• Ad
  • פולקסווגן מיקרובאס חזר לחיים בגרסה חשמלית
    פולקסווגן חשפה סוף סוף את אחד מכלי הרכב החשמליים החמודים והמיוחדים ביותר, יורש רוחני לוואן המסחרי המפורסם ביותר בתולדות תעשיית הרכב, וחבל שהיא לא בחרה לו שם קצת יותר מקורי ונעים לאוזן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפולקסווגן 'ID באז' (ID Buzz) החדש – מיניוואן מודרני שבנוי על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של קבוצת פולקסווגן, MEB, יש פוטנציאל לעשות שני דברים חשובים בתעשיית הרכב בעידן החשמל: להחזיר לכבישים את תצורת ה"מיניוואן" – "נושא האנשים" (MPV) האזרחי אשר כמעט ונעלמה בעידן הקרוסאוברים הנוכחי, ולחבב את הרכב החשמלי על כל מי שיביט בו.

     

    פולקסווגן מיקרובאס חזר לחיים בגרסה חשמלית

     

    פולקסווגן, אשר ייצרה החל מלפני 72 שנים גרסה מסחרית של ה"חיפושית" שלה – זו שנקראה במקור 'טייפ 2' או 'T1' והתפתחה לימים ל"טרנספורטר" המסחרי שמוכר לנו כיום – הציגה לפני כחמש שנים בתערוכת דטרוייט 2017 דגם תצוגה שנקרא ID Buzz. זה היה כמעט ברגע הראשון שבו פולקסווגן החלה לשווק את הפלטפורמה החשמלית הייעודית שלה, ודגם התצוגה שימר לא רק את העיצוב הקופסתי אך העגלגל של T1 המקורי אלא גם את התחושה הייחודית של הצבת המושבים הקדמיים במנח קדמי, ממש מעל הסרן והגלגלים הקדמיים. ההבטחות החוזרות ונשנות של פולקסווגן להפוך את 'באז' למוצר סדרתי סחטו במשך חמש שנים את בלוטות הנוסטלגיה ויצרו רמת ציפייה גבוהה.

    כעת זה באמת קורה: אמש נחשפה גרסת הייצור הסדרתי אשר תיוצר באותו מפעל בעיר האנובר בגרמניה שבו יוצר 'מיקרובאס' המקורי, וכלי רכב ראשונים יגיעו לאולמות התצוגה בגרמניה, ולאחר מכן בכל אירופה, כבר בחודש מאי הקרוב. אספקה סדירה ללקוחות – בתלות כמובן בקורונה, משברי שבבים ומלחמות במזרח אירופה – צפויה ברבעון האחרון של השנה.

    למרבה הצער, אנשי השיווק של פולקסווגן בחרו להמשיך ולהשתמש בשם ID Buzz של רכב התצוגה במקום לבחור באחד הכינויים שדבקו ברכב המקורי במהלך השנים: 'מיקרובאס', 'טרנספורטר', 'קומבי', 'באס', 'קמפר' או אפילו 'בולי', כפי שהוא מכונה בגרמניה.

     

    פולקסווגן מיקרובאס חזר לחיים בגרסה חשמלית

     

    לזכות פולקסווגן צריך לומר שמבחינת העיצוב היא לא אכזבה, ולפחות בתמונות ID Buzz נראה כמו יורש מודרני ראוי לכלי רכב שנחשב לאייקון של תקופת "ילדי הפרחים" בשנות השישים בארה"ב. דרישות בטיחות בנות ימינו לא מאפשרות אמנם להציב את הנהג ממש בחזית – אבל מעצבי פולקסווגן שימרו את תחושת העגלגלות המתוקה והייחודית לרכב הזה. בשלב ראשון מושקת רק הגרסה הקצרה, עם חמישה מושבים, ולא גרסת ה-7 מושבים שצפויה להיות אטרקטיבית יותר כ"נושאת משפחות" ורכב שני במשפחה, וגם לשירותי הסעה ושירותי תחבורה שיתופית.

    במקביל לגרסת הנוסעים הושקה גם תצורת מטען אשר יכולה להיות אטרקטיבית כרכב משלוחים עבור עסקים קטנים ובינוניים ועבור טכנאים ונותני שירותים. בכל מקרה – הערך החשוב ביותר של "באז" הוא עיצוב סופר מתוק, וזאת כמובן בנוסף להיותו רכב חשמלי מודרני שהונדס מראש כרכב חשמלי.

