בתום סבב מוקדמות רווי אקשן וצמוד במיוחד לקראת מרוץ הפורמולה 1 בהונגריה, שיתקיים היום, לקח לואיס המילטון פול פוזישן – הראשון שלו מאז עונת 2021 בהפרש של 0.003 שניות בלבד מורסטאפן.
קרב האליפות הצמוד בין ורסטאפן להמילטון בעונת 2021 הוכרע ממש בשניות האחרונות של הסבב האחרון, במרוץ אבו דאבי. ורסטאפן ניצח באותה עונה ממש בקושי, ובאופן טרגי זה גם היה המירוץ האחרון של מרצדס כמועמדת ריאלית לניצחון במרוצים. המילטון לא טעם ניצחון מאז עונת 2021 וגם לא הצליח לקחת פול פוזישן. זאת אחת הסיבות שמקצי הדרוג של אתמול, לקראת המרוץ שיוזנק בהונגריה בעוד שעות ספורות – כל כך מרתקות וחשובות.
לא בטוח שהמילטון יצליח לשמור על הקצב הזה גם היום, אבל דבר אחד שאנחנו יודעים על שני היריבים האלה הוא שאף אחד מהם לא יוותר עד הסוף. מקס כבר ידע קאמבקים על המסלול הזה ממש כשהתחיל בעונה הקודמת מהמקום העשירי והצליח לטפס עד הראשון, אז המאבק החוזר בין ורסטאפן להמילטון צפוי לעצור היום את נשימתם של אוהדים משני הצדדים.
מקלארן, הכוכבת של שלב זה של העונה, סוגרת את השורה השנייה על הגריד עם לנדו נוריס והרוקי אוסקר פיאסטרי במרחק של שתי עשיריות אחד מהשני. אלה ביצועים נהדרים עבור קבוצה שעד לפני כמה רגעים הייתה תקועה. השדרוגים של מקלארן מאוסטריה ומאנגליה (סילברסטון) הפכו אותם לתחרותיים במידה שכנראה אפילו הם מתקשים לעכל.
מה שבטוח זה שמקצי הדרוג של אתמול מוכיחים שהפודיום של נוריס בסילברסטון לא היה עניין של מזל. תהיו בטוחים שכאשר המילטון וורסטאפן מזנקים למרוץ גלגל אל גלגל – נוריס ופיאסטרי יהיו מוכנים ומזומנים לאסוף את השברים אם הקרב בשורה הראשונה ישבית את אחד המתמודדים.
הפצצה הגדולה ביותר בסוף השבוע הנוכחי עד כה היא הזמנים המעולים של אלפא רומיאו – לא רק מפני שהקבוצה הזאת מדורגת במקום השני (מהסוף) אלא גם מפני שבאופק כבר מבוצעות ההכנות למעבר לקבוצת אאודי.
שני נהגי אלפא-רומיאו העפילו לרבעון השלישי והשיגו זמנים טובים מאלה של אסטון מרטין, אלפין ופרארי – עם בוטאס במקום השביעי וג'ואו במקום חמישי – המיקום הטוב ביותר בקריירה שלו עד כה. האם הם יצליחו לתרגם את ההישגים האלה לנקודות במרוץ היום?
ובעוד שבחצי אחד של המוסך של מרצדס הריעו בטירוף לתוצאה המהממת של המילטון, בחצי השני נותרו פרצופים קודרים לאחר שג'ורג' ראסל הודח כבר בשליש הראשון. הנהג הבריטי התעצבן לאחר שעומס הנהגים הפריע להקפה האחרונה שלו לקביעת זמנים והותירה אותו במקום ה-18, המאכזב. זו מכה קשה עבור ראסל, שהיה בעצמו בפול פוזישן על המסלול הזה בשנה שעברה. מרצדס מראה ביצועים טובים יותר במרוצים מאשר במקצי הדרוג, ולכן גם המילטון וגם ראסל צפויים להלהיב אותנו היום כאשר האורות בהונגרורינג יכבו והמרוץ יוזנק לדרך.
לא נשכח כמובן את הקאמבק המיוחצן ביותר בספורט המוטורי: דניאל ריקארדו החייכן חזר למסלול, הפעם במדי אלפא טאורי. ריקארדו כבר ניצח כאן ב-2014, ולמרות שזה יהיה נס אם הוא יצליח להתקרב להישג הזה במרוץ הראשון שלו מאז שחזר אל ההגה – במיוחד בקבוצה שמדורגת אחרונה בדירוג היצרניות, הביצועים שלו במוקדמות לא נעלמו מעיניהם של ראשי רד בול. ריקארדו העפיל לשליש השני והגיע למקום ה-13, ואפילו הדיח את חברו החדש לקבוצה, טסונודה.
אז האם גירית הדבש תכה שנית? אולי המילטון יזכה לעלות על המדרגה הראשונה בפודיום, או שמקלארן מארגנים חגיגה סטייל סילברסטון? עוד כמה שעות נדע.