חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, השיקה היום (ג') את איביזה המחודשת עם מחיר מפתיע לטובה של 84,000 ש"ח לגרסה האוטומטית. בכך ניצבת איביזה המחודשת כתף אל כתף עם קיה ספורטאז' (היוצא) כשהם מציעים את האלטרנטיבות המשתלמות ביותר בפלחי השוק שלהם.
איביזה היוצאת הייתה מכונית הסופר-מיני המשתלמת ביותר בישראל כאשר נמכרה בגרסה מאד בסיסית (שנקראת AM5) אך עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית ובמחיר של 80,000 ש"ח.
מגרסה זאת, לדברי היבואן, נמסרו בישראל יותר מ-6,000 יחידות – לא דבר מפתיע בהתחשב בכך שרוב המתחרות שלה, בעלות תיבות אוטומטיות, נמכרות בגזרת המחיר שבין 90 ל-100 אלף ש"ח.
נקודת התורפה של גרסת AM5 הייתה רמת אבזור נמוכה באופן די מבאס, ובכל זאת היא נחשבה לקניה מאד מומלצת מפני שהציעה אלטרנטיבה טובה למכוניות משומשות, ואפילו למכוניות מיני אוטומטיות.
בתחילת השנה השיקה סיאט את מתיחת הפנים השנייה של איביזה – שהיא בין מכוניות הסופר-מיני הוותיקות בשוק – והשינויים החשובים ביותר שבוצעו בה הם בגזרת מערכות ההנעה (בעיקר התאמתן לתקינת אירו 6 והוספת מנוע בסיסי בנפח 1.0 ליטר), ובכיול מחדש של מערכת המתלים.
לאורך החודשים האחרונים רמזו אנשי היבואן ש"אין שום סיכוי" שיוכלו לשמר את המחיר של AM5, ומבחינה זאת הם הצליחו לשמר אלמנט קטן של הפתעה חיובית כאשר הכריזו היום על מחיר גבוה ב-4,000 ש"ח בלבד.
גרסת הבסיס, שמוצעת החל מהיום במחיר זה (מחיר שמוגדר – כמו בעבר – כ"מחיר מבצע"), מונעת על-ידי מנוע טורבו-בנזין חדש בעל שלושה צילינדרים ובנפח של 1.0 ליטר. על אף הנפח הצנוע יותר ו"אובדן" של צילינדר אחד מספק מנוע זה נתונים תיאורטיים טובים יותר, עם 110 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ. כמו קודם גם כעת מחובר המנוע לתיבת הילוכים בעלת מצמד כפול, ובסיאט מבטיחים שהוא גם חסכוני יותר בתצרוכת הדלק.
בעוד שהמחיר אמנם עלה ב-5% – רמת האבזור שופרה באופן ש"עושה שכל", עם הוספת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, דיבורית מקורית, בקרת שיוט, שליטה במערכת השמע מגלגל ההגה, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים ועוד.
כרגיל, אסור לאבד תקווה ששערי המטבע הנמוכים יעודדו יבואנים נוספים להציע גרסאות פחות יקרות של מכוניות עממיות, אבל כל עוד שהם לא מרימים את הכפפה תוסיף איביזה המחודשת להחזיק בתואר מכונית הסופר-מיני המשתלמת ביותר בישראל.