ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר R
מנוע: טווין מקבילי, 889 סמ”ק
הספק: 105 כ”ס, 10.1 קג”מ
מחיר: 105 אלף ש”ח
דגם האדוונצ’ר הבינוני של היצרנית האוסטרית עבר שדרוג משמעותי לאחרונה, כאשר הפך מ-790 ל-890. השינוי בשם הגיע בזכות הגדלת נפח מנוע הטווין המקבילי ל-889 סמ”ק, מה שנועד כדי לעמוד בתקינת יורו 5, ועל הדרך הוסיף עוד קצת כוח לאורווה.
כמקובל בק.ט.מ, לצד הגרסה הסטנדרטית הפונה לקהל הרחב מוצעת גם גרסת R קרבית וממוקדת יותר לרכיבת שטח. בגרסת ה-R של 890 אדוונצ’ר תוכלו למצוא מלבד מיגונים משופרים וכנף קדמית גבוהה יותר גם מתלים משודרגים בעלי כוונון מלא ומהלך ארוך יותר ב-4 ס”מ, מרווח גחון מוגדל, אלקטרוניקה מותאמת לרכיבת שטח וצמיגים קרביים. ק.ט.מ 890 אדוונצ’ר R יקר ב-10 אלף ש”ח מהדגם הסטנדרטי, ואם אין לכם בעיית תקציב מוצעת גם גרסת ראלי ביצור מוגבל של 500 יחידות ועם מכלולי קצה (מערכת פליטה של אקרפוביץ ומיגוני קרבון) במחיר של 155 אלף ש”ח.
ימאהה טנרה 700
מנוע: טווין מקבילי, 689 סמ”ק
הספק: 73 כ”ס, 6.8 קג”מ
מחיר: 70 אלף ש”ח
אחרי היעדרות ארוכה, חזרה ימאהה לשוק האדוונצ’רים הבינוניים לפני כשנתיים עם שם מוכר ומיתולוגי מהעבר. בימאהה לא בזבזו אנרגיה על משחקי כאילו, ובהתאם לשם טנרה 700 הוא אדוונצ’ר שנולד עם פזילה לשטח כפי שמעידים חישוקי השפיצים בקוטר 21 מלפנים ו-18 מאחור, תנוחת הרכיבה הגבוהה והמושב השטוח.
המנוע בבסיסו הוא מנוע הטווין המקבילי המוכר מ-MT07 שעבר התאמות ליעוד החדש עם יותר זמינות כוח ואופי פחות רייסרי. המתלים מתוצרת קאייבה מתכווננים באופן מלא ובאופן ייחודי, טנרה 700 סומך על הרוכב ולא מציע מערכות עזר אלקטרוניות לשיפור האחיזה למעט מערכת ABS אותה ניתן לנתק בירידה לשטח. מי אמר קשוח ולא קיבל?
ב.מ.וו F850GS אדוונצ’ר
מנוע: טווין מקבילי, 853 סמ”ק
הספק: 89 כ”ס, 8.6 קג”מ (ומע גם בגרסת A1 מוגבלת הספק)
מחיר: 109,500 ש”ח
ב.מ.וו הייתה מהראשונות לזהות את ההזדמנות ולהמציא את נישת אופנועי האדוונצ’ר לפני 40 שנה עם דגמי ה-GS. כיום מציעה החברה מגןן גדול של דגמי GS לחובבי הטיולים בכביש ומעבר לו, ו-F850GS הוא האופציה שלה לרוכבי אדוונצ’ר שלא רוצים, או יכולים, להרשות לעצמם את R1250GS הבורגני.
ב.מ.וו F850GS מצויד במנוע טווין מקבילי המספק 89 כ”ס ובגרסת האדוונצ’ר שלו מקבל נוסף על חישוקי השפיצים (21 אינטש מלפנים, 17 מאחור) גם מיכל דלק מוגדל, מיגונים היקפיים כולל מיגוני צד אינטגרלים ומתלים למזוודות צד כדי שניתן יהיה לרכב למרחקים
טריומף טייגר 900 ראלי פרו
מנוע: שלושה צילינדרים לרוחב, 888 סמ”ק
הספק: 95 כ”ס, 8.8 קג”מ
מחיר: 130 אלף ש”ח
לקראת שנת 2020 הציגה טריומף את טייגר 900 החדש כיורש לטייגר 800 הוותיק. סדרת הטייגר של טריומף לא כלכך מוכרת לישראלים כיוון שהיבוא של המותג הבריטי החל רק לאחרונה (סוף כל סוף), אבל מדובר באחת מסדרות האדוונצ’ר הוותיקות באירופה וה-900 החדש מתמקם בחלק העליון של קטגוריית הביניים.
גם בטייגר 900 תוכלו למצוא את מנוע הטריפל הייחודי המזוהה עם טריומף, הפעם בנפח של 888 סמ”ק ועם הספק מרבי של 95 כ”ס. טריומף מציעה את טייגר 900 במספר גרסאות אבזור, וגרסת הראלי פרו היא הקרבית ביותר ומגיעה נוסף למיגונים ומתלי נשאיה לזיווד גם עם חישוק 21 קדמי, צמיגים בעלי פרופיל שטח, מתלים משופרים עם מהלך וגדל ומצב כיול שטח למערכות האלקטרוניות השונות.
סוזוקי ויסטרום 650 X
מנוע: V טווין 90 מעלות, 645 סמ”ק
הספק: 70 כ”ס, 6.3 קג”מ (מוצע גם בגרסת A1 מוגבלת הספק)
מחיר: 66 אלף ש”ח
במשך שנים נחשבת משפחת הויסטרום של סוזוקי לאחת הפופולאריות בקרב רוכבי האדוונצ’ר בעלי נטיית הכביש, אבל לא רק. האח האמצעי במשפחה הוא ויסטרום 650 שבמהדורתו הנוכחית נמצא איתנו משנת 2017, ולאחרונה גם זכה לעדכון קל עם מנוע העומד בדרישות יורו 5 וסכמות צביעה חדשות.
אמנם ויסטרום 650 הוא בעל נטית כביש מובהקת בבסיסו, אך מגיע עם חישוקי 19 מלפנים ומאחור וסוזוקי מציעה אותו גם בגרסת X משודרגת עם חישוקי שפיצים, מיגוני גחון וידיים. אז נכון שהוא לא קרבי כמו הקולגות הנזכרות לעיל, אך הוא זול משמעותית מה שמשאיר עודף לצמיגים קרביים והרבה דלק לטיול.
The post החמישיה: אדוונצ’רים בינוניים שיכולים לרדת לשטח first appeared on TheDoo.