פולסאר מבוססת על פלטפורמת הג'וק, אבל תהיה אחת המרווחות בקבוצתה. באירופה היא תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות מאד, והשאלה המסקרנת היא מי מהן תגיע גם ארצה
לאחר הטיזר שפרסמה חברת ניסאן בשבוע שעבר אפשר היה לצפות לקבל היום פרטים מלאים אודות פולסאר, המכונית הקומפקטית ("משפחתית קטנה") החדשה שלה, אשר שבה למלא את מקומה החסר של 'אלמירה'.
עם זאת, למעט תמונות סטאטיות של המכונית ניסאן עדיין מגלה רק טפח ומסתירה הרבה יותר אודות המתחרה שלה לפלח השוק של גולף וטויוטה אוריס. פולסאר, אשר שבה למלא את החלל שהותירה אלמירה משנת 2006 ועד היום, תיוצר בספרד, עבור השוק המערב אירופי בעיקר, ותוצע בשלב ראשון רק בתצורת האצ'בק 5 דלתות.
מרחק הסרנים שלה, 270 ס"מ, הוא הארוך ביותר בקרב מכוניות הא'צבק, וזהה למרחק הסרנים של מובילות הקטגוריה בתצורת סדאן כמו רנו פלואנס, יונדאי i35. בכל מקרה זהו נתון מכובד מאד שמעיד בסבירות רבה על מכונית מרווחת (על כך מעיד גם נתון האורך: 438.5 ס"מ, 11.5 ס"מ יותר מן הגולף), וזאת למרות שבמקום להתבסס על פלטפורמת קשקאי החדשה היא מבוססת על גרסה מוארכת של פלטפורמת הג'וק, הזולה יותר (שעליה בנויות גם נואט החדשה וטידה). עיצובה החיצוני של המכונית, עם זאת, דומה במידה רבה לעיצובם של קשקאי ואקס-טרייל החדשים, שטרם הגיעו ארצה.
פולסאר מונעת באמצעות מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר של קבוצת רנו-ניסאן, שמספק 115 כ"ס, ובאירופה תוצע גם עם מנוע טורבו-דיזל של הקבוצה, בנפח 1.5 ליטר ו-110 כ"ס. מנוע זה מספק פליטת CO2 של 95 גר' לק"מ, שנחשבת טובה. נתוני CO2 לגרסת הבנזין טרם פורסמו. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שיספק 190 כ"ס יתווסף להיצע הדגמים בתחילת השנה הבאה, ושלושת המנועים יוצעו גם עם תיבת הילוכים רציפה (CVT).
חלק מגרסאות האיבזור של פולסאר החדשה יקבלו מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטומטית בעת זיהוי סכנת התנגשות מלפנים ( Forward Emergency Braking), זיהוי עצמים נעים (Moving Object Detection), התראת סטייה מנתיב (Lane Departure Warning) והתראת כניסה לנתיב נסיעה חסום (Blind Spot Warning). מערכת המולטימדיה של המכונית היא הדור השני של NissanConnect אשר מציעה תכונות מתקדמות כמו חיבור קל לתכונות רבות של טלפונים חכמים ועוד.
יבואני ניסאן לישראל הודיעו כי ישיקו את פולסאר לקראת סוף השנה, ושרק לקראת ההשקה גם יפרסמו את פירוט רמות האבזור ואת מחיר המכונית.