מדריך המשומשות פרק שלישי: מה לקנות – התאמה לצרכים

הדגם הנבחר צריך להתאים לצרכים האמיתיים (מספר נוסעים, קילומטראז' וסביבת נהיגה), וזאת לפי המבנה הייעודי של הרכב, ביצועים ונוחות, ותא נוסעים ומטען

ההחלטה החשובה ביותר בעת רכישת מכונית בכלל, ומשומשת בפרט, היא באיזה דגם לבחור, ומה הן הציפיות ממנו מבחינת ההתאמה לצרכים האמיתיים של המשתמש.

מבחינה זאת אין כמעט הבדל בין רכישת מכונית משומשת למכונית חדשה – בכל מקרה רצוי שהמכונית תתאים לאדם שרוכש אותה ולמשפחתו, וסדר העדיפויות שלו יבוא לידי ביטוי הולם.

כדי לבחור במכונית המתאימה ביותר לצרכים אנחנו ממליצים לקרוא את המדריך המלא שלנו לרכישת מכונית, שבו מוסברים כל השיקולים החשובים שצריכים להנחות אותנו בעת הבחירה.

ההבדל המשמעותי בין רכישת מכונית חדשה למשומשת הוא שאין שתי מכוניות משומשות מאותו דגם ושנת ייצור שנמצאות בדיוק באותו מצב. יש שעברו 10,000 ק"מ ויש שעברו 100,000, יש שחוו תאונות ויש שלא, יש שעברו מספר ידיים ויש מי שמוצעות על-ידי הבעלים המקורי שלהן.

בנוסף, בעת רכישת משומשת אפשר להתפשר על גיל המכונית, כלומר לרכוש מכונית משנתון מוקדם יותר, או על נתונים אחרים שמשפיעם על מחירה.

כאשר בוחנים את ההתאמה לצרכים צריך לקחת בחשבון את השימוש שייעשה במכונית: יש הבדל גדול בין מצב שבו מסיעים ארבעה נוסעים בנסיעות בינעירוניות ארוכות וגומאים עשרות אלפי קילומטרים בשנה לעומת מי שצריך מכונית עירונית קטנה לעצמו בלבד, והקילומטראז' שלו נמוך מאד.

שיקולים כמו בטיחות, תצרוכת דלק, נוחות נסיעה ועלות טיפולים מתבטאים לא רק בבחירת דגם המכונית, אלא גם בהחלטה לגבי פשרות שרוצים או לא רוצים לעשות בנוגע למצבה כמשומשת.

לדוגמא, כפי שנפרט בהמשך, מי שלא נוסע הרבה יכול לקנות מכונית שכבר נסעה המון (ולוודא שהיא תטופל טוב), אבל מי שנוסע המון לא יכול להרשות לעצמו לקנות מכונית "טחונה" שכבר לא נותר בה יותר מידי "מיץ".

הפרק הקודם: : מה לקנות – התאמה לתקציב

הפרק הבא: ממי לקנות?

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

 

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.