קוואסאקי חשפה את מתיחת הפנים של Z900 לשנת 2025 והחדשות העיקריות הן עדכוני מנוע שנדרשים כדי לעמוד בתקנות אירו 5+ ובוצעו בעיקר על ידי טיפול באלקטרוניקה.
הדור הנוכחי של קוואסאקי Z900, שהוצג בשנת 2017, נחשב לפופולרי מאוד בצפון אמריקה ובמדינות שונות בעיקר בזכות תמורה טובה למחיר שלו שם: פחות מ-10,300 דולר.
מנוע ה-948 סמ"ק הארבעה צילינדרי של Z900 עודכן כבר פעם אחת לפני כשנתיים, ולקראת כניסתן לתוקף של תקנות זיהום האוויר החדשות נפוצו שמועות על הגדלת הנפח שלו לכיוון של 1 ליטר. זה לא קרה.
מה שכן בוצע זה שדרוג מערכת ניהול המנוע באופן ששומר על הספק של 123 כ"ס (בתקינה אמריקנית) אבל זולל כעת 16% יותר דלק. במקביל הופחתה פליטת הפחמן בהשוואה לדגם הקודם כדי לאפשר לו לעמוד בתקני הפליטה.
שיפורים יותר מבורכים בוצעו בבקרת היציבות וכן שופרו הבלמים, הוסף 'קוויקשיפט' ועודכנו העיצוב והצביעה כדי להתאים אותו לעיצוב של שאר דגמי המותג.
אנשי קוואסאקי טוענים ששינויים מבניים במנוע – שלא כוללים שינוי של מהלך הבוכנה או הקדח שלה אלא החלפת כיסויים, שינויים בגל הארכובה ושינוי אופן יציקת הצילינדרים – הפחיתו משהו ממשקלו ובעיקר שדרגו את המראה שלו כך שהוא נראה כעת יותר רזה וספורטיבי.
Z900 המחודש קיבל מצערת אלקטרונית חדשה, בקרת שיוט כסטנדרט, קביעת מצבי רכיבה ותצוגת TFT צבעונית דיגיטלית בגודל 5 אינטש.
יחידת הבקרה האלקטרונית שמנהלת את המנוע (ECU) שולטת כעת טוב יותר בהזרקת הדלק (באמצעות ניהול המזרקים) ובכמות האוויר (באמצעות שסתומים) והיפנים מבטיחים שזה מתבטא בתגובת מנוע חלקה יותר, במיוחד בסל"ד ביניים.
לבלמים הקדמיים יש מעתה קליפרים חדשים עם ארבע בוכנות רדיאליות כפולות ומאחור מותקן בלם דיסק חדש בקוטר 250 מ"מ. יש גם כידון רחב ועבה יותר והמושב עוצב מחדש והוא רחב ושטוח יותר עם ריפוד רב יותר מאחור.
שינויי העיצוב בחזית כוללים פנס LED משולש חדש עם שתי נורות עליונות לאור נמוך. כיסויי אלומיניום מוברש עם לוגו "Z" מדגישים את השלדה החשופה, וזנב קצר וחד כולל פנס LED (וגם תא אחסון מתחת למושב).
גרסת האבזור SE כוללת בולם אחורי מתוצרת Öhlins, מערכת בלימה משופרת וגם שקע USB Type-C בחלק הקדמי של הפרינג.
צילומים: יצרן, יח"צ
The post קוואסאקי מתחה את Z900 בלי להפוך אותו ל-1000 first appeared on TheDoo.