ד.ל.ב. מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM לישראל, פרסמה היום (ד') מחירון חדש ובו הוזלת מחירים משמעותית לחלק מדגמי הכביש שלה, ובמיוחד לדגמים שמיועדים לדרגת הרישוי A1.
האופנוע הכי פחות יקר במבחר דגמי היצרנית הכתומה כעת הוא דיוק 200, שמוצע תמורת 24,000 ש"ח – כלומר בגזרת המחירים של קטנועי ה-250 סמ"ק.
'דיוק390' הוזל במידה המשמעותית ביותר, בכ-20,000 ש"ח ביחס למחיר ההשקה ובכ-7,000 ש"ח יחסית למחיר המחירון שלאחר הפחתת המיסים ומחירון ספטמבר האחרון, כך שמחירו נתחך כמעט במחצית והוא מוצע כעת תמורת 35,000 ש"ח, זאת לעומת מחיר ההשקה שלו בשנת 2013 שעמד על כ-55 אלף שקל.
שני אופנועי כביש נוספים של KTM שמחיריהם מתעדכנים כלפי מטה הם אופנועים בעלי אוריינטציה ספורטיבית יותר: RC200 אשר מוצע מעתה תמורת 27,000 ש"ח (הוזלה משמעותית בסך כ-11,000 ש"ח ביחס למחיר ההשקה, כ-5,000 ביחס למחירון האחרון) ו-RC390 שמוצע כעת תמורת 38,000 ש"ח לעומת מחיר ההשקה שעמד בשעתו על 52 אלף שקלים.
המהלך האסטרטגי של KTM נובע משני מקורות. ראשית, כניסתה של בג'אג' – יצרנית האופנועים הגדולה ביותר בהודו לשותפות בחברה האוסטרית (בג'אג' מחזיקה כיום כמחצית מן הבעלות בחברה), והעברת הייצור של חלק מן האופנועים להודו, אפשרו לה לחתוך בעלויות הייצור ולהוזיל מחירים ביחס לייצור באירופה.
שנית, ד.ל.ב. היא חלק מקבוצת לובינסקי (יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו-MG) שעוברת כולה שינוי אסטרטגי משמעותי שגוזר מדיניות שיווק אגרסיבית יותר.
אלא שבשונה משוק המכוניות, שוק האופנועים נשלט במשך כשלושה עשורים בידי שתי קבוצות משמעותיות – 'עופר-אבניר' ו'מטרו', מבלי שתהיה להם תחרות של ממש גם מבחינת מגוון המותגים וגם מבחינת מחירים.
הפחתת מחירים בדגמי הכניסה של KTM יכולה להביא למותג הזה לקוחות שעמדו לרכוש קטנועים – תחום שבו ד.ל.ב. עדיין חלשה יחסית, וגם להלחיץ את המתחרים באופן שייצור תגובת שרשרת והורדת מחירים בענף.