• Ad
  • סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים
    סוזוקי סוויפט הייתה מכונית סופרמיני יפה וחביבה לשעתה, אבל השעה חלפה והתחרות גברה. כעת, עם מחיר גבוה ותחושה של פעם היא נותרה הרחק מאחור
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    הסוויפט אותה סוויפט גם בדור השישי שלה, עם מנוע מעודכן, סביבת נהג פלסטיקית וחוויית נסיעה מתפשרת. חבל שאין לה סיכוי מול המתחרות.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    מי את סוזוקי סוויפט?

    קטגוריית ה'סופרמיני' – בעבר אחת הפופולריות באירופה ולזמן קצר גם בישראל – כמעט חוסלה גם מצד הביקוש – לקוחות רוצים קרוסאוברים – וגם מצד ההיצע – מפני שלא משתלם לייצר מכוניות כאלה.

    בתיאוריה, סוזוקי היא אחת מיצרניות הרכב היחידות בעולם שיכולה להתגבר על הבעיה הזאת בזכות המומחיות שלה בייצור מכוניות קטנות, ויש לה לצורך זה את 'סוויפט' – סופרמיני שפעם אפילו נחשבה לאחת מחביבות עיתונאי הרכב.

    לאורך חמשת הדורות הקודמים שלה הקפידו אנשי סוזוקי להעניק עם סוויפט תמורה טובה עד לא רעה למחיר, ובחלק מן הזמן גם ייצרו אותה בהונגריה, קרוב לשוק האירופאי שאוהב מכוניות כאלה.

    בשנת 2005, עם הדור השלישי שלה (או הראשון, לפי היצרנית), סוויפט הציגה מהפך בדמות מכונית קטנה בעיצוב צעיר ומגניב, ובמעלה הדרך היא גדלה, התברגנה, והפכה למשעממת. במקביל היא גם צברה פיגור גדל והולך ביחס למתחרותיה בכל הקשור לאיכויות תא הנוסעים והנסיעה.

    כעת, בדור השישי שלה, סוויפט מתמודדת מול קצת פחות מתחרות והרבה יותר תחרות מכיוונים חדשים – בעיקר קרוסאוברים ומכוניות חשמליות. כדי להצליח במציאות כזאת חייבת סוזוקי לצייד אותה במערכות הנעה מתקדמות ולשדרג מאוד את תא הנוסעים ואת סביבת הנהג שלה. ספויילר: היא לא מאוד מצליחה בזה.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    עיצוב, מיצוב

    החל מן הדור החמישי שלה סוויפט הציגה עיצוב בוגר אבל עם רמת סוכר גבוהה מאוד. בשעה שרוב מתחרותיה גדלו ותפחו היא נותרה חמודה, שובבה, נאה, חצופה – וגם קטנה.

    הדור החדש מציג אבולוציה עדינה שנראית כמעט כמו מתיחת פנים ולא יותר. עם זאת, מכיוון שנקודת המוצא הייתה מוצלחת מדובר בריענון מדויק ומספק, והוא ממוקד בעיקר בחזית מודרנית עם מראה שמתכתב עם עידן הרכב החשמלי. ממש קל לדמיין את סוויפט החדשה עם שבכה קדמית אטומה כמו של מכונית חשמלית.

    הלוגו של סוזוקי עבר ממרכז ה'גריל' אל מחוצה לו, קווי העיצוב ישרים וחדים מבעבר, והממדים נותרו צנומים למרות שהמכונית כעת ארוכה יותר בסנטימטר וחצי שלמים, רובם כתוספת לפגוש הקדמי.

    ידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות, אשר היו מוסוות בדור הקודם וכך יצרו תחושה של מרכב בן שלוש דלתות, חזרו לעיצוב קונבנציונלי וזה משווה לרכב תחושה מיושבת יותר ופחות חצופה.

    הקורה האחורית מושחרת לגמרי וגם היא איבדה את חן השובבות, ובמבט מאחור ניכר מעבר אל קווים ישרים, רבועים וחדים. בסך הכל מתקבל כעת עיצוב "טכנולוגי" ובוגר שמשדר קצת רצינות.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    אבולוציית העיצוב דומה גם בתוך תא הנוסעים שנראה מוכר ושגרתי ולא מספיק שונה מן הדגם היוצא. עיקר השדרוגים קשורים לשילוב גוונים עשיר יותר ולמסך מולטימדיה שגדל ב-2 אינטש ומוצב כעת במרומי הקונסולה במקום במרכזה.

    עיצוב הפנים, בכללותו, בוגר יותר, ריבועי יותר, ופחות שובב וספורטיבי, עם גוונים שמתאמצים אך לא באמת מצליחים ליצור תחושה יוקרתית. מוטיב העיגולים בלוח השעונים, פתחי האוורור ובקרת האקלים נעלם – ובמקומו נותר עיצוב שמרני למדי. יש מצב שאנשי סוזוקי פשוט מנסים להחזיר אל סוויפט קהל של לקוחות מבוגרים שעדיין מאמינים במכוניות קטנות, בשעה שכל הצעירים ממילא ברחו אל הקרוסאוברים.

