פולקסווגן מכינה את אולמות התצוגה ברחבי ארה"ב לקראת המיניוואן החשמלי המסוגנן שלה, ID Buzz, שיתגלגל לשם עוד לפני סוף השנה. המיניוואן הייחודי הזה, שמעוצב בסגנון רטרו שנועד להזכיר את הדגם הראשון של המותג הגרמני שהפך לסמל באמריקה, הוצג כאב טיפוס כבר כאשר פולקסווגן הכריזה על המחויבות שלה לעידן החשמלי.
למרבה הצער הוא מגיע לעולם באחור ניכר, אחרי שהסינים הותירו את כל המתחרים שלהם באבק ובשעה שלא מעט גורמים מתאמצים לקרר את ההתלהבות מרכב חשמלי.
פולקסווגן עדיין לא חשפה מפרטים טכניים מלאים אבל שמה על השולחן את הנתון החשוב לשלב הזה, המחיר, ולמרות שהוא נשמע מאוד אטרקטיבי ביחס למחירים ההזויים של שוק הרכב בישראל – עדיין מדובר במחיר כמעט כפול ממחירי כלים מקבילים בשוק הסיני. עם זאת, בהינתן ש"מכוניות מוכרים מהסוף להתחלה", כלומר שהמחיר תמיד מבוסס על היכולת והנכונות של שוק לשלם אותו – יש מצב שהמיניוואן הזה יעשה חייל באמריקה, אולי גם בישראל.
וכעת לתכל'ס: מחיר גרסת הבסיס של ID Buzz יתחיל ב-60,000 דולר לדגם Pro S אשר מונע באמצעות מנוע אחורי בודד והנעה אחורית ומבוסס על גרסת בסיס גלגלים ארוך עם שבעה מושבים.
עד כאן הבשורות הטובות. הבשורה הפחות טובה היא שלעומת טווח משוער של כ-450 קילומטרים וסוללה עם תכולת אנרגיה של 91 קילוואט שעה – גרסת פרו אס מציעה טווח נסיעה צנוע, כמעט מביך, של 376.5 קילומטרים בלבד. חבל.
טווח הנסיעה המוצהר של הגרסה הבכירה, כפולת ההנעה, הוא 372 קילומטרים בלבד, והיא מוצעת בגרסת אבזור עם שישה מושבים שנקראת Pro S Plus שתעלה 63,500 דולר עם מושבי ספסל סטנדרטיים או 68,000 דולר בתצורת שישה "מושבי קפטן".
לפנק לפנק לפנק
הנשק המשמעותי ביותר שיכול להימצא בידי ID Buzz החדש הוא איכות הרכבה, טיב חומרים וחבילות אבזור מפנקות, ולמרות שהרשימה ארוכה (ולכן לא נטריח אתכם בכל הפרטים שבה) – המבחן האמיתי היחיד של האיכות המוצהרת יהיה נהיגה וחוויה אישית.
המיניוואן מוצע בשלוש תצורות צביעה וגימור פנים. הבהירה מכולן נקראת 'נחושת', האמצעית נקראת "חולית" (או 'דיונה', כל אחד והקונוטציות שלו), והכהה נקראת 'אור ירח', והיא גם המצועצעת והמושקעת מכולן, עם מושבי עור בצבע חום כהה.
כאמור, לא נבזבז זמן על כל רשימת האבזור אבל כדוגמית נספר שלתצורה הבכירה יש תצוגה עילית, מצלמות היקפיות לתצוגת 360 מעלות, מערכת שמע מתוצרת הרמן קארדון עם 14 רמקולים בהספק של 700 וואט ופתיחה וסגירה קלות לדלתות האחוריות הכפולות. מדובר בשדרוג לא רע ביחס ל'מיקרובוס' המקורי של פולקסווגן שנבנה החל משנת 1949 על בסיס השלדה הנפרדת של 'חיפושית' והפך לסמל של 'ילדי הפרחים' בשנות ה-70 בארה"ב.
'ילדי החשמל' או 'ילדי הטכנולוגיה' של האלף השלישי יתעניינו בוודאי יותר ב"גרסת ההשקה" המיוחדת של ID Buzz, שנבדלת מן האחרות בחבילת האבזור ונגיעות צבע שונות על פריטים חיצוניים. גרסת ההשקה עולה 65,500 דולר לתצורת הנעה אחורית עם חמישה מושבים או 70,000 דולר לגרסה כפולת הנעה עם שישה מושבים, צבעי הפנים שלה לקוחים מתצורת 'חולית', והצביעה החיצונית הדו-גוונית שלה כוללת חלק עליון "בצבע לבן סוכריות עם כחול קבאנה" וחלק תחתון בצבע "כתום אנרגטי", "ירוק מאהי", "מטרו סילבר" או "צהוב פומלה".