קשקאי החדש מבוסס על פלטפורמה מודולרית חדשה של רנו-ניסאן. מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו יחליף את מנוע ה-1.6 ליטר הבסיסי.
ניסאן חשפה היום (ו') בלונדון, אנגליה, את מחליפו של 'קשקאי', הדגם הנמכר ביותר שלה באירופה.
הקרוס-אובר החדש, שקודמו החליף לפני כמעט 7 שנים ושני מיליון יחידות את מכונית הנוסעים הקומפקטית 'אלמירה' במגוון הדגמים של ניסאן באירופה, ארוך בחצי ס"מ מקשקאי היוצא ורחב ממנו בשני ס"מ. שאר מידותיו החיצוניות כמעט זהות אולם תכנון הפנים שלו מרווח יותר.
קשקאי מבוסס על פלטפורמה מודולרית חדשה של רנו-ניסאן שעליה ייבנו 11 דגמים של רנו ושלושה של ניסאן עד לשנת 2020, הוא תוכנן באירופה ומיוצר בבריטניה.
קשקאי יוצע באירופה, ולאחר מכן גם בישראל, החל מחודש ינואר הקרוב, עם מגוון של שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, בתצורת הנעה קדמית והנעה כפולה. עם זאת, קשקאי לא ישווק יותר בגרסת 7 מושבים מפני שגרסה כזאת, שמבוססת על אותה פלטפורמה, נקראת מעתה 'אקס-טרייל', כשמו של ג'יפון אחר של ניסאן, וזו תוצע באירופה החל ממחצית השנה הבאה.
המנועים פותחו במשותף על-ידי רנו וניסאן, וחלקם כבר משמשים את רנו.
מנוע הבנזין הבסיסי, אשר יחליף את מנוע ה-1.6 ליטר הנוכחי (117 כ"ס 16.1 קג"מ), הוא מנוע ארבעה-צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר שמספק 115 כ"ס וכ-20 קג"מ של מומנט.
מנוע הבנזין החזק יותר, שמחליף את מנוע ה-2.0 ליטר (140 כ"ס, 20 קג"מ) הוא 1.6 ליטר מוגדש טורבו שמספק 150 כ"ס. ו-25 קג"מ של מומנט. שני המנועים, כך מבטיחים בניסאן, חסכוניים יותר בדלק ומצוידים (למרבה הצער) במערכות "כבה והתנע", ושניהם יוצעו עם תיבות ידניות או אוטומטיות-רציפות (CVT).
מנוע הדיזל הבסיסי, דור שישי למנוע ה-1.5 ליטר מתוצרת רנו, מספק 110 כ"ס וזאת מהדורה משופרת של המנוע מוגדש הטורבו שמוכר מדגמים רבים של רנו, בכללם גם פלואנס וקנגו שנמכרים בישראל.
מנוע טורבו-דיזל חדש נוסף שפותח במשותף על-ידי שתי החברות ומוצע בקשקאי הוא בנפח 1.6 ליטר ומספק 130 כ"ס.
קשקאי החדש צוייד במגוון רחב של טכנולוגיות סיוע-לנהג שרובן ככולן נועדו למנוע תאונות וזיהוי תמרורים. בנוסף, מערכת המולטימדיה שלו תציע קישוריות לסמארטפונים, כמקובל כעת.