• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    לא כל כך מהר: האיחוד האירופאי רוצה לחקור את מכירת זכויות השידור ל-MotoGP

    זוכרים שסיפרנו לכם על הלוגו החדש של MotoGP ועל האופקים החדשים שנפתחים בפני האליפות החשובה הזאת לנוכח המכירה של חברת ההפקות 'דורנה' למקבילתה האמריקנית 'ליברטי מדיה'?
    אז זהו, שזה לא הולך כל כך חלק כמו שכולם חשבו.

     

    לא כל כך מהר: האיחוד האירופאי רוצה לחקור את מכירת זכויות השידור ל-MotoGP

     

    ועדת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופאי הודיעה בסוף השבוע על פתיחה ב"חקירה מעמיקה בנוגע לרכישה המוצעת של דורנה ספורט על ידי ליברטי מדיה". בנציבות האירופית מסבירים שהבדיקה נועדה לבחון אם העסקה שעל הפרק עומדת בכללי תקנות המיזוגים של האיחוד, וזאת לנוכח חשד לפיו עסקה כזאת עלולה לייקר את זכויות השידור של אירועי ספורט מוטורי משני צידי האוקיאנוס.

    בנציבות מסבירים שליברטי מדיה ודורנה ספורט הן שתי חברות מדיה בינלאומיות שעוסקות בפעילויות דומות. ליברטי היא הבעלים של זכויות השידור של 'פורמולה 1' והיא מחזיקה גם בזכויות המסחריות הבלעדיות של האליפות הזאת. דורנה ספורט מחזיקה בזכויות מסחריות בלעדיות לאליפות העולם – 'MotoGP' וגם לאליפויות מרוצי אופנועים אחרות.

    ליברטי מדיה היא חברה אמריקנית שמפעילה ומחזיקה בבעלות מגוון רחב של עסקי מדיה, ספורט ובידור. כלל עסקי הקבוצה נחלקים בין מחלקת הפורמולה 1 לבין מחלקת 'ליברטי לייב'. דורנה ספורטס היא חברה ספרדית שעוסקת בתחומי ניהול ספורט, שיווק ומדיה, והיא ידועה יותר מכל כמפיקה ובעלת הזכויות המסחריות והטלוויזיוניות הבלעדיות של MotoGP מאז 1992.

    ועדת ההגבלים העסקיים ביצעה בחינה ראשונית של העסקה והחשש שנוצר הוא שזה עלול להפחית את התחרות בין שתי החברות "בתחום רישוי זכויות השידור של תכני ספורט מוטורי", ובמקביל גם להסיר מגבלות תחרותיות חשובות – מה שיחזק את מעמדה של הקבוצה המאוחדת "מול גופי שידור של תכני ספורט מוטורי, ועלול להוביל בסופו של דבר למחירים גבוהים יותר".

    הדבר המעניין שהוועדה מצאה הוא שבכל מדינות האיחוד האירופאי פורמולה 1 היא מובילת השוק הברורה ואילו MotoGP היא לרוב המתחרה היחידה שלה.

     

    לא כל כך מהר: האיחוד האירופאי רוצה לחקור את מכירת זכויות השידור ל-MotoGP

     

    "הנציבות תבצע כעת חקירה מעמיקה של השפעות העסקה המוצעת כדי לקבוע אם החששות הראשוניים שלה לפגיעה בתחרות יאושרו. במהלך החקירה המעמיקה תמשיך הוועדה לחקור אם בעל המניות הגדול ביותר של ליברטי מדיה וליברטי גלובל – מר ג'ון מאלון – מסוגל להפעיל השפעה מכרעת על שתי החברות.

    קיים חשש שאם העסקה תאושר ליברטי מדיה עלולה להיות בעלת כוח כפיה על גופי שידור מתחרים במדינות שבהן ליברטי גלובל פעילה, כלומר בבלגיה, אירלנד והולנד".

    שתי החברות העבירו לוועדה בקשה לאישור המיזוג ב-14 בנובמבר, וכעת נותרו לנציבות 90 ימי עבודה – עד 14 במאי 2025 – לצורך קבלת החלטה.

    לא מיותר להדגיש שהרוב המכריע של מיזוגים שמועברים לבחינת הוועדה לא יוצרים בעיות תחרות והם מסולקים לאחר בדיקה שגרתית שמבוצעת בתוך 25 ימי עבודה. ההחלטה שלא להעניק אישור (מה שמכונה "שלב I") ותחת זאת להתחיל בחקירה מעמיקה (שמכונה "שלב II") נחשבת לחריגה. לראיה: נכון לעכשיו הוועדה לא מנהלת אף חקירת מיזוג שלב II אחרת.

    תרזה ריברה, סגנית נשיא בכירה לנושאי עסקאות נקיות, צודקות ותחרותיות – מצוטטת בהודעת הנציבות כאומרת ש"על ידי רכישת דורנה ספורטס ליברטי מדיה תחזיק בזכויות המסחריות לשניים מענפי הספורט המוטורי הפופולריים ביותר באירופה: פורמולה 1 ו- MotoGP.

    עלינו להעריך בזהירות רבה אם רכישה זאת עלולה להשפיע לרעה על גופי השידור האירופאיים, למשל במונחים של ייקור דמי הזיכיונות, ובסופו של דבר על הצרכנים האירופאים ואוהדי הספורט המוטורי שיידרשו לשלם מחירים גבוהים יותר. במקביל נשקול בפתיחות כל טענה מבוססת של הצדדים לגבי יתרונות אפשריים שרכישה זו עשויה להביא, לאוהדים, לתעשייה ולצרכנים".

    אנשי ליברטי מדיה מסרו בתגובה שהם קיבלו את הודעת הנציבות האירופאית אודות פתיחת החקירה, והדגישו ש"ההסכם לרכישת MotoGP הוכרז באפריל ומאז קיבל את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים האחרים".

    כפועל יוצא של הכרזת החקירה הסכימו הצדדים "להאריך את תהליך הבדיקה ומאמינים שהנציבות האירופית תגיע למסקנה חיובית".
    כרמלו אזפלטה, מנכ"ל דורנה ספורט, אמר ש"אנו מצפים שהרכישה הזאת תקבל את האישור הנדרש של האיחוד האירופאי ונרגשים מההזדמנות הפוטנציאלית לעבוד עם ליברטי מדיה. בינתיים, אנו נשארים מחויבים לאסטרטגיה שלנו לקחת את הספורט לגבהים חדשים ולהמשיך בקצב הצמיחה המרשים שלנו, תוך הרחבה נוספת של בסיס האוהדים העולמי שלנו שמונה מעל 500 מיליון איש.
    בשנת 2024 צפו בעונה יותר מ-3 מיליון מעריצים בפעם הראשונה אי פעם… (ו)במבט קדימה, אנחנו לא רק רוצים עוד מאותו הדבר, אנחנו רוצים אפילו יותר – ואנחנו גאים בכך שהאסטרטגיה שלנו כבר מתחילה לספק את הסחורה. אנחנו מקווים שהמעריצים פשוט מתרגשים כמו שאנחנו מרוצים מהעתיד ומהעונה החדשה והמדהימה שנמצאת ממש מעבר לפינה".

     

     

    לא כל כך מהר: האיחוד האירופאי רוצה לחקור את מכירת זכויות השידור ל-MotoGP

    The post לא כל כך מהר: האיחוד האירופאי רוצה לחקור את מכירת זכויות השידור ל-MotoGP first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא כל כך מהר: האיחוד האירופאי רוצה לחקור את מכירת זכויות השידור ל-MotoGP

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.