    הבעיה היא שגם לקוחות מבוגרים למדו לקבל ולהעריך את תחושת האיכות הגבוהה של כלי רכב מודרניים, ובסעיף הזה סוזוקי נותרה מאחור: איכות החומרים וההרכבה של סוויפט לא השתפרה, הפלסטיקה נוקשה ופשוטה למגע, וכך גם התחושה שמתקבלת מתפעול הכפתורים והפקדים השונים. גם בקרב מכוניות קטנות, אפילו מכוניות מיני, מקובל בימינו סטנדרט גבוה יותר.

    לזכות סוזוקי צריך לומר שאנשיה טרחו להשאיר לא מעט כפתורים פיזיים ולא העבירו אותם אל תוך המסכים, וטוב שכך מפני שתפעול הפונקציות שכן נמצאות בתוך המסך לא מספיק יעיל ואינטואיטיבי.

    הנדסת האנוש טובה בסך הכל ותפעול המערכות יעיל למדי. לוח השעונים אנלוגי, גדול וברור, ומשולב בתוכו צג דיגיטלי קטן עם תצוגת מידע צפופה ועמוסה בנתונים.

    ריפודי המושבים אפרוריים, המושבים הקדמיים שטוחים, רכים וחסרה להם תמיכה לגב התחתון. התמיכה הצידית במותניים טובה, והמושב, שמתכוונן באמצעות מנוף, מקשה להגיע לתנוחת נהיגה מדויקת. לעומת זאת, טווח התנועה של ההגה למרחק ולגובה מספק בהחלט.

    משענת היד המרכזית משדרת מסר שברירי ולא איכותי אך היא נוחה, ובדלתות מותקנות כריות סמליות שמספקות משען נוח למרפק. בשורה תחתונה – איכות החומרים וההרכבה מותירה את סוויפט מאחור (אף יותר מבעבר) ביחס למתחרות.

    במושב האחורי יש מחזיק לכוס אחת בין המושבים הקדמיים ומחזיק לבקבוק בכל דלת. וזהו. מרחב הברכיים מצוין, אפילו כאשר נוסע גבוה יושב מאחורי נהג גבוה, אבל המכונית צרה ומקשה מאוד על הושבת שלושה מבוגרים מאחור. מרחב הראש מאחור טוב, אך חסרה תמיכה לירכיים מפני שהמושב קצר.

    תא המטען הוגדל ב-23 ליטרים אל 265 ליטרים אבל זה לא ממש עוזר מפני שמבנה התא נותר לא יעיל – עם סף טעינה גבוה וריצפה נמוכה. גם תא המטען מאופיין בחומרים פשוטים למגע ומראה, ויש בו וו תלייה אחד ותאורה.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    נוחות נסיעה, התנהגות כביש

    סוויפט אף פעם לא הציעה רמת נוחות גבוהה אבל כמכונית עירונית קטנה, זריזה, עם בסיס גלגלים קצר והתנהגות יעילה לאף אחד זה לא הפריע. כיום זה כבר כן מפריע מפני שכמעט כל המתחרות שלה יודעות להציע גם וגם: גם זריזות והתנהגות מתגמלת וגם רמת נוחות גבוהה יחסית.

    אם לא די בכך, נראה שהדור הנוכחי פחות מהנה לנהיגה מקודמו. למרות העלייה במשקל מתקבלת עדיין מכונית קלילה וזריזה, אבל גלגל ההגה גדול וההיגוי שלה איטי (שלושה סיבובים שלמים בין נעילות הגה). משקל ההיגוי לא קליל, וזה נחמד אבל לא מספיק תורם לתחושת משוב או לדיוק בפעולה.

    המתלים לא יוצרים תחושה מגובשת ולא מצליחים לשמור על המכונית יציבה על הקו הנבחר, וכל זה לא עוזר כהוא זה כדי לשפר את רמת הנוחות.

    סוויפט היא מכונית מספקת בנהיגה עירונית כל עוד שהיא לא נאלצת להתמודד עם בורות אכזריים או עם רצף שיבושים, ועל אף חבטת מתלה פה ושם פעולת המתלים שקטה בסך הכל.

    בנהיגה בינעירונית התקבל שיפור מסוים ביחס לדור היוצא אבל רק על כבישים סלולים היטב, ואילו האקוסטיקה ושיכוך הרעשים בתא הנוסעים לא עומדים בסטנדרטים המקובלים כיום – וגם זה מחבל בנוחות הכללית. שאון הגלגלים חודר בצורה מונוטונית ונוכחת לתא הנוסעים ותיבת ההילוכים הרציפה, יחד עם פעולה רועשת של המנוע – יוצרים במהלך תאוצות רעש מונוטוני ולא נעים לאוזן.

