• Ad
  • ב.מ.וו X6 במבחן דרכים
    מתיחת הפנים של הקרוסאובר הגדול של ב.מ.וו מדגישה את ההתיישנות המהירה של הדור השלישי שלו. זריקת הנעורים משמעותית מבחוץ, וקריטית מבפנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    ב.מ.וו X6 הוא קרוסאובר ותיק שכבר מתחיל להריח את סופו. הוא זקוק לבוטוקס ולשאר משמרי נעורים כדי להתמודד מול מתחרים צעירים ותוססים ממנו.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    מי אתה ב.מ.וו X6?

    X6 הוא גרסת קופה של X5, ועד לפני כארבע שנים – כאשר הושק X7 – הוא היה גם הקרוסאובר הגדול והיקר ביותר של היצרנית הבווארית.

    אפשר להתווכח אם עיצוב ה"ג'יפקופה" של X6 יותר מושך עין או יותר וולגארי, אבל אי אפשר להאשים את ב.מ.וו על כך שזינקה גם אל פלח השוק החדש ("סדאן קופה" במקור) שנוצר לפני כעשור וחצי: ההצלחה במכירות מוכיחה שלפחות מבחינה כלכלית היא צדקה.

    בראיה ביקורתית יותר מותר לומר שכל הז'אנר הזה מוכיח שעיצוב בולט שווה יותר (כסף) מעיצוב שימושי. וגם, בעוד שבתחילת הדרך היה קשה יותר לעכל את רכבי הפנאי-קופה למיניהם, עם הזמן הם הפכו ל"נורמלי החדש" ומידי בוקר הם מזכירים לנו שהאנושות מתרגלת לכל דבר, לטוב ולרע.

    X6 הוא רכב גדול מימדים ותצורת הקופה לא מצליחה לפגוע יתר על המידה במרחב הפנימי הנדיב שלו, וכמצופה מרכב יקר הוא מבוצע עם רמת איכות גבוהה והקפדה על פרטים ניכרת בכל מילימטר.
    צניעות אין כאן: ה'בימר' הזה מושך טונות של תשומת לב והוא לא מתאים (או מיועד) לבעל הרכב הסולידי.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    עיצוב, מיצוב

    פרופורציות קונטרסטיות של "ג'יפקופה" – קרוסאובר גדול, מנופח ועגלגל בחלקו האחורי – דורשות מן העין זמן הסתגלות. נראה שאפילו עד היום – 17 שנים (!) אחרי הופעת הבכורה של הדגם הזה – עדיין אין הכרעה בשאלה אם הוא יפה או מכוער, ונדמה שקשה לטעון שהוא "קל לעיכול".

    ברבות השנים עודן מעט העיצוב, או שאולי העין שלנו התרגלה אליו ואל יצורים דומים שמגיעים מן השכנות בגרמניה ומסין. מתיחת הפנים של הדור הנוכחי מוסיפה לצעוד לכיוון הקונפורמיסטי, והדגש כאן הוא בניסיון לאזן בין העיצוב המוצלח למדי של הישבן לבין חזית שהייתה פחות מוצלחת.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    הנגיעות מאחור שינו בעיקר את הפנסים האחוריים, הפרופיל נותר דומה ומזכיר באופן שלא משתמע לשתי פנים שזה X6 ואין בלתו, ולעומת זאת החזית שופצה וכעת היא הרמונית יותר.

    גריל הכליות נותר אגרסיבי אבל פיסול מחדש של החזית השיל מן הכבדות והעומס של העיצוב הקודם. פנסי החזית עוצבו מחדש עם חתימת תאורת לד ואנימציה חדשה והם דקיקים וספורטיביים יותר למראה. הפגוש חדש לגמרי ועיצובו נקי מאלמנטים מיותרים, הוסרו המשטחים השחורים ובצדדים נוספו שני כונסים דקים ונאים. לא מדובר במהפך, אך השיפור ניכר. רכב המבחן שלנו הגיע בצבע בטון אופנתי ואף עובר אורח לא נותר אדיש כאשר חלפנו ברחוב.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    רוב עבודת השיפוץ בוצעה בתוך תא הנוסעים ומדובר ב"רמונט" יסודי, מן הסוג שמאפיין מעבר לדור חדש: סביבת הנהג מותאמת לעידן החשמלי ומתכתבת היטב עם הדגמים החשמליים החדשים של היצרן, למשל i5.

    הדשבורד חדש וכולל תאורת אווירה שאי אפשר להתעלם ממנה, ממשק הנהג החדש הוא גרסה 8.5 למערכת iDrive, בורר ההילוכים הצטמצם לכדי מתג (toggle) קוקטי מהודר בגימור קריסטלי, וקונסולת המסכים העצומה נפרשת מעמדת הנהג עד למרכז הדשדבורד.

    הקונסולה כוללת שני צגים גדולים: מסך בגודל 12.3 אינטש כלוח מחוונים ומסך ענק, בגודל 14.9 אינטש, למולטימדיה ולשליטה במערכות הרכב השונות.

