כשנה וחצי לאחר שהפסיקה לייצר את המכונית החשמלית העירונית הזעירה שלה – e-Up, צפויה פולקסווגן להפעיל מחדש את קווי הייצור ולשוב ולספק אותה ללקוחות. כך עולה מדיווחים בגרמניה, אשר קיבלו אישור ממקורות בפולקסווגן.
e-Up היא גרסה מוסבת-לחשמל של מכונית עירונית קטנה שפולקסווגן ייצרה בברטיסלבה שבסלובקיה החל משנת 2013 על בסיס מכונית כמעט זהה ששווקה החל משנת 2011 תחת מותגי פולקסווגן, סקודה וסיאט.
הגרסה החשמלית של פולקסווגן, עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 18.7 קילוואט וטווח נסיעה תיאורטי של כ-160 קילומטרים בלבד, זכתה להצלחה בקרב לקוחות עירוניים וציי רכב שיתופי. הבעיה של פולקסווגן הייתה שלמכונית הזאת לא הייתה הצדקה כלכלית עוד בטרם מגפת הקורונה: בשעתו נפוצו שמועות שפולקסווגן מפסידה כ-4,000 אירו על כל מכונית חשמלית כזאת שהיא מוכרת. עם זאת, אנשי פולקסווגן העדיפו לסבסד בעצמם את הלקוחות שלהם במקום לשלם קנסות בגלל אי-עמידה בדרישות זיהום האוויר, ומכירת מכוניות חשמליות איזנה את מאזן הזיהום של צי הרכב שלה.
משבר השבבים אילץ את קבוצת פולקסווגן לצמצם את הייצור ולרכז מאמצים במכוניות הרווחיות יותר מבחינתם, וזמני ההמתנה למכונית הקטנה הגיעו כבר לכ-16 חודשים. לכן הופסק הייצור של e-Up החל ממחצית 2020. כעת, לאחר התאוששות מסוימת של משבר שרשראות האספקה הוחלט לשוב ולשווק את e-Up החל באמצע פברואר, והמחיר ההתחלתי שלה, לאחר תמריצים, צפוי להיות כ-17,000 אירו בגרמניה.
אחד המניעים של פולקסווגן למהלך הזה הוא תחילת השיווק של דאצ'יה 'ספרינג' שזוכה לביקוש גבוה מאד, והחשש לאבד לקוחות לקבוצת רנו. פולקסווגן עצמה עובדת על מכונית חשמלית קטנה שאמורה להיקרא ID.2 או ID. Life, אלא שזאת תושק רק במהלך 2025 ולגרמנים חבל להפסיד את כל הלקוחות שעלולים לדבוק ביצרניות רכב אחרות.
אנשי פולקסווגן, אשר אישרו כאמור את הדברים, מסרו בתגובה שהם "החליטו להחזיר את e-Up ולהציע אותה במבנה הצעה שונה במקצת". חברת השכרת הרכב החשמלי Nextmove הודיעה ש-e-Up תוצע בגרסת "סטייל פלוס", עם טווח נסיעה תיאורטי של כ-250 קילומטרים תמורת 26,500 אירו (30,000 דולר). מחיר זה הוא לפני תמריצים, ובגרמניה, לאחר הסבסוד, צפויה המכונית לעלות סביב ה-17,000 אירו (19,300 דולר).