על אף שמדובר בחלק אותו האוחז בהגה רואה כל העת מול עיניו, במרבית המכוניות הדשבורד עשוי מפלסטיק ונראה כי בתכנונו לא הושקעו משאבים הדומים לאלה שהושקעו בכל קימור במרכב החיצוני.
בדגמים העממיים מדובר לרוב ביציקה של חומר קשיח מאוד עם גימור זול ומרקם שלא מסתיר את השאיפה של היצרן לחסכון מרבי, ברכבים מעט מושקעים יותר מדובר כבר בפלסטיק קצת רך ולעיתים ניתן לראות גם שילוב בין חומרים ומרקמים היוצרים סביבה קצת פחות חד-גונית ומדכאת לעין, ובדגמים שרוצים לשדר יוקרה או ספורטיביות ניתן לפגוש שילוב של עיטורי עץ, אלומיניום מוברש או קרבון – לרוב לרוחב מרכז הדשבורד.
ניחוח יוקרתי ב-TheCar:
וולוו חשפה את מכונית הדגל החדשה S90
הדלתות של טסלה X מנחשות אותך בעצמן
מרצדס מציגה: המכונית שתחפש חניה במקומכם
עם זאת, על אף שבתיאוריה ומרחוק זה נשמע כמו רעיון מצוין לשיפור האווירה, במציאות במרבית המקרים אותם גימורי עץ, קרבון או אלומיניום עשויים מפלסטיק ונראים מביכים ועלובים למדי במבט מקרוב.
בעוד שבעבר יצרני רכב בעלי שם כנראה סברו שהלקוחות שלהם טיפשים (או עיוורים) ובאמת מתרגשים מגימורי מהגוני מזויף, בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים המכוונים לשוק הפרימיום החלו להשקיע מאמצים של ממש בבניית תאי נוסעים שמרגישים ונראים יוקרתיים באמת ולצד ריפודים מעור ומבדים יוקרתיים ניתן לפגוש גם פאנלים העשויים משכבות של עץ אמיתי ומשטחים של אלומיניום תעופתי.
הבעיה היא שגם לכל הטוב הזה הלקוחות הדורשניים כבר למדו להתרגל וכעת, כחלק מהחיפוש המתמיד אחר הטוויסט היוקרתי הבא, בנטלי החלה להציע בדגמי הקצה שלה, במקום עץ או אלומיניום, שילוב של גימורי אבן בתאי הנוסעים.
לא מדובר בחלוקי נחל או חצץ אלא בכמה סוגים של אבני שיש יוקרתיות שנוצרו בטבע, לטענת גיאולוגים בתהליך שלקח זמן 'קצר' כמו 200 מיליון שנה ונבחרו בקפידה במחצבות באזור רג'סטאן ואנדרה פראדש שבהודו.
לאחר תהליך הבחירה הקפדני משטחי האבן נשלחו לבריטניה שם הם עברו תהליך ליטוש מיוחד וחיתוך לעובי של פחות מחצי מילימטר המאפשר להם להיות קלי משקל ומאידך חזקים מספיק.
החיתוך הדק יצר מרקם חצי שקוף המבליט את הטקסטורה המיוחדת ואפשר, כפי שנהוג במטבחים מודרניים יוקרתיים, להתקין תאורת לד אחורית הצובעת את המשטחים בגוונים שונים בהתאם לאווירה המבוקשת.
בהתאם לצבעי הגימור של הקבינה, בנטלי מציעה שילוב של אבנים בגווני נחושת, אדום טרה, לבן סתווי וסגלגל גלקסי.
יצרנית היוקרה מבהירה ששילוב האבן הנוקשה בתא הנוסעים לא פוגע ברמת ההגנה על הנוסעים ובפעולת כריות האוויר במקרה של תאונה.
בשלב זה בנטלי היא יצרנית הרכב היחידה (לפחות בעידן הנוכחי) המציעה גימורי אבן יקרה בתאי הנוסעים שלה, אך יש להניח שאם החידוש בדמות שימוש בחומר בין מיליוני שנים בקבינה יתקבל בהתלהבות על ידי הלקוחות לא יעבור זמן רב עד שיצרני יוקרה נוספים יציעו גם הם גימורי אבן במכוניותיהם ועל כן, כפי שמצהיר ג'ף דאודינג, ראש מחלקת תאי הנוסעים בבנטלי, בחברה כבר שוקדים במרץ על מציאת החומר הבא שילהיב את דמיונם של אלה שהפרוטה מצויה בכיסם.