה הנמכרת ביותר של קיה פיקנטו. אבל במבט רחב יותר סביר שמכירות פיקנטו באופן כללי יעלו ונתח השוק של הדגם יגדל.
זהו לא פלח השוק היחידי בו טלקאר, יבואני קיה מככבת. בתחום הקרוסאוברים הבינוניים בגודלם שוב רושמת היבואנית היסטוריה מקומית כשלראשונה קרוסאובר הוא המכונית הנמכרת ביותר בארץ. את זאת הצליחה לעשות בזכות יבוא קיה ספורטאז' בגרסת מנוע 1.6 ליטר אוטומטי (לעומת 2.0 ליטר אצל המתחרים) ותג מחיר של 136,000 שקלים שמציב את הדגם בגזרת המכוניות המשפחתיות.