בזמן שרוב הסטודנטים שמסיימים את התואר הראשון עסוקים בכתיבת עבודות סמינריוניות תיאורטיות משמימות, סטודנטים להנדסת מכונות מסביב לעולם חוגגים את סיום התואר בפרויקט בניית מכונית פורמולה שאיתה הם מתחרים באחת מכמה סדרות תחרויות "פורמולה סטודנט SAE" הבינלאומיות.
בשנים האחרונות משתתפים כמה מוסדות השכלה טכנולוגיים ישראלים, ואף פלסטינים, בכמה מן החגיגות הללו. ראשונים היו אלה אנשי אוניברסיטת בן גוריון בנגב, ואליהם הצטרפו גם תלמידי הפקולטות להנדסה בטכניון, במכללת אפקה ובאוניברסיטת תל-אביב, ובכמה הזדמנויות כבר נרשמו לישראל הישגים מכובדים בחלק מן התחרויות ברחבי אירופה.
לפני אי אילו שנים נוספה לסדרת התחרויות גם קטגוריה לרכבי פורמולה חשמליים. ראשונים לבנות מכונית מתאימה לתחרות כזאת היו החבר'ה ממכללת אפקה, ולאחרונה הצטרפו למירוץ גם החבר'ה מבאר שבע שמפתחים מכונית פורמולה חשמלית לקראת התחרות העולמית שתערך בסוף החודש בהונגריה.
לקבוצות האירופיות, ובפרט לגרמניות, שמשתתפות בתחרות מאז היווסדה יש מן הסתם ניסיון רב. קבוצת GreenTeam של הסטודנטים מאוניברסיטת שטוטגארט החליטה לנצל את רכב הפורמולה החשמלי שבנתה ולנסות לקבוע איתו שיא גינס בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עם כלי רכב חשמלי.
מכונית המירוץ הסטודנטיאלית מצויידת אמנם במנוע לא גדול במיוחד, שמפיק 134 כ"ס (הספק דומה לזה של טויוטה קורולה משפחתית), אבל מכיוון שמדובר במנוע חשמלי מתקבלים כל ההספק והמומנט באופן מיידי. זאת, בשילוב צמיגי סליקס דביקים ומשקל עצמי מאד נמוך של 160 קילוגרם, מסתכמים לכלי רכב עם יכולות מרשימות ביותר לזינוק מהמקום.
לאחר יומיים אינטנסיביים, שכללו הרבה מקצים קצרצרים, השיגו הסטודנטים הנחושים השיגו את מבוקשם כאשר עצרו את מחוגי השעון 1.779 שניות – מהר יותר מכל מכונית-על שמוצעת למכירה בימינו, ושיפור של 6 מאיות השניה לזמן הטוב ביותר שנרשם עד כה לכלי רכב עם מנוע חשמלי.
בקרוב, כך מאמינים הסטודנטים, יוכר השיא שלהם באופן רשמי, וייכלל במהדורה הבאה של ספר השיאים של גינס.