• Ad
  • GAC חוזרת לישראל והפעם כדי להישאר
    יצרנית הרכב הסינית הממשלתית GAC הייתה בין חלוצות הנחשול הסיני בכלל והשיטפון החשמלי בפרט. הפעם יגיעו דגמי AION החשמליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית GAC, שעשתה סיבוב ראשון בישראל ערב הקורונה אך התקפלה מכאן לאחר שמסרה כמה מאות מכוניות בלבד, תנחת בארץ בקרוב בדרכה לאירופה – והפעם עם ארבעה דגמים חדשים של חטיבת הרכב החשמלי AION ועם תקינה אירופאית מלאה.

     

    GAC חוזרת לישראל והפעם כדי להישאר

     

    על GAC – שנשלטת על-ידי ממשלת העיר גוואנג'ו – כבר כתבנו כאן בשעתו לא מעט, אם כי ההופעה המקורית שלה אצלנו הייתה מאכזבת – בעיקר מפני שהיא לא השקיעה בתקינה אירופאית ומפני שהדגם הבודד שהיא הציעה בישראל היה הסבה לחשמל של דגם מיושן, ולכן הוא לא היה מספיק תחרותי.

    גם על הכוונות של GAC לחזור אלינו כתבנו כאן, וזאת עם מותגי חטיבת הרכב החשמלי שלה, AION, ותחת כנפי אוריון מוביליטי מקבוצת יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה, לקסוס, ג'ילי וזיקר) אשר ייבאה אותה גם במקור.

    כעת זה באמת קורה: היום (א') הודיעו אנשי היבואנית על כוונתם להשיק כאן ארבעה דגמים חדשים, והנקודה שהם מעלים ראשונה על ראש שמחתם היא אחריות יצרן מלאה למשך 8 שנים לא רק על הסוללה, כמקובל בשוק, אלא על הרכב כולו.

    AION הופרדה בלידתה מ-GAC כדי להתמקד בפיתוח וייצור של "רכבי אנרגיה חדשה", ורשימת הדגמים שהיא תציע אצלנו, בישראל, נפתחת עם AION V שהוא קרוסאובר חשמלי שמכוון אל מרכז הזירה הרלוונטית ביותר וצפוי להתמודד מול BYD אטו 3, יונדאי קונה, MG ZS וכיוצ"ב, והוא יעשה את זה עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 75.3 קוט"ש וטווח נסיעה מובטח של 510 קילומטרים (WLTP).

    הדגם השני, HT יתמודד מול BYD סי ליאון החדשה, טסלה מודל Y החדשה ומרצדס EQA והכל בעזרת עיצוב ייחודי וסוללה עם תכולת אנרגיה של 83 קילוואט שעה שאמורה לספק טווח נסיעה של עד 600 קילומטרים (WLTP).

     

    GAC חוזרת לישראל והפעם כדי להישאר

     

    גם Y פלוס הוא קרוסאובר שמכוון למרכז הזירה ובפרט מול יונדאי איוניק 5 וקיה נירו, וגם מול BYD 'אטו 3', ולו מיש סוללה עם תכולת אנרגיה של 63.2 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 410 קילומטרים.

    אבל המכונית המעניינת ביותר של GAC בישראל עשויה להיות דווקא AION UT העירונית הקטנה, במיוחד אם היא תפתיע עם מחיר אטרקטיבי. UT הוא רכב עירוני חשמלי קטן שמוצע עם שתי גרסאות של נפח סוללה: 34.9 או 44.1 קוט"ש, ובהתאם לכך עם טווח נסיעה של 330 עד 420 ק"מ לפי התקן הסיני CLTC. הקטנטונת הזאת יכולה להתמודד מול פיאט 500e החשמלית ואפילו מול מיני החשמלית.

     

    GAC חוזרת לישראל והפעם כדי להישאר

     

    רן דנאי, יו"ר אוריון מוביליטי, מצוטט בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה כאומר ש-GAC תציע בישראל "יחס עלות-תועלת מצוין", וזאת נשמעת כמו תחילתה של ידידות אפשרית בין הצרכן הישראלי למותג החוזר – בעיקר אם היא תגובה במחירים אטרקטיביים.

     

    GAC חוזרת לישראל והפעם כדי להישאר

     

    לקריאה נוספת:

    הנה זה מתחיל: יצרניות רכב סיניות מתאחדות בהוראת הממשלה

    סכנה ברורה ומיידית: המכונית הבאה שלך תהיה סינית

    סוללות חשמליות יכולות לפעול במשך 100 שנים. כך קובע מחקר חדש

     

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.