• Ad
  • מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים
    עיצוב מחדש לסמל של מאזדה - בתצורה דו-ממדית שמחליפה את הפיסול המוכר - עלול להעיד על מצבו המורכב של המותג היפני האהוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאזדה עשויה לעדכן בקרוב את הסמל שלה: ביום שני השבוע הגישה יצרנית הרכב היפנית הקטנה אך החשובה בקשה לסימן מסחרי למשרד הפטנטים היפני, והעיצוב שלו עלול לשקף את מצבה המורכב בעידן של תהפוכות בתעשיית הרכב העולמית. בעוד שהסמל הנוכחי נראה תלת ממדי ומפוסל – הלוגו החדש מעוצב בעיצוב דו-ממדי ומפוחם.

    הלוגו החדש נחשף בשלב ראשון באתרי מדיה יפנים ולאחר מכן צוטט על-ידי אתר הרכב האמריקני AutoGuide, והוא נראה כמו גרסת סקיצה גרפית של הלוגו הנוכחי והמוכר שלה.

     

    מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים

     

    ייתכן שמה שעומד מאחורי הצורך של מאזדה לשנות את הסימן המסחרי שלה בפעם השלישית מאז תחילת האלף הנוכחי היא השימוש האינטנסיבי במדיות דיגיטליות בכלל ובמכשירים ניידים בפרט, כאשר חברות רבות – בעיקר מתחום הטכנולוגיה – מעדיפות להשתמש בלוגואים דו-ממדיים. הבעיה היא שהתוצאה – מעין סכימת פחם של הלוגו המוכר – עלולה להיראות פשוטה מידי לעין של מי שרגיל ללוגואים צבעוניים ומלאי חשיבות עצמית.

    בשנים האחרונות שינו רבות מיצרניות הרכב את הלוגואים שלהן, וחלקן, סיטרואן למשל, חזרו למראה 'רטרו' שבין השאר מזכיר את הוותק הרב שלהן. גם ג'נרל מוטורס, פולקסווגן, ניסאן, הונדה ואפילו מיני הציגו עיצוב מחודש לסמלים שלהן.

    מבחינת מאזדה – שרק רשמה את הסימן המסחרי אבל לא פרסמה שום מידע רשמי לגביו, ייתכן שמדובר בתוכנית מגירה או בלוגו שמיועד לנישה ספציפית – למשל לכל רכב חשמליים, או לקראת חגיגות ה-35 שנים ל'מיאטה', או אפילו למיתוג מחדש של אריזות החלפים המקוריים. בכל מקרה, הבקשה שהוגשה ביפן לסימן מסחרי, שכוללת שני לוגואים חדשים של מאזדה, מעלה תהיות שמא מדובר ב(עוד) שינוי מיתוג של יצרנית הרכב הקטנה והאהודה מהירושימה.

     

    מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים

     

    ההיסטוריה המקוצרת

    לוגו ה'כנפיים' המוכר לנו של מאזדה הוצג על-ידה לראשונה בשנת 1997, כחמש שנים לאחר שהמותג היפני הגיע לישראל. עד אז עוצב הלוגו של מאזדה כעיגול בתוך אליפסה, למרות שדווקא זה ייצג במידת מה את חיבוק הדב שמאזדה הוסיפה לקבל במשך לא מעט שנים מפורד האמריקנית. בכל מקרה, מאז ועד היום עודכן הלוגו הזה שלוש פעמים.

    מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים

    מאזדה עדיין לא פרסמה התייחסות רשמית לפרסומים אודות הלוגו החדש שלה ובאתר הרשמי שלה מוסבר שעיצוב הלוגו – עם כנפיים בתצורת V – "מייצג את המרדף אחר שיפורים מתמשכים כדי להניע צמיחה עוצמתית ומתמשכת… ולגמישות החשיבה, היצירתיות, החיוניות, טוב הלב והחוסן של החברה". אנשים פשוטים יותר, כמו הח"מ, מסתפקים בדמיון בין הסמל לבין האות הראשונה בשם החברה – "M".

     

    מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים

     

    מאזדה נוסדה במקור בשנת 1920 תחת השם Toyo Cork Kogyo Co והחלה לייצר כלי רכב רק בשנת 1931, כעשור לפני שיפן נכנסה למלחמת העולם השנייה. מכונית ארבע גלגלית ראשונה שעליה הודבק סמל של מאזדה – R360 – הושקה רק בשנת 1960 והשימוש בשם מאזדה כשם המותג החל רק בשנת 1984.

    לאורך חיי החברה היא שינתה, החליפה ועיצבה מחדש את הלוגו שלה כ-16 פעמים. הלוגו הראשון, משנת 1920, החזיק מעמד שמונה שנים וזה שאחריו שרד רק שלוש. כאשר מאזדה החלה לייצר רכב, בשנת 1931, היא פעלה בשיתוף פעולה הדוק עם מיצובישי ולוגו שלושת היהלומים היה חלק מן הזהות התאגידית למשך 3 שנים.

    בשני העשורים הבאים מאזדה השתמשה בלוגו אלפביתי, ובשנת 1936 הופיע לראשונה סמל שכלל שלושה גלים בצורת M. במשך שני העשורים הבאים שימש את החברה עיצוב מחודש של המילה מאזדה, שכלל (החל משנת 1955) גם סמל.

     

    מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים

     

     

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • מאזדה ממציאה את עצמה מחדש בפעם השלישית ב-25 שנים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.