• Ad
  • טראמפ משמיד את הרכב החשמלי: סוגר אלפי עמדות טעינה במוסדות פדרליים
    מס הקניה על רכב חשמלי יעלה ב-1 בינואר מ-45% ל-52% ותקרת ההטבה תופחת מ-35,000 ל-30,000 שקלים. מתווה מס הרכב הצמוד יוארך ב-3 שנים ללא שינוי. רוצים להעיר לאוצר ולהשפיע? קבלו קישור ישיר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד האוצר פרסם היום באופן רשמי את ההצעה שלו למתווה מיסוי על רכב חשמלי ו"מחושמל" לשנת 2026, ולכאורה אתם יכולים להשפיע עליו. השינוי הבולט ביותר בו הוא העלאת שיעור מס הקניה על רכב חשמלי מ-45% ל-52%, והורדת תקרת הטבת המס הזאת מ-35,000 שקלים ל-30,000 שקלים בלבד.

    לשם השוואה, שיעור מס הקניה הרגיל על רכב הוא 83% (לפני מיסים נוספים כמו מע"מ), ומסכום זה מופחתת "הטבת מס ירוק" בהתאם לרמת זיהום האוויר שרכב פולט.

     

    מתקינים עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי: 11 קילוואט או 22 קילוואט?

     

    "הבשורות הטובות" הן שהממשלה מפרסמת את עקרונות המתווה רגע לפני שהוא חל בפועל ולא רגע אחרי הרגע האחרון. עם זאת, היות שמתווה המיסוי על רכב לא תלוי באף משתנה לא ידוע – לא הייתה אף סיבה רציונלית שלא לפרסם אותו זמן רב מראש וכך לאפשר לאזרחים ששוקלים רכישת רכב, וליבואנים שמייבאים רכב, להיערך מבעוד מועד.

    למען האמת, גם כרגע עדיין לא מדובר בהחלטה סופית וחלוטה של האוצר מפני שהיא מוגדרת עדיין כ"פרסום להערות הציבור", אם כי נדירים המקרים שהערות הציבור באמת משנות משהו במתווי המיסוי על רכב.

    אנשי האוצר מבקשים לממן את ההטבה שמוענקת לרכב חשמלי באמצעות הארכת תוקף המתווה הנוכחי של "המס הירוק" על כלי רכב, שהעלה ב-750 שקלים את גובה המס על כלי רכב שאינם חשמליים ביחס למה שהם היו אמורים לשלם בהתאם ל"נוסחת המס הירוק". נוסחה זאת מדרגת את גובה המס בהתאם לכמות פליטת המזהמים של כלי רכב כאלה.

    בנוסף, ובלי כל קשר – באוצר מתכוונים להמיר את תוספת "מס היוקרה" שמוטל כיום על כלי רכב שמחירם לצרכן עולה על 300,000 שקלים מהוראת שעה לחלק מן החקיקה הקבועה. זאת כדי שמס היוקרה לא ידרוש אישור וחידוש תקופתי.

     

    מתקינים עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי: 11 קילוואט או 22 קילוואט?

     

    עידוד חשמול למקבלי רכב צמוד

    האוצר מתכוון להמשיך לעודד את כ-320,000 מקבלי הרכב הצמוד במדינת ישראל להשתמש בכלי רכב חשמליים או "מחושמלים" (היברידים והיברידים-נטענים), וגם זאת באמצעות הטבת מס.

    ב-15 השנים האחרונות, מאז כניסתו לתוקף של מתווה לינארי לחישוב "מס הרכב הצמוד" – מקבלי רכב צמוד בישראל משלמים מס בגובה של 2.48% ממחיר המחירון של הרכב ה"צמוד", וזאת כאמצעי למיסוי הטבת שכר שמוענקת להם כחלק מתנאי העבודה.

    עובדים שבוחרים בכלי רכב "מחושמלים" נהנים מהפחתה מסך "מס הרכב הצמוד" שהם משלמים, והעדכון האחרון לתעריפים אלה (שמעודכנים בהתאם לאינפלציה) בוצע בשנת 2022 ותוקפו היה אמור לפוג בסוף השנה הנוכחית. המתווה החדש לא נוגע ולא משנה את המצב הקיים (כולל את מנגנון ההצמדה למדד) – אלא פשוט מאריך אותו לשלוש שנים נוספות, עד לסוף שנת 2028.

    "הטבת רכב מחושמל" למקבלי רכב צמוד ממקום עבודתם עומדת כיום על הפחתה בסך של 560 שקלים למקבל רכב היברידי "רגיל", 1,130 שקלים לעובד שמקבל רכב היברידי-נטען (בין אם הוא טוען אותו או לא), ועובד שמקבל רכב חשמלי טהור כרכב צמוד מקבל הנחה של 1,350 שקלים מסך "מס הרכב הצמוד" שהוא משלם.

    באוצר מגדירים את "עלות הצעד לקופת המדינה" בכ-260 מיליון שקלים לשנה אבל אפשר להתווכח על אופן ההצגה הזה. בפועל לא מדובר בהוצאת כסף מקופת המדינה אלא בגביה של קצת פחות מס מן הסקטור שמכניס לקופה את סכום הכסף הרב ביותר כמס על מוצר. מדינות אחרות, שהמדיניות הממשלתית שלהן מתאמצת לעודד הפחתת פליטת מזהמי אוויר וצמצום של תלות ביבוא וזיקוק נפט – מוציאות כסף מן הקופה ומעניקות אותו כסבסוד לרוכשי רכב חשמלי ורכב "מחושמל".

    מצד שני – במהלך שנת 2026 צפויה תעשיית הרכב העולמית להגיע לנקודת שוויון בעלויות הייצור של רכב חשמלי טהור ורכב עם מנוע בעירה, וזאת לאחר שנים רבות של צניחה עקבית במחירי הסוללות לרכב חשמלי. המשמעות המעשית היא שרכב חשמלי לא יהיה זקוק בעתיד להטבות מס, וממשלה שתרצה לעודד את השימוש בו תוכל להתמקד בשיפור תשתיות ומתן העדפות שלא בהכרח עולות כסף.

    מי שמעוניין להעיר לאוצר על המתווה הנוכחי ולהציע הצעות יכול לעשות את זה כאן, האפשרות קיימת עד ל-18/11/2025 רגע לפני חצות.

     

    הפתרון האולטימטיבי לטעינה ציבורית של רכב חשמלי

     

    לקריאה נוספת:

    תעקבו אחרי המנהיג: סין רוצה 85% כלי רכב חשמליים ואפס הרוגים בתאונות בעוד 15 שנים

    מי תנצח במרוץ אל רכב חשמלי ראשון עם סוללות מצב מוצק, וכמה זה חשוב לנו?

    טעינה ציבורית לרכב חשמלי: ההבטחות והמציאות

     

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.