• Ad
  • המותג המקצועי של K.T.M שב לישראל, אבל ייובא על-ידי יבואן מתחרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הוסקוורנה, אחד המותגים הנחשקים בקרב אופנועני השטח, שב לישראל והפעם בידי חברת עופר-אבניר, יבואנית פיאג'יו, סוזוקי וקימקו.
    סיפור הבעלות בהוסקוורנה, והרקע שלו, מרתקים למדי, וכך גם השורה התחתונה שמתבררת כעת: זיכיון היבוא של המותג הזה לישראל נמצא בידי חברה שמתחרה בזו שמייבאת את המותג ששולט כעת בהוסקוורנה.
    להלן הפרטים: במקור, הוסקוורנה היא חברה שבדית לייצור נשק, אשר ידועה בעולם בעיקר בציוד החקלאי וציוד הגינון שלה, למשל מסורי שרשרת. בתחילת המאה הקודמת החלה הוסקוורנה לייצר אופניים ולאחר מכן גם אופנועים, ובשנות ה-70' וה-80' החלה לצבור מוניטין כיצרנית של אופנועי שטח דו-פעימתיים ברמה גבוהה.
    בשנת 1987 פוצלה חטיבת האופנועים משאר פעילויות החברה ונמכרה לחברת קאג'יבה האיטלקית, ומיד בעקבות זאת פרשה קבוצת המהנדסים והמפתחים הבכירה של החברה והקימה את חברת 'הוסאברג' השבדית.
    בשנת 1995 נרכשה הוסאברג בידי חברת K.T.M האוסטרית, שכבר היתה הכח העולה בתעשיית האופנועים העולמית בכלל, ובתחום רכיבת השטח בפרט. הצלחתם של האוסטרים עוררה את אנשי ב.מ.וו. הגרמנים לפעולה, והם החלו להשקיע ברצינות בחטיבת האופנועים שלהם. בין השאר הם רכשו, בשנת 2007, את הוסקוורנה מידי האיטלקים, והשקיעו השקעות משמעותיות במפעל ההרכבה ובפיתוח דגמים חדשים. שנה לאחר מכן החל ייבוא אופנועי הוסקוורנה לישראל על-ידי חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו. ומיני.
    בשלב זה נמצאו שני מותגי השטח השבדים הידועים והנחשקים ביותר בידי שני מתחרים: הוסאברג בידי K.T.M האוסטרים, והוסוורנה בידי ב.מ.וו. הגרמנים, ובשני המקרים אלה היו מותגי הפרימיום היקרים יותר עבור אופנועני השטח.
    בתחילת השנה שעברה החליטה ב.מ.וו. למכור את הוסקוורנה, והיא נמכרה ללא אחר מאשר המתחרה הגדול ביותר שלה: סטפן פירר ( Stefan Pierer).
    פירר, עם שותפיו, הוא הבעלים של חברת אחזקות אשר רכשה את K.T.M כמעט מפשיטת רגל והפכה אותה לחברה משגשגת, אולם בשנת 2012 היא השלימה את העברת כמעט מחצית מן הבעלות ב-K.T.M לידי חברת בג'אג' – יצרנית האופנועים הגדולה בהודו ואחת הגדולות בעולם.
    חברת האחזקות של פירר רכשה את הוסווקנה באופן ישיר, ולא באמצעות K.T.M, ובתוך כשנה נפטרה ממלאי עודף והחלה לפתח דגמים חדשים. במקביל הוחלט גם על הקפאת המותג הוסאברג, לפחות לעת עתה.
    בשלב זה יכל זיכיון היבוא של הוסוורנה לישראל להישאר בידי חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. ומיני, או לעבור לידי ד.ל.ב. מוטוספורט שנחשבת לבעלת קשרים חזקים וטובים עם K.T.M. באופן מעט מפתיע, אנשיו של פירר בחרו באפשרות שלישית, והמותג השבדי-איטלקי-גרמני שב אלינו באמצעות חברת 'עופר אבניר', יבואנית פיאג'ו, סוזוקי וקימקו.
    מעופר-אבניר נמסר שהסכם הייצוג של הוסקוורנה בישראל נחתם לא מכבר וכלים ראשונים יגיעו ארצה בשבועות הקרובים.
    בסוף הקיץ שעבר הציגה K.T.M קו חדש של דגמי הוסקוורנה, אשר מבוסס על דגמי K.T.M והוסאברג, ואלה הדגמים שאותם תייבא עופר אבניר.
    מבחינת עופר אבניר זהו מהלך שיחזיר אותם אל שוק האנדורו שממנו נעדרו בשנים האחרונות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עופר-אבניר תייצג בישראל את הוסקוורנה, מותג הפרימיום של K.T.M

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.