    סוויפט החדשה היא מכונית עירונית חביבה שקל להתנהל איתה בעיר. שטח החלונות גדול ומאפשר ראות מצוינת החוצה, קוטר סיבוב קטן מקל על תמרוני חניה, והציוד כולל חיישני רוורס ומצלמת רוורס מצוינת שמקרינה את מה שמתרחש מאחור על מסך גדול.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    מנוע, ביצועים

    יש גם בשורות טובות, הן מרוכזות ברובן בתא המנוע, ואל תתנו לנתונים המספריים שכמעט לא השתנו להטעות אתכם. מנוע הבעירה הקונבנציונלי של סוויפט הוא מנוע שלושה צילינדרי חדש, ועל אף שהוא הפסיד סוס אחד ביחס למנוע הארבעה צילינדרי שהוא מחלליף (מ-83 ל-82 כוחות סוס) המומנט שלו טיפ טיפה יותר חזק: 11 קג"מ במקום 10.9.

    למנוע הבנזין מחובר מנוע חשמלי זעיר שמוסיף 3 כוחות סוס לחגיגה, וזה המקום לספר למי שעוד לא שמע שבית המשפט פסק שאסור לסוזוקי לכנות את התצורה הזאת "היברידית". יתרה מכך: רשות המיסים שללה מסוזוקי את האפשרות לרשום את המכוניות האלה כהיברידיות – מה שהקנה להן בעבר הטבת מס אצל מקבלי רכב צמוד ממקום העבודה.

    כך או כך נותרנו עם "היברידית קלה" שלא מאפשרת נסיעה "על חשמל" בלבד, אבל מצד שני סוויפט תמיד הייתה, ועודה, חסכונית בדלק. כיום תורמת תיבת ההילוכים הרציפה את חלקה לחסכון בדלק, אבל סוויפט לא מסוגלת להתחרות בסעיף הזה עם היברידיות אמיתיות כמו טויוטה יאריס.

    מוט בורר ההילוכים גבוה ובולט והעברת ההילוכים לא מעודנת כלל וכלל. למעשה, לא קל להבחין אם שילבת למצב אוטומטי (D) או ידני (M).

    התיבה הרציפה מייצרת רעש מנוע ניכר, במיוחד בעת נסיעה בינעירונית ותחת מאמץ – למשל בעקיפה, והתוצאה במצבים אלה היא הרבה מידי רעש תמורת מעט מידי תוספת כוח.

    שטח המחיה הטבעי של סוויפט הוא העיר, שם אף השתפרה תחושת הזריזות, ובסיכום המבחן עמדה תצרוכת הדלק על 15.6 קילומטרים לליטר.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    בטיחות, אבזור

    סוויפט "הישראלית" מוצעת בשתי רמות אבזור ואולי בעצם רק באחת. הגרסה הבסיסית – שמוצעת עם תיבה ידנית בלבד – חוסכת 13,000 שקלים ביחס לגרסה המאובזרת והאוטומטית שעולה 127,000 שקלים.

    אנשי סוזוקי לא הצליחו להתאים את המכונית שלהם לדרישות הבטיחות של פרויקט מבחני הריסוק Euro-NCAP והדור החדש אף איבד כוכב אחד ביחס לקודמו. לסוויפט יש רק 3 כוכבים בפרויקט הזה וזאת תוצאה עצובה.

    וזה לא שהם לא ניסו: רשימת אבזור הבטיחות כוללת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגליים, היגוי אקטיבי, התרעה מפני כניסה לנתיב חסום ומפני תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, כיבוי אוטומטי של אורות גבוהים וזיהוי תמרורים.

    האבזור כולל מסך מדיה בגודל 9 אינטש, קישוריות אלחוטית, בקרת אקלים, בקרת שיוט אדפטיבית, חימום למושבים הקדמיים, חיישנים ומצלמת חניה לאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, כניסה והנעה ללא מפתח וחלונות כהים מאחור. אין לוח שעונים דיגיטלי או טעינה אלחוטית לנייד, אין בלם יד חשמלי ואין אופציה, גם בתשלום, לחלון-גג.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    שורה תחתונה

    מה שאולי הספיק לדור הקודם של סוויפט כדי לשרוד כבר לא מספיק כיום. הרבה דלק נשרף במנועים בשבע השנים שחלפו בין השקת הדורות האלה, איכויות החומרים והייצור השתפרו מאוד וסוזוקי נותרה מאחור.

    הדור החדש של סוויפט לא נושא בשורה של שיפורים נחוצים באיכות הנסיעה או בתא הנוסעים, ולא רק שהמכונית הזאת לא מביאה הצעת ערך בדמות טכנולוגיה מתוחכמת או מחיר שמפיל מן הכסא – ההיפך הוא הנכון: סוויפט היא מכונית סופרמיני יקרה.

    הוסיפו לכך ציון רע במבחני הריסוק והתוצאה ברורה ופשוטה: אין לסוויפט מה להציע מול המתחרות בקטגוריה.

     

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

     

    לקריאה נוספת

    פולקסווגן ID. 5 במבחן

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

    קופרה פורמנטור החדש במבחן דרכים ראשון

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוזוקי סוויפט 2024 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.