• Ad
  • פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים
    דור שלישי לפולקסווגן טיגואן והדגש הפעם הוא על עידון ושידרוג תחושת הפרימיום. גם המחיר נמצא במחוזות הפרימיום
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה:
    טיגואן החדש מעניק הרבה יותר בכל תחום – בדגש על נוחות, מרחב פנים, ארגונומיה יעילה וטכנולוגיה מתקדמת. צריכת הדלק והמחיר פוגמים בשורה התחתונה.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    מי אתה פולקסווגן טיגואן?

    טיגואן, כעת כבר בדור השלישי שלו, היה ועודו התשובה של פולקסווגן לקרוסאוברים קומפקטיים מוגבהים ומעוצבים כמו טויוטה ראב 4, קיה ספורטאז' או סובארו פורסטר. בשונה מטויוטה – נושאת הדגל ההיברידי – אבל כמו כמעט כל המתחרים הרלוונטיים שלו – טיגואן לא נכנע לאופנה החשמלית והוא מונע באמצעות מנוע בעירה קונבנציונלי.

    טיגואן נולד כאחיו הקטן של טוארג ומאז הוא חי ומתגלגל בצילו, ומי ששדרגו את עצמם אליו הגיעו בדרך כלל ממכוניות האצ'בק קומפקטיות כמו פולקסווגן גולף. דור שני של טיגואן כבר התקשה לבלוט על הכביש בגלל עיצוב משעמם בעידן שבו כל מתחריו השקיעו הרבה יותר בפוזה החיצונית שלהם, ולמרות זאת שמר על קצב מכירות מכובד – בעיקר באירופה.

    כמו קודמו, גם הדור השלישי של טיגואן מבוסס על "פלטפורמת הגולף" – MQB EVO – שעליה בנויים רוב דגמי קבוצת פולקסווגן בימינו. דגמים חשמליים – לשיטתה של פולקסווגן – ראוים לפלטפורמה ייעודית משל עצמם, וזאת פלטפורמת MEB שעליה בנויה, למשל, משפחת דגמי ID.

    עקב אכילס של פולקסווגן בישראל בכמעט 20 השנים האחרונות הוא התמחור שפולקסווגן קבעה לשוק שלנו, ולמרבה הצער גם הדור השלישי של טיגואן לא נושא בשורה בתחום הזה. טיגואן ממוצב בקצה העליון של טווח המחירים בקטגוריה שלו ולא כולם מרגישים שהתמורה מצדיקה את המחיר.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    עיצוב, מיצוב

    הדור השלישי של טיגואן שומר על העיצוב הקלאסי והרגוע שלו, יש שיקראו לו "משעמם", אבל ניכרת השקעה רבה ב"עיגול פינות", תרתי משמע, והקווים הרכים תורמים לשיפור ניכר באירו דינמיות: מקדם הגרר צנח מ-0.33 ל-0.28, ולכך יש תרומה חשובה להפחתת תצרוכת הדלק בנסיעות בינעירוניות.

    אחד המוטיבים העיצוביים הבולטים הוא קו תאורת LED שחוצה את החזית ופס אטום שחוסם את השבכה מלפנים, בעוד שפתחי כניסת האוויר ממוקמים בצידי הרכב. פס רוחבי דומה משמש כאלמנט חוזר גם מאחור, והמוטיב הזה מתכתב עם העיצוב של משפחת ID החשמלית.

    טכנולוגיית פנסי החזית מרשימה – LED matrix (אך יקרה במקרה של תאונה), עיצוב הפרופיל כבר לא קובייתי אלא עגלגל, הישבן בולט מעט והפרופיל ארוך, והתוצאה היא עיצוב יוקרתי מבעבר שנתרם גם על-ידי חישוקי גלגלים שמעוצבים בעיצוב מהודר. גם החלק האחורי, שמשדר מסר צעיר וספורטיבי שמיישר קו עם עיצוב שאר רכבי הפנאי של המותג, תורם את חלקו.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    עיצוב תא הנוסעים לא מציג מהפכה אבל בהחלט מייצג קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדור היוצא. את השיעמום של דור 2 מחליפה כעת סביבת נהג שנראית כמו העתק מוצלח של פאסאט החדשה.

    כאשר מתיישבים על מושב הנהג המעוצב והנוח ומביטים סביב עוטפת אותך תחושה עדכנית ומודרנית עם ניחוח פרימיום, וזה המקום לומר שרכב המבחן שלנו הוא הגרסה הבסיסית ביותר מבין שלוש רמות אבזור. התחושה הזאת מתקבלת בזכות מושבים שמציעים פשרה מעולה בין רכות לתמיכה בגוף, דאשבורד נאה שבמרכזו מוצב מסך גדול וצף בגודל 12.9 אינטש (בגרסת האבזור הבסיסית, כאמור).

