יצרניות הרכב אוהבת לחגוג נקודות ציון היסטוריות, בין אם זה מספר שנים לקיום החברה או דגמים מוצלחים ואהובים או בציון מספר עגול ויפה של ייצור ומכירות. עכשיו מגיע תורה של סקודה לחגוג ציון דרך שכזה. כמעט שנה לאחר שציינה 120 שנים לקיומה, חוגגת סקודה את ייצור המכונית ה-20 מיליון מתוצרתה. הכבוד נפל בחלקו של סקודה קארוק שהתגלגל מפס היצור במלאדה מולסלאב, מקום מושבה ההיסטורי של סקודה.
כידוע, סקודה החלה את דרכה כיצרנית האופניים לורין וקלמנט בשנת 1895, כשהמכונית הראשונה הנושאת את שמם של היזמים הצ'כים התגלגלה מהמפעל 10 שנים לאחר מכן. ציון 20 מיליון המכוניות אותן ייצרה סקודה מתייחס לאותה תקופה מ-1905. אם פורסים את ייצור 20 מיליון המכוניות של סקודה על פני יותר מ-100 שנות קיום החברה המספר נראה פחות מרשים.
אלא שצריך לזכור שלפני מלחמת העולם השנייה הייתה סקודה יצרנית של מכוניות גדולות ויקרות, ולאחר המלחמה שקעה מאחורי מסך הברזל הקומוניסטי שאמנם תמך במעמד הפועלים, אבל לא בסיסמא של מכונית לכל פועל. למעשה עד שנת 1991 ייצרה סקודה חמישה מיליון מכוניות בלבד, ואז עברה לידי קבוצת פולקסווגן ומזלה השתנה.
לקח לפולקסווגן לא מעט שנים לעשות ארגון מחדש בחברה ולהתאימה לעדין המודרני עם קו מוצרים הולם. לקח לסקודה 15 שנים נוספות להגיע לציון של 10 מיליון מכוניות בשנת 2006, אך אליו היא הגיעה כבר עם מוצרים כמו הפאביה והאוקטביה שעמדו בסטנדרטים העדכניים של תעשיית הרכב. בהתאם לאסטרטגיה של קונצרן פולקסווגן החלה סקודה לייצר את דגמיה גם מחוץ לצ'כיה, ובסוף שנת 2010 ירדה המכונית ה-10 מיליון מפס היצור במפעל במלאדה מולסלאב, כאשר במקביל הספיקה סקודה לייצר במפעלים השונים יותר מ-2 מיליון מכוניות נוספות.
שנת 2013 הייתה שנה משמעותית עבור סקודה מבחינת נקודות ציון. בראשית אותה שנה ציינה החברה את היצור המכונית ה-15 מיליון שלה, כשבהמשך השנה רשמה שתי נקודות ציון חשובות לא פחות: ייצור המכונית המיליון של המותג בסין ו-4 מיליון דגמי אוקטביה שייוצרו ההופכות אותה לדגם הנמכר ביותר של סקודה מעולם.
שנה לאחר מכן כבר הגיעה סקודה להיקף יצור של מיליון מכוניות בשנה, מה שהביא אותה מהר מאד אל נקודת הציון הנוכחית של ייצור המכונית ה-20 מיליון.
כיום מייצרת סקודה 7 דגמים שונים ב-40 גרסאות שונות ב-13 מפעלים שונים ברחבי העולם. בקונצרן פולקסווגן הופתעו מההצלחה לה זוכה סקודה, אבל כיום מייעדים לה חלק גדול בתהליך הגדילה של הקונצרן. הייצור בסין אמור לגדול בשנים הקרובות, כשבמקביל מסתמן כי סקודה תגיע גם לשוק האמריקאי. עד שנת 2025 מתכננים בסקודה להציג חמישה דגמים בעלי הנעה חשמלית, שרמז להם יכולנו לקבל בקונספט ויז'ן E, שיתבססו על הפלטפורמה המודולארית החשמלית של קונצרן פולקסווגן MEB ויצטרפו למגוון דגמים היברידיים נטענים.