התשובה הקצרה:
עד גבול מסוים זה מצב נורמלי אבל ליתר ביטחון חשוב לוודא שמערכת הקירור תקינה.
התשובה המלאה:
כאשר המנוע פועל גם מערכת הקירור שלו פועלת ומזרימה נוזל קירור דרך הרדיאטור. כאשר מכבים את המנוע נעצרת משאבת המים והמאוורר נכבה אבל המנוע עדיין חם – אבל כעת כבר אין מה שיקרר אותו.
בחלק מן המכוניות, בעיקר בדגמים ישנים יותר, אפשר לראות את מד החום מטפס לאחר כיבוי המנוע – מעט או הרבה, ולאחר מכן צונח בחזרה.
במכוניות חדשות יותר מחשב ניהול המנוע מזהה אם המנוע חם, והוא מפעיל את המאוורר ואת משאבת המים החשמלית למשך כמה דקות נוספות עד שהמנוע מתקרר.
למרות האמור כאן – כאשר מדובר בתופעה חדשה שלא הייתה קיימת קודם לכן ברכב ספציפי צריך להניח שקיימת תקלה ולבדוק לעומק את הנושא כדי שלא להרוס את המנוע.
כדי לשלול אפשרות לתקלה במערכת הקירור צריך לוודא שמפלס נוזל הקירור לא נמוך מידי, שהתרמוסטט תקין והמאוורר פועל כסדרו, שאין דליפת נוזל קירור, ושמשאבת המים תקינה.
התחממות מנוע יכולה להיגרם גם בגלל סתימה או כשל של הרדיאטור או סתימה באחד ממעברי נוזל הקירור, אטם ראש שסיים את חייו או חיישן טמפרטורה פגום. נזק למנוע בעקבות התחממות עלול להיות קריטי ויקר מאוד.
לקריאה נוספת:
האם מותר לנסוע עם נורת חום מנוע דולקת?
האם אפשר למלא דלק 98 במקום 95?