     

    פולקסווגן מיקרובאס חזר לחיים בגרסה חשמלית

     

    ID Buzz מבוסס, כאמור, על פלטפורמת MEB שעליה בנויים כבר פולקסווגן ID 3, ID 4, ID 5 (ו- ID 6 בשוק הסיני), וסקודה אניאק, וזה אומר שבגרסת הבסיס יש לו מנוע אחורי והנעה אחורית, ממש כמו למיקרוואן המקורי. המנוע הזה מספק201 כוחות סוס ומוזן על-ידי סוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה ברוטו של 82 קילוואט שעה (77 קילוואט נטו) שאותה אפשר לטעון בטעינה ביתית AC בהספק של 11 או 22 קילוואט או בטעינה מהירה מעמדת DC בהספק של עד 170 קילוואט. 30 דקות של טעינה מהירה ימלאו את הסוללה מ-5% ל-80%.

    פולקסווגן עדיין לא פרסמה את נתוני הביצועים הרשמיים של ID Buzz, אבל אם משווים אותו ל-ID 4 בגרסת Pro, אשר מבוסס על אותם מכלולים – אפשר לצפות לתאוצה של כ-8.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ולטווח נסיעה של פחות או יותר 400 קילומטרים בין טעינות. אפשר גם להעריך שהמהירות המרבית מוגבלת ל-140 עד 150 קמ"ש, כדי לחסוך באנרגיה.

    פולקסווגן גם לא פרסמה עדיין מחירים מדויקים לכל שוק באירופה אבל ההערכה היא שאלה ינועו בין 53,000 דולר לגרסאות הבסיסיות ועד ל-66,000 דולר לגרסאות החזקות והמאובזרות ביותר. בעתיד צפויות גרסאות עוד יותר מתוחכמות של הכלי הזה, עם הנעה כפולה ורמות אבזור מיוחדות שמוכרות לנו מן הטרנספורטר, למשל 'קליפורניה', והמחירים שלהן צפויים להיות גבוהים בהתאם. מבין כל אלה, הגרסה החשובה והמעניינת ביותר תהיה "נושא אנשים" אמיתי, עם 7 מושבים, והיא תושק כבר בשנה הבאה. אגב, גרסת 'קרגו' שהושקה אמש מוצעת עם אפשרות בחירה בין דלת הזזה אחת או שתיים, ובין דלת אחורית אחת שנפתחת כלפי מעלה, או שתי דלתות ללא חלונות שנפתחות לצדדים על צירי פלדה חשופים, כמקובל בכלי רכב מסחריים אחדים.

     

    פולקסווגן מיקרובאס חזר לחיים בגרסה חשמלית

     

    מבחינת זוויות החזית והשמשה הקדמית – גרסת הייצור שונה מעט מאב-הטיפוס שהוצג, וזאת לטובת ביצועי ריסוק שמקובלים בימינו (פולקסווגן מבטיחה חמישה כוכבי Euro-NCAP). בחזית, ומאחור, מותקנים פנסי LED וכל היצירה הזאת מתגלגלת על גלגלים בקוטר 19 עד 21 אינטש לבחירת הלקוחות.

    אורך בסיס הגלגלים של הגרסה הקצרה של ID Buzz הוא 299 סנטימטרים מאד מרשימים, וזה בסיס הגלגלים הארוך ביותר עד כה מבין כל הדגמים שמבוססים על פלטפורמת MEB. האורך הכולל שלו 471 סנטימטרים, הרוחב שלו 198 סנטימטרים והגובה שלו 194 סנטימטרים. למרות ממד האורך ובסיס הגלגלים הארוך, ובזכות המכלולים החשמליים – ל'באז' יש רדיוס סיבוב מרשים של קצת יותר מ-11 מטרים בלבד.

    תנוחת הנהיגה ב- ID Buzz דומה לזאת של 'מולטיוואן' הקונבנציונלי והיא גבוהה ושולטת כמו בקרוסאובר או מיניוואן, ומעצבי פולקסווגן השקיעו מאמצים רבים ומוצלחים לעצב קוקפיט ותא נוסעים ראויים למורשת הייחודית של הכלי הזה. עם זאת, המעצבים בחרו שלא לצעוד לכיוון האולטרא-טכנולוגי כמו בטסלה, והסתפקו בלוח מחוונים מינימליסטי שמעוצב בעיצוב ייחודי ועליו צג דיגיטלי צנוע בגודל 5.3 אינטש ולצידו מסך מרכזי לא גדול במיוחד בגודל 10 אינטש. יש גם אופציה למסך גדול יותר, בגודל 12 אינטש. רשימת האבזור הסטנדרטי והאופציונלי של ID Buzz ארוכה ומרשימה מאד, והיא כוללת לפחות 30 שורות שמתארות מערכות סיוע שונות לנהיגה.

     

    פולקסווגן מיקרובאס חזר לחיים בגרסה חשמלית

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.