לא כל טכנולוגיה חדשה בתחום הרכב חייבת להיות חשובה או בטוחה כדי שנאהב אותה: לפעמים מספיק שהיא תהיה כיפית, שימושית, או במקרה שלפנינו – טעימה. ענקית משלוחי הפיצה האמריקנית 'דומינו'ס פיצה' הודיעה שכבר החל בסוף השנה הנוכחית יוכלו נהגים להזמין פיצה באופן ישיר ממערכת המולטימדיה שמותקנת ברכב שלהם. במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת 'קסבו' (Xevo) שמתמחה במערכו מידע לרכב, פותחה אפליקציה שתוטמע אצל מספר יצרניות הרכב שמשתפות פעולה לעניין זה.
קסבו ודומינוס לא ציינו באילו דגמים תותקן האפליקציה אבל מסרו שהיא תותקן אוטומטית במיליוני פלטפורמות של החברה, כלומר במערכות שמותקנות במספר רב של כלי רכב אמריקנים. קסבו משתפת פעולה עם שברולט, ג׳י.אמ.סי, קאדילק, ביואיק ופורד. בנוסף, מערכות החברה מותקנות גם בחלק מדגמי טויטה, לקסוס ויונדאי. עם זאת, לא ברור באילו מדינות בתוך ארה"ב יפעל שירות זה.
הנוסעים ברכב יוכלו להזמין פיצה באמצעו מספר הקשות על מסך המגע של מערכת המולטימדיה. הם יוכלו לתאם את מועד האיסוף מול הסניף, או לחילופין, להזמין פיצה למועד שבו הם מעריכים שיגיעו אל היעד שלהם. זה יתאפשר בזכות שירות המעקב אחרי הפיצה, שמוכר גם למזמינים בישראל.
״אנחנו מתרגשים לעבוד עם דומינוס ושמחים שהם מצטרפים לפלטפורמה שלנו״, אמר ראש מחלק השיווק בקסבו בריאן וודס. ״אנחנו הופכים את הזמנת הפיצה ישירות מהרכב לאפשרית, במה שיעזור ללקוחות עסוקים לחסוך זמן״.
ראש מחלקת החוויה הדיגיטלית בדומינוס כריס רוזר הוסיף: ״אנחנו רוצים להפוך את הזמנת הפיצה לפשוטה, כזאת שנמצאת בהישג יד כל הזמן, לא משנה היכן הלקוח נמצא. הפלטפורמה החדשה הזאת מסייעת בכך, בין אם אתה בדרך הביתה מהעבודה או שאתה ממתין ברכב בזמן שהילד שלך נמצא באימון כדורגל״.
החדרת אפליקציות שימושיות למכוניות היא חלק מתוכנית ה-AnyWare של חברת הפיצות הבינלאומית שבמסגרתה היא מנסה לשמור על רלבנטיות, ולהגדיל את מספר ההזמנות שלה באמצעות שימוש בטכנולוגיות הזמנה שונות. כך, למשל, מלבד חיוג בטלפון או שימוש באתר האינטרנט של החברה דומינו'ס מאפשרת להזמין פיצות באמצעות אפליקציות לטלפונים חכמים, שעונים חכמים וטלוויזיות חכמות; כמו גם על ידי הצ׳ט של פייסבוק והעוזרים הדיגיטליים של גוגל ואמזון.