    רצועה שחורה ומנוקדת נמתחת מאחורי המסך לכל רוחב הדאשבורד ומשולבים לתוכה גם צג דיגיטלי נאה של לוח המחוונים, בגודל 10.25 אינטש, ומעליה, על השמשה שמול הנהג, מוקרנים נתוני הנהיגה החשובים באמצעות תצוגה עילית.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    דיפונים וריפודים דמויי עור שמעוטר בתפרים מצפים שטחים נרחבים סביב תא הנוסעים – לרוחב הדאשבורד, על הדלתות, על הקונסולה שבין המושבים וכחלק מריפודי המושבים.

    כמו בדגמי ID החשמליים ובפאסאט החדשה, גם בטיגואן הועבר בורר ההילוכים אל מוט שליטה קטן שהוצב מימין לגלגל ההגה. היתרון: כך פונה מקום לחוגה מרשימה מאוד ששולטת בעיקר בעוצמת השמע של מערכת הבידור אבל משולב לתוכה צג מגע חמוד עם חיישן קרבה לטובת התפעול של כמה פונקציות נוספות.

    החסרון: למרות שמתרגלים לכל דבר – המעבר בין מצבי נהיגה לא מוצלח במיוחד, ומה שמציק עוד יותר הוא שהמוט הזה תופס את מקומו של מוט ההפעלה של המגבים לצידו השני של גלגל ההגה. התוצאה: לא פעם תמצאו את עצמכם מפעילים מגבים במקום לאותת…

    ממשק המשתמש כולל צגים יעילים שהתפעול שלהם אינטואיטיבי, ועם זאת לוקח זמן להתרגל לכמות גדולה של אייקונים במסך המרכזי. תרומה נוספת לתחושה היוקרתית מתקבלת באמצעות תאורת אווירה עדינה ולא מצועצעת ואיכות חומרים טובה שמבוססת על פלסטיקה נוקשה ומבוצעת ברמת הרכבה מעולה. התוצאה היא תא נוסעים מרשים שמשדר מסר של כלי מורם מעם, ובשתי מילים: "פיין" ומדויק.

    מרחב הפנים של טיגואן החדש שופר למרות שהממדים שלו נותרו דומים לאלה של הדור היוצא: אורך בסיס הגלגלים הוא 268 סנטימטרים והרוחב 184 סנטימטרים. האורך הכולל צמח ב-3 סנטימטרים אל 454 ס"מ.
    למושבים הקדמיים אין כיוונון חשמלי שמקובל כיום כמעט בכל רכב סיני עממי, ואילו המושב האחורי מחולק לשני מושבים מפוסלים ובמרכזו משענת יד רחבה ועליה מחזיקי כוסות ומתקן להנחת טאבלט או מכשיר נייד.
    מרחב הפנים מאחור פשוט מעולה עם מרחב ברכיים מכובד ומרחב ראש מוצלח אפילו יותר. קונסולת בקרת אקלים מוצבת במרכז החלק האחורי ובאמצעותה אפשר ליצור אזור אקלים עצמאי, ולמרגלותיה מוצבת תעלת גל הינע בולטת שמפריעה לכפות הרגליים של מי שנגזר עליו לשבת במרכז.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    מרחב הכתפיים טוב גם עבור שלושה נוסעים, אבל משענת היד המרכזית פוגעת משמעותית בנוחות הישיבה במרכז. פינוקים נוספים ליושבים מאחור כוללים תאורה אישית בתפעול מגע, שני שקעי USB, שלושה כיסים בגב המושב הקדמי, ותאים נוספים בצדדים.

    נפח תא המטען הוגדל ב-37 ליטרים ומציע כעת הישג שיא של 652 ליטרים, והתא עצמו מאובזר באמצעים שימושיים שמשפרים את אפשרויות השימוש בו. הגישה לתא המטען נוחה והרצפה שלו שטוחה, ובשני צדדיו ישנם תאי אחסון נוספים.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    נוחות נסיעה, התנהגות כביש

    טיגואן החדש מספק רמה מרשימה מאוד של נוחות נסיעה, וזו יוצאת נשכרת גם מבידוד רעשים מצוין בכל מצב. בעיקר מרשים האיזון בין ספיגת מהמורות ורכות נסיעה לבין ריסון תנודות הגוף, וכל זה בגרסת הבסיס שלא כוללת את בולמי הזעזועים האדפטיביים שבהם מצוידות גרסאות האבזור היקרות יותר.

    טיגואן החדש לא מגהץ באדישות את תחלואי הכביש העירוני ודווקא שם מצליחים רעשי מתלים לחדור את הבידוד המוצלח, אבל כבר שם הוא מספק התנהלות נעימה. עם זאת, כאשר לוחצים היטב על המצערת ניכר צליל המאמץ של המנוע.

