• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל פארק עין נון שמדגים איך יהיה טוב בארץ שלנו
    יותר קל להרוס מאשר לבנות, אבל כאשר פותחים את הלב מגלים שבישראל ישנם אנשים נהדרים. קחו לדוגמה את שומרי פארק עין נון שבזכותם נשמרת פינת החמד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כולם מכירים את "הישראלי המכוער" שחבל לבזבז עליו מילים, ולכן צריך להרבות בשבחם של ישראלים יפים שצריכים להוות דוגמה לכולנו. השבוע נתארח אצל תושבי 'מגדל' אשר משקיפה על הכינרת, ישראלים יפים שמטפחים את מעיין 'עין נון' ומזמינים אליהם אורחים מכל רחבי הארץ.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק עין נון שמדגים איך יהיה טוב בארץ שלנו

     

    מעיין 'עין נון' שימש את קדמונינו במשך אלפי שנים, ובראשית התקופה הרומית נבנו לידו מערך של תעלה ובריכת מים לצורכי השקיה, ואקוודוקט שהוליך מים אל העיירה 'מגדל' הסמוכה. אלה היסודות של האתר שבו נבקר הפעם.

    חלק מתושבי מגדל התפרסנו מאז ומעולם מתעשיית הדגים, ועוד בתקופה ההלניסטית נקרא המקום 'ים טריכיאי', שפירושו 'מקום המלחת הדגים'. אחד משמות הישוב בתקופה הרומית היה 'מגדל נוניא' – מגדל הדגים – ובמהלך תקופה זאת הוגבהה הבריכה כאחד ממאות פרויקטים הידרולוגיים שבוצעו באותם ימים כמעט בכל נקודת ישוב ברחבי הארץ.

    השם 'נון', כלומר 'דג', משמר את ההיסטוריה התעסוקתית של גידול דגים, ואת 'עין נון' אני מכיר מזה עשרות שנים כנקודת התרעננות נהדרת עם מי מעיין צלולים וחיים, ושפע צל מן העצים גבוהי הצמרת שניטעו סביבו.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק עין נון שמדגים איך יהיה טוב בארץ שלנו

     

    לימים גילו גם ישראלים מכוערים את נקודת החן הזאת וחיללו אותה עם הררי אשפה שהפכו את חלקת האלוהים הקטנה הזאת למפגע תברואתי, ובשנת 2017 יבש המעיין ונגרם אסון אקולוגי בזעיר אנפין לכל החי והצומח הייחודיים לו.

    בשנת 2018 הוזנק מבצע שיקום יסודי במימון משותף של משרד התיירות, הקרן לשטחים פתוחים, המועצה המקומית מגדל ורשות ניקוז ונחלים כינרת, ואך כפסע היה בין גידור המקום וסגירתו לקהל המבקרים באמצעות "חומת תשלום".

    למרבה המזל, מי שלקחו את העניינים לידיים הם קבוצה של תושבי מגדל והסביבה שמגדירים את עצמם 'שומרי פארק עין נון'. קבוצת המתנדבים הזאת לא מסתפקת בשמירה על הניקיון והשלמות של האתר שנפתח מחדש לקהל בשנת 2019, אלא מזמינים אורחים מכל רחבי הארץ לנפוש בפינת החמד שבשטחם.

    במרכז האתר יש שתי בריכות רדודות שניזונות לאורך כל ימות השנה ממי המעיין הצלולים. הראשונה, עליונה ועגולה, אוספת את המים ומזרימה אותם הלאה אל הבריכה הנמוכה והמלבנית, ומשם הם מוסיפים לזרום מטה אל נחל נון.

    נוסף לאקליפטוסים החסונים ודקלי ה'וושינגטוניה' שניטעו כאן לפני עשרות שנים, בשנת 2019 ניטעו עצים וצמחים חדשים, נפרשו מדשאות רחבות ידיים, והוסדרו שבילי גישה מסודרים.

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק עין נון שמדגים איך יהיה טוב בארץ שלנו

     

    הפארק כולו מגודר ויש שעות ביקור מוגדרות בו, אבל הכניסה אליו חופשית וללא תשלום ואפשר להתענג על המים החיים ולנוח לפיקניק סביב אחד השולחנות שהוצבו בשטח. אסור אמנם להדליק אש ו"למנגל", אבל אפשר לאכול ארוחה קלה ולשתות קפה.

    לאחר הביקור בפארק נון אפשר לבקר גם במושבה 'מגדל' שמשמרת אלפי שנות התיישבות אנושית והיסטוריה מקודשת בעיקר לנוצרים (מכאן מגיעה 'מרים המגדלאית', מריה מגדלנה).

     

    טיול לסופ"ש: אל פארק עין נון שמדגים איך יהיה טוב בארץ שלנו

     

    כך מגיעים: הדרך הקלה, בימים כתיקונם, היא להקליד בוויז 'עין נון', אלא שבימי מלחמת שמחת תורה עלולים שיבושי ה-GPS המכוונים להביא אותנו אל גבול לבנון.

    לכן פשוט נוסעים על כביש 90 ממערב לכינרת ומחפשים את תחנת הדלק של מגדל ונכנסים אל כביש הגישה אליה. לאחר הפנייה מבחינים במסעדה שנמצאת במתחם ואז רואים גם שביל עפר צר ובשלט מתכת שמפנה לכיוון פארק נון. דקת נסיעה לאחר מכן רואים את גדר המתחם, וכן אזור חניה. בעוד שהכניסה למתחם לא כרוכה בתשלום – החנייה דווקא כן, וכדי להימנע מקנסות מיותרים עדיף להפעיל אפליקציית חניה.

    הפארק פתוח עד השעה 18:00. הכניסה ללא תשלום ותודה לישראלים היפים, שומרי פארק נון.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל פארק עין נון שמדגים איך יהיה טוב בארץ שלנו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.