    הקונסולה קעורה כדי שהצג המרכזי יונח בזווית קלה לכיוון הנהג, ומול הקברניט וסביבו ניצבים גלגל הגה חדש וקונסולה נוחה ומהודרת, כשהכל מעוטר (ברכב המבחן) בגוונים מיוחדים וחומרים יוקרתיים. דיפוני עור ועץ מרפדים שטח נדל"ן נרחב בתא הנוסעים, ריפודי המושבים בגוון בורדו ייחודי והם מחוררים ומקושטים בתפרים בתצורות של מעוינים.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    איכות ההרכבה מעולה ואיכות החומרים לא מתפשרת. האווירה יוקרתית אך ספורטיבית ותמיד מרגש להיכנס אל תא הנוסעים ולהתיישב בו. יש אין ספור אפשרויות לכוונון חשמלי של מושב הנהג – החל מהארכת התמיכה לירכיים, דרך כיוון גובה משענת הראש ואחיזת המותניים ועד לחלוקת זווית התמיכה לגב העליון. ההגה מתכוונן חשמלית ומתאפשרת תנוחת נהיגה מושלמת, ואילו מושב הנהג מספק תמיכה טובה בגוף עם פשרה מצוינת בין קשיחות תומכת לרכות מפנקת.

    הנדסת האנוש חכמה עם לא מעט קיצורי דרך לתפעול (המגונה) של מערכות שונות באמצעות אייקונים על המסך ועל הקונסולה שבין המושבים פזורים כפתורי שליטה נוספים שמופעלים באמצעות מגע.

    גלגל השליטה של מערכת iDrive מותקן בין המושבים ומציע כמות מוגזמת של אפשרויות ומספר מערכות שזמינות לתפעול אבל רמה טובה של ביצוע שמאפשרת תפעול אינטואיטיבי.

    בעוד שהיושבים מלפנים זוכים לתחושה מרווחת ומאווררת – מי שנידונו לשבת מאחור פחות מפונקים. שטח החלונות האחוריים מצומצם אך הישיבה לשניים נוחה ומרווחת, מהרגליים ועד הראש. החלל בשורה האחורית מפנק בפתחי אוורור ובשליטה עצמאית על שני אזורי אקלים נפרדים, ושקעי USB אישיים זמינים בגב המושבים הקדמיים.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    גם מאחור הכל עטוף בחומרים מרשימים ומהודרים והמושב האחורי מאפשר חימום לשני נוסעים. נוסע שלישי במרכז ישלם דיבידנד על העיצוב החיצוני: מרחב הראש מוגבל, משענת היד הנוקשה והבולטת ממרכז המושב מפריעה לישיבה, ותעלת ההינע עוברת בין הרגליים ומגבילה את המרחב שלהן.

    נפח תא המטען עצום: 580 ליטרים וזה גדול מעט אפילו מתא המטען של X5. התא עצמו נוח להטענה ומאובזר בטבעות עיגון, וו תליה, ושקע 12V. הגישה אל תא המטען נוחה וסף התא ורצפתו מיושרים למפלס אחד.

    בשורה תחתונה – X6 הוא רכב שימושי מאוד והעיצוב הייחודי שלו לא גובה מחיר במונחי שימושיות יום יומית – למעט חוסר הנוחות שיחווה נוסע שלישי במרכז השורה האחורית.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    נוחות נסיעה, התנהגות כביש

    ב.מ.וו חרטה על דגלה זה מכבר את ערך ההנאה מנהיגה ורוב הדגמים שלה מספקים יכולות דינמיות מרשימות. הציפיות, בהתאם, גבוהות.

    במקום הנעה אחורית מסורתית יש ל-X6 הנעה כפולה שמחלקת את העברת הכוח בין הסרנים בהתאם לתנאי הנסיעה, והג'מוס הזה יוצר תחושה דינמית כבר בעת הנגיעה הראשונה בדוושת התאוצה.

    להיגוי יש נוכחות ומשקל טובים עם תגובה מהירה ומדויקת. כיול המוטות המייצבים שופר במסגרת מתיחת הפנים ומעתה מצויד הכלי הזה כסטנדרט במתלי אוויר אדפטיביים ששולטים בגובה הרכב ומתואמים עם מערכות בקרת הנהיגה השונות. אפשר לשלוט בכך בעקיפין באמצעות הגדרת מצבי נהיגה – בהם מצב נוחות, מצב ספורטיבי או התאמה אינדיבידואלית של מערכות ספציפיות.

    גלגלים עצומים בקוטר 22 אינטש, וההנעה הכפולה, יוצרים רמת אחיזה מפחידה שבשילוב היגוי זריז ומערכת מתלים מתכווננת ומתקשחת – מסתכמת במכונת נהיגה שלא ממצמצת מול מכוניות ספורטיבית גזעיות.

