• Ad
  • בשביל הזיכרון
    החי, הצומח, הטבע ואתרים היסטוריים שמציינים 146 שנות התיישבות יהודית בגליל עלו באש במהלך 11 החודשים של המלחמה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל. ההרס נמשך גם בשעה שאנחנו מטיילים בשביל הזיכרון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היום, במלאת 11 חודשים לפרוץ מלחמת שמחת תורה, תכננתי לקיים אזכרה לטבע, לנוף, ולאינספור בעלי החיים שנשרפו בגליל ובגולן כתוצאה מן הירי של חיזבאללה מלבנון. למרבה האסון, אי אפשר לקיים אזכרה לחבלי ארץ שעדיין נהרסים ונחרבים גם ברגעים אלה ממש, ובוודאי שאי אפשר לצאת ולטייל בהם כל עוד שההפקרות הזאת נמשכת.

     

    טיול לסופ"ש: בשביל הזיכרון

     

    עד ל-7 באוקטובר 2023 יכולנו לעמוד על פסגת הר אדיר ולהרגיש באופן מאוד ברור היכן עובר הגבול בין ישראל ללבנון: כל השטח הירוק, החי והפורח נמצא בתחום מדינת ישראל, ושטח לבנון החל באזורים שבהם הנוף הפך לצריח ושרוף. כיום ממחישים הכוויות, המומים, נזקי השריפות הנרחבות וההרס הבלתי נתפש בכל שטחי הגליל, וגם בגולן, את העובדה שצפון ישראל כבוש בפועל, מופקר לגורלו, ולא ראוי למגורי אדם.

     

    טיול לסופ"ש: בשביל הזיכרון

     

    גם השבוע לא נוכל לצאת לטייל בצפון הארץ, בחבלי הארץ הירוקים והנפלאים שהדהדו במשך דורות את יפי הבריאה. אבל דווקא השבוע, במלאת 11 חודשים לתחילת האסון מעשה ידי אדם, נצא לטיול וירטואלי בשביל הזיכרון.

    האסון – מעשי ידי אדם – שנגרם במשך 11 החודשים האחרונים לאלפים מאזרחי ישראל – ידוע לכולנו ומתוקשר בכל כלי התקשורת וברשתות החברתיות. אלא שלאורך המלחמה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל, שאיש עדיין לא רואה את סיומה, כמעט אף אחד לא מדבר על הקורבנות שאין להם פה: בעלי החיים, העצים והשיחים שנשרפו חיים.

    מעטים בלבד מזכירים גם את הפגיעה האנושה במאות האתרים ההיסטוריים ופינות החמד שטופחו ביד אוהבת במהלך 146 שנות התיישבות יהודית בגליל ו-57 שנות התיישבות בגולן.

     

    טיול לסופ"ש: בשביל הזיכרון

     

    מדינת ישראל לעולם לא תשוב להיות כפי שהייתה, והטיול שלנו בשביל הזיכרון נועד להיות דקת הדומיה, כמה רגעים שאנחנו חייבים להקדיש לזכר הקורבנות שאף אחד לא מדבר עליהם, אלה שיצרו את הנוף המדהים שכל כך אהבנו.

     

    טיול לסופ"ש: בשביל הזיכרון

     

    בתוך כמה עשרות שנים הצמחיה תשקם את עצמה במידה זאת או אחרת ובעלי חיים חדשים ינדדו אל אזורים שהטבע השתלט עליו מחדש. זה לא יחזיר את המתים וגם לא יהיה אותו נוף אלא תמהיל שונה של צמחים ויצורים חיים.

     

    טיול לסופ"ש: בשביל הזיכרון

     

    כרגע, במלאת 11 חודשים להפקרות, חשוב שנזכור: המלחמה לא הוכרעה ואין תחושה שמנהיגינו חותרים לסיים אותה. בכל יום נוחתים בשטח ישראל טילים וכטב"מים ומציתים שריפות נוספות, וההרס נמשך גם כאשר איש לא מדבר על כך. את מה שנהרס ומת לא נוכל להשיב אבל צריך לעצור את המשך ההרס ואת כל מי שיש להם אינטרס להאריך את המלחמה.

     

    בשביל הזיכרון

     

    הצעות לפעילויות נוספות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

     

    בשביל הזיכרון

     

    לקריאה נוספת:

    טיול לסופ"ש: אל השלכת בגולן ובגליל העליון

    טיול לסופ"ש: אל אגמון החולה המחודש

    טיול לסופ"ש: אל גבולות ההסכמה של ישראל

    טיול לסופ"ש: אל כביש 767 וערש הציונות

     

    בשביל הזיכרון

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: בשביל הזיכרון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.