יצרניות רכב משקיעניות מצליחות להשיג את הציון המרבי גם לאחר העלאת הסטנדרטים של פרויקט EuroNCAP. פאסאט, מונדיאו, סורנטו ואאוטבק קיבלו חמישה כוכבים, מיני קופר ואופל קורסה קיבלו רק ארבעה
ארבעה כוכבים וציון של 79% בהגנה על הנהג והנוסע לצידו, זהו הציון של מיני קופר ואופל קורסה החדשות בסדרת המבחנים החדשה של פרויקט EuroNCAP אשר פורסמה היום (ד').
עבור מיני, מותג פרימיום, זהו ציון מאכזב, וכך גם עבור אופל למרות שמדובר בסטנדרט החדש והמחמיר יותר של מבחני הריסוק, סטנדרט שדורש מהם מאמץ גדול יותר והשקעה כלכלית גבוהה מבעבר.
לעומתן, יצרניות רכב אשר השקיעו יותר – בעיקר בהתקנת מערכות הימנעות מתאונה, הגיעו להישגים טובים כשהמרוויחה הגדולה היום היא קיה עם חמישה כוכבים וציון של 90% בהגנה על הנהג והנוסע שקיבל סורנטו החדש.
חשוב להדגיש שכל 12 הדגמים שנבחנו על-ידי אנשי הפרויקט בסדרת המבחנים הנוכחית צפויים להגיע לישראל במהלך השנה הקרובה ומיעוטם כבר נמכרים אצלנו.
ככל שמדובר ביצרני הפרימיום האחרים אין הפתעות: פורשה מקאן, לקסוס NX, ולנד-רובר דיסקאברי ספורט – כולם קיבלו את הציון המרבי של חמישה כוכבים.
גם מפולקסוואגן פאסאט ומפורד מונדיאו החדשות לא ציפינו לפחות, וגם הן באמת לא אכזבו וקיבלו את הציון המרבי.
לסובארו, שכבר כמה וכמה שנים שמה דגש על בטיחות בכלל ועל הצלחה במבחני ריסוק בפרט, יש בהחלט סיבה לגאווה עם חמישה כוכבים וציון של 85% בהגנה על הנהג שקיבל 'אאוטבק' החדש.
צמד המכוניות החדש של 'סמארט' – גם זאת שמיועדת לשני נוסעים ('פור טו') וגן זו בעלת ארבע הדלתות שמיועדת לארבעה ('פור פור') קיבלו ציון של ארבעה כוכבים אולם כאן אין סיבה לאכזבה היות שמדובר במכונית שמבוססת על 'טווינגו' החדשה של רנו, ובכל מקרה אלה מכוניות עירוניות קטנות.
דאצ'יה, לעומת זאת, שומרת על מעמדה כיצרנית Low-end (יצרנית של מוצרים זולים) לאחר שגרסת המיניוואן/סטיישן של 'לוגאן' (לוגאן MCV) קיבלה רק שלושה כוכבים וציון של 57% בלבד בהגנה על הנהג והנוסע לצידו.