    כל הטוב הזה לא בא על חשבון איכות ונוחות הנסיעה: זאת אמנם לא מכונית שמגהצת מהמורות אבל היא מספקת רמת נוחות גבוהה בכל תנאי ותוואי. בנסיעה עירונית מאפשרים שיכוך רעשים ונינוחות המתלים לדלג בנושלנט מעל פסי אטה מרושעים ושאר חריצים ומפגעים. הניווט העירוני קליל למרות המימדים, ומערכת מצלמות יעילה ומשוכללת, ורדיוס סיבוב טוב, מסייעים מאוד לנהג.

    המצב מחוץ לעיר פחות שקט היות שאי אילו דציבלים חודרים לתא הנוסעים מכיוון הגלגלים הגדולים, אבל ההתנהלות על כבישים מהירים נעימה ונינוחה גם במהירויות גבוהות. בשורה תחתונה זאת מכונית עם יכולת דינמית שמספקת רמה גבוהה של הנאה מנהיגה מבלי להתפשר על נוחות הנסיעה.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    מנוע, ביצועים

    X6 מוצע מזה כשנתיים וחצי עם גרסה אחת של מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר ובתצורת 6 בטור תחת הסימן xDrive 30d. מנוע זה מכהן גם בקדנציה החדשה מתחת למכסה המנוע, ואי אפשר להתעלם מכך שמדובר בדוגמה נדירה מטרום עידן החשמל.

    היות שתקני זיהום האוויר דולקים בעקבותיה נאלצה ב.מ.וו להתאים את המנוע לדרישות המחמירות והוא תוגבר עם מערכת היברידית מתונה במתח של 48 וולט.

    286 כוחות סוס ומומנט מרשים של 66.3 קג"מ שזמינים כבר ב–1,500 סל"ד כוללים 12 כ"ס ו-20.4 קג"מ של המערכת ההיברידית ופעולת דומם-התנע מעודנת בעת עצירה.

    בתיבת ההילוכים האוטומטית-פלנטרית יש 8 יחסי העברה, והשילוב הזה מזניק קדימה את המסה האדירה של 2.3 טונות (!) בהחלטיות מרשימה. הר המומנט יוצר תחושה נונשלנטית בכל מהירות, בכל תוואי דרך, ובכל נגיעה במצערת ותמיד מרגישים שנותרת עוד רזרבת כוח נדיבה. צליל המנוע נעים והדציבלים שמאושרים לכניסה אל תא הנוסעים משדרגים את חווית הנהיגה. בסיכום מבחן שכלל לא מעט הנעה זלל המפלצון הזה ליטר סולר לכל 11.7 קילומטרים.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    בטיחות, אבזור

    ב.מ.וו X6 מוצע בישראל בגרסת אבזור אחת – מאוד נדיבה – והרשימה הארוכה מוצגת במפרט שלו. מערכות הבטיחות כוללות את כל מה שמקובל בימינו ובנוסף לכך גם התרעה מפני תנועה קרובה בעת פתיחת דלתות (למשל אם רכב או אופניים מתקרבים), התרעה מפני התנגשות צידית עם שליטה אוטונומית על היגוי הרכב, סייען החלפת נתיב ומערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום.

    מה שמרשים בסעיפי האבזור הם בעיקר המתלים האדפטיביים, חבילת עיצוב M-sport, דיפוני וחיפויי העור והעץ, שימוש בחומר דמוי קריסטל עבור הפקדים, מושבים קדמיים עם חשמול מלא וזכרונות, וכמובן גם חימום ואוורור וכן חימום גלגל ההגה, משענות היד הקדמיות והמושבים בספסל האחורי.

    בנוסף, כמקובל, ההגה מתכוונן חשמלית, בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורים, דלת תא המטען חשמלית, יש חלון-גג זכוכית פנורמי, יש אפליקציה לכניסה ושליטה על הרכב מרחוק, מערכת סאונד משובחת מבית הארמן קרדון עם 16 רמקולים.

    אם אתם שואלים כמה כל זה עולה כנראה שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם אחד כזה, וברצינות: 785,900 שקלים וכולו שלכם.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

    שורה תחתונה

    ב.מ.וו מתחה כראוי את פניו של X6 עם תא נוסעים משודרג וזה קורה בדיוק בזמן שבו העידן הסיני-חשמלי חשף את כולנו לרמות אבזור ופינוק נהדרות כבר ברכבי מסה. רכבי פרימיום, שעולים שלושת רבעי מיליון שקלים ומעלה, צריכות ללכת מייל נוסף וזה מה שעשו אנשי בוואריה.

    מתיחת הפנים החיצונית תיקנה את נקודת התורפה – חזית הרכב, ולא שינתה את העיצוב הכללי באופן מהותי. בסוף בסוף ב.מ.וו X6 הוא רכב יקר, מאוד יקר, והוא דואג שאף אחד בסביבה לא יפספס את זה.

     

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ב.מ.וו X6 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.