במשך כמעט שנה וחצי כוססים האוהדים של מרצדס ושל לואיס המילטון ציפורניים לנוכח התוצאות המאכזבות של מרצדס, וכעת סוף סוף נראה שהמזל מתחיל להתהפך: לואיס המילטון לקח – די בקלות יש לומר – את המקום השני במרוץ שנערך בברצלונה, ספרד, במסגרת הסבב השמיני של פורמולה 1, בשעה שג'ורג' ראסל – אשר לאורך המרוץ קבע כמה וכמה פעמים את זמן ההקפה המהיר ביותר – התייצב לצידו במקום השלישי על הפודיום.
המרוץ עצמו, כמו היומיים שקדמו לו, היה גדוש בריגושים והפתעות כמו רגעי הזינוק שבהם קרלוס סיינז התאמץ ללא הצלחה לעקוף את מקס ורסטאפן שזינק מן המקום הראשון, או לנדו נוריס שהרס לעצמו את ההישג המעולה מסשן מדידת הזמנים כאשר התנגש התנגשות מיותרת במכוניתו של המילטון וגרם לנזק שאילץ אותו לרדת לפיטס ולהתדרדר אל זנב הטור.
אבל סוף השבוע הזה, ללא ספק, היה סוף השבוע של מרצדס. רבים, גם אנחנו, שואלים את עצמם אם מרצדס כאן כדי להישאר או שזאת רק הבלחה רגעית. אגב, גם לואיס המילטון, שהודה שהוא מופתע (ומאושר) מן ההישג, אמר ביושר שהוא לא בטוח אם הקבוצה הצליחה לאסוף את עצמה יחד ולחזור לעצמה, אבל שבמקרה הגרוע ביותר זה יקרה בוודאות בעונה הבאה. זאת, אגב, הצהרה רבת משמעות.
מכל מקום – כל הדיבורים על מתלה קדמי חדש ושיפורים אירודינמיים וכל ההבטחות שלא יכלו להיבחן באיטליה בגלל ביטול המירוץ, או במונקו מפני שזאת מונקו – התכנסו במהלך המרוץ בברצלונה להופעה מאד יציבה ומאד מרשימה של הצמד של מרצדס.
הציפייה של כולנו לביצועים של מרצדס הלכה ונבנתה במהלך המוקדמות מפני שלצוות היו מספר תקלות, המביכה מכולן הייתה כמעט התנגשות בין ראסל להמילטון בגלל כשל בתקשורת. אבל ב"זמן הכסף", במרוץ עצמו, אפשר רק לדמיין את אנחת הרווחה של טוטו וולף לנוכח הקצב המדהים של הצמד שלו. המילטון, שזינק מן המקום הרביעי, עלה די מהר למקום השני ואילו ג'ורג' ראסל טיפס בנחישות מן המקום ה-12 בזינוק אל המקום השלישי בסיום בתוך כדי כך שהוא קובע, כאמור, את זמני ההקפה הטובים ביותר (רק כדי לאבד בסופו של דבר את ההישג הזה לורסטאפן).
בראיון לאחר המרוץ אמר המילטון שזאת המכונית הטובה ביותר שהייתה לקבוצה מאז המכונית התחרותית האחרונה של עונת 2021, אבל גם הוא וגם שאר אנשי הקבוצה שלו מעדיפים שלא לצאת בשלב זה בהכרזות רועשות מידי. אחרי הכל – גם בשנה שעברה, עם מכונית בעייתית בלשון המעטה – הם נתנו את אחת ההופעות היותר טובות של העונה על המסלול של קטלוניה. ובכל זאת, הפעם זה נראה אחרת ונדמה שהקבוצה סוף סוף עלתה על משהו.
לעומתם, גם אסטון מרטין – שזרחה עד כה, ובעיקר פרארי, נראו כמעט אובדי עצות. קרלוס סיינז, שזינק מן במקום השני וניסה לאתגר את ורסטאפן, הביא את הפרארי שלו רק למקום החמישי בשעה שלקלר לא הצליח להתקדם הרבה ממרכז השדה.
היה גם משהו משונה באסטרטגיה של אסטון מרטין, כשנדמה היה שאלונסו לא מנסה לעקוף את לאנס סטרול. האם זאת הייתה הנחיה קבוצתית או שאלונסו, בחושיו החדים, החליט להעצים את הבן של הבוס במקום להתעמת איתו? את המרוץ סיימו סטרול במקום השישי ואלונסו בשביעי.
כמעט כרגיל – למקס ורסטאפן היה מירוץ מצוין עם זמן ההקפה המהיר ביותר וניצחון מוחץ בפער של 24 שניות לפני המילטון. השילוב של נהג נחוש ויציב עם מכונית מאד תחרותית מזכיר לנו את… מרצדס במשך 6 עונות…
רדבול רשמה ניצחון נוסף בתוך כדי הגדלת פער הנקודות בין ורסטאפן לפרז בדרוג הנהגים. סרגי'ו פרז רשם מספר פלטות מאכזבות במקצי הדרוג, ואלה מצטרפות למספר "גליצ'ים" אחרים שלו במהלך העונה, אם כי במרוץ עצמו הוא נתן את הנשמה וטיפס בנחישות במעלה הגריד.
אגב, לאחר המרוץ פרסמו אנשי מרצדס שהם חידשו את החוזה של ג'ורג' ראסל (בצדק רב מבחינתם) עד לסוף עונת 2025. החוזה של המילטון עדיין לא חודש.