אבות הטיפוס של אאודי Q6 e-tron – הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן על פלטפורמת PPE החשמלית החדשה, מוצגים בימים אלה בהשקה מאד לא שגרתית בפני עיתונאי רכב – כשנה לפני תחילת המכירה של הדגם הסדרתי.
אאודי Q6 e-tron אמורה להיות נדבך מרכזי מעמוד השדרה של דגמי אאודי בעשור הקרוב, וזאת מכונית שבנויה על פלטפורמת הפרימיום -Premium Platform Electric שפותחה במשותף על-ידי אאודי ופורשה כבסיס לדגמי היוקרה של הקבוצה.
עם מנועים חשמלים שמספקים עד 510 כוחות סוס וסוללה עם תכולת אנרגיה של 100 קילוואט שעה – אנשי אאודי מתחייבים שמכונית היוקרה החשמלית החדשה שלהם תציע טווח נסיעה של כ-600 קילומטרים בין טעינות וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-4.5 שניות.
פלטפורמת PPE, עם מערכת חשמל במתח של 800 וולט, תאפשר טעינה מהירה בקצב של עד 270 קילוואט, וזה אומר טעינת סוללה מ-10% ל-80% תוך פחות מ-30 דקות.
בשונה מדגמים חשמליים אחרים, בלי להזכיר שמות, מעצבי אאודי התאמצו לשמר את המטען הגנטי של אאודי ובנו מכונית שהיא אמנם קרוסאובר אבל העיצוב שלה משמר את תחושת המכונית הספורטיבית והשרירית שאמורה להיות אופיינית למותג יותר מאשר עיצוב של חללית חשמלית. את היצירתיות העיצובית שלהם הקדישו המעצבים לתעלולי תאורה חיצונית שמופעלים באמצעות טכנולוגיית ה'לד מטריקס' של החברה.
העיצוב הכללי, ככל שאפשר להתרשם מבעד למדבקות ההסוואה, נראה שרירי אך מעודן ולא בוטה, עם שבכה קדמית מודגשת וגדולה. שתי תצורות – ספורטיבית יותר ופחות – יקבלו אנרגיה מסוללה בגודל דומה, כאשר גרסת הבסיס תונע באמצעות שני מנועים חשמליים שמפיקים 375 כוחות סוס ואפשרות לפרצי כוח קצרים של 396 כוחות סוס. הגרסה הספורטיבית, SQ6, תספק 483 כוחות סוס ברגוע ופרצי כוח של 510 כוחות סוס, ואלה יאיצו אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כ-4.5 שניות.
לא לגמרי ברור עד כמה הגרמנים באמת מתכוונים לזה אבל הגימיק של ההצצה שהם מעניקים לנו מבוסס על השקה לעיתונאי רכב וטענה שלפיה עם כל עיתונאי נוסע איש צוות פיתוח של החברה במטרה להפנים הערות ומידע ולהסתייע בכך לשיפור הדגם בשנה שנותרה עד להשקתו.
אז, כאמור, זה כנראה קצת נאיבי לחשוב שזה מה שיקרה אבל אפשר להסיק שני דברים. ראשית לכל – המכונית מוכנה לייצור ואפילו נוסעת, והסיבה שהיא תנחת באולמות רק בעוד שנה קשורה ככל הנראה לעיכובים של קבוצת פולקסווגן בפיתוח הפלטפורמה ו/או אמצעי הייצור של סוללות לדגם הזה.
שנית, וזה דווקא נחמד, באאודי כנראה החליטו לעשות לימונדה מהלימון הזה והם יודעים היטב שהחלטת קניה מתבשלת אצל הלקוחות שלהם במשך תקופה של בין 6 ל-12 חודשים. מה שאתם קוראים כעת, ואזכורים דומים בכל המדינות שבה יימכרו המכוניות האלה – מכין את הקרקע ויוצר ציפייה אצל לקוחות, ואולי אפילו מעכב אותם מלקבל החלטות נמהרות ולבחור, רחמנא ליצלן, בדגם של אחת המתחרות.
אור לגויים
עוד לפני תחילת המכירות, וכבר במהלך השנה הנוכחית, אאודי תחשוף את הדגם באופן פומבי ואז גם אפשר יהיה להתרשם מן הגימיק המשמעותי ביותר במכונית הזאת: תאורת LED מתוחכמת שאמורה לאפשר למכונית "לדבר" עם משתמשי הדרך האחרים באמצעות סימנים.
אאודי, אגב, משתעשעת עם טכנולוגיית תאורת ה-LED מטריקס שלה כבר מאז שנת 2016, אז הוצג הדור הראשון של הטכנולוגיה, והיא הרחיבה אותה משמעותית בשנת 2020 עם השקת Q5 שמאפשרת לנוהגים ברכב לבחור חתימת תאורה אחורית ייחודית. בשנת 2022 הפכה האופציה הזאת לציוד סטנדרטי ב-A8.
Q6 E-Tron מזניקה את משחקי התאורה לממד חדש, עם פנסי LED מטריקס אחוריים שכוללים כעת 60 מקטעים לכל פאנל OLED במקום שישה בלבד בדור הראשון, ו-360 מקטעים בסך הכל. זה מאפשר למחשב המערכת לשלוט במספר גדול של מקטעים בפנסים האחוריים וליצור "שפה ויזואלית" עם סימנים שאמורים להיות ברורים לנהגים שנוהגים בסביבה בין אם הם במכוניות אחרות, על דו-גלגלי, אופניים או קורקינטים, או אפילו הולכי רגל.
Q6 e-tron היא המכונית החשמלית הראשונה של אאודי שתיוצר ב"עיר הבירה" של החברה, אינגולשטאט שבגרמניה, שם מוסבים כעת קווי ייצור ליצור רכב חשמלי ומוקם מפעל חדש לגמרי לייצור מארזי סוללות חשמליות.