    נהיגה ותמרון בשטח אורבני נהדרים בזכות משקל הגה קליל ומערכות סיוע שכוללות חיישנים ותמונה היקפית מאוחדת מן המצלמות השונות. מערכת חניה אוטומטית הופכת את תמרון החניה העירוני למשחק ילדים.

    בנהיגה פרברית ובינעירונית מתקבלת נוחות נסיעה משובחת שמאופיינת בנינוחות, שקט ושלווה, עם דגש ברור על נוחות ופחות על חווית הנהיגה. נראה שביחס לדור היוצא הוקרבה מעט ההנאה מנהיגה אך עדיין מדובר בכלי שמספק רמת אחיזה גבוהה ושליטה מצוינת בכל מצב.

    ההיגוי מעט קליל מידי ולא מספק מספיק משוב ודיוק, וגלגל ההגה מעט גדול מידי. תנוחת הישיבה גבוהה ושולטת אבל התחושה היא של נהיגה ברכב גדול, ההיזון החוזר מדוושת הבלמים מעט מלאכותי וזוויות הגלגול ניכרות – וכל אלה מסתכמים בפגיעה מסוימת בהנאה מן הנהיגה. מצד שני – לא זאת המטרה לשמה בוחרים בפולקסווגן טיגואן.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    מנוע, ביצועים

    אל מנוע הטורבו-בנזין המוכר של פולקסווגן נוספה מערכת היברידית-מתונה שלא מסוגלת להניע את הרכב "על חשמל" בלבד ונועדה לשפר מעט את תצרוכת הדלק ולצמצם את פליטת המזהמים.

    כרגיל, מנוע ה-1.5 ליטר מספק 150 כוח סוס ו-25.5 קג"מ של מומנט, וזה מתבטא ברכב זריז, גם אם לא ספורטיבי במיוחד. תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול פועלת באופן מושלם ועתיר ניסיון יחד עם המנוע הזה, ופעולתה מתוזמנת היטב ומעודנת.

    בשונה מכפי שאפשר היה להניח – לתיבה הרובוטית יש נטייה למשוך הילוכים לסל"ד גבוה – וזה לא תורם לצמצום תצרוכת הדלק, שעמדה המבלך המבחן על 10.8 קמ"ל לא מאוד מרשימים.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    בטיחות, אבזור

    טיגואן החדש מוצע בישראל בשלוש גרסאות אבזור ולשלושתן אותה מערכת הנעה. הגרסה הבסיסית, שנבחנה כאן, נקראת LIFE ועולה 218,000 שקלים – מחיר לא מאוד עממי.

    רשימת האבזור כוללת בין השאר קישוריות למכשיר נייד, טעינה אלחוטית לשני ניידים בו-זמנית, בקרת אקלים עם שלושה אזורי אקלים, חימום במושבים הקדמיים ובגלגל ההגה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמות חניה היקפיות, מערכת חניה אוטומטית, לוח מחוונים דיגיטלי, מראות-צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי ותאורת אווירה. חסרים לדעתנו חלון-גג ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען.

    תמורת גרסת הביניים נדרשים 255,000 שקלים ורשימת האבזור שלה כוללת בנוסף גם גג שמש פנורמי, מתלים אדפטיביים, מערכת שמע משודרגת מתוצרת HARMAN KARDON, מושב נהג משודרג ועוד.
    הגרסה הבכירה עולה 265,000 שקלים והיא כוללת בנוסף גם צג מרכזי בגודל 15 אינטש, מושבים מרופדי עור שמתכווננים חשמלית ומציעים גם עיסוי, חימום ואוורור.

    רשימת אמצעי הבטיחות זהה בשלוש הגרסאות וכוללת 9 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטח מת, היגוי אקטיבי, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, התרעת עייפות וזיהוי תמרורים.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    שורה תחתונה

    אנשי פולקסווגן שיפרו בדור השלישי של טיגואן בדיוק את מה שהיה טעון שיפור. העיצוב החיצוני והפנימי שומרים על הקו הסולידי של המותג אבל מציגים מראה מודרני, עדכני ושימושי, איכות הנסיעה ורמת הנוחות שודרגו לרמה מאוד גבוהה, ויחידת ההנעה נותרה טובה ויעילה גם בלי לפזול לעולמות ההיברידיים.

    המחיר נותר נקודה כואבת, וטיגואן נותר במקומו – החלק העליון של טבלת המחירים בקטגוריה – אבל בסיבוב הזה המחיר מגובה לכל הפחות בתמורה משודרגת.

     

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

     

    לקריאה נוספת:

    קופרה בורן VZ במבחן ראשון: מגבירה את המתח

    פולקסווגן ID. 5 במבחן

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן טיגואן 2024 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.