• Ad
  • כאילו שתערוכות הרכב לא סובלות מספיק, כעת מטילה ההיסטריה סביב וירוס קורונה צל כבד על התערוכה השנתית של ז'נבה ועל תחרות "מכונית השנה"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון 16:00: ממשלת שוויץ אסרה על אירועים המוניים עם יותר מ-1,000 משתתפים, מה שהביא לביטול תערוכת הרכב השנתית של ז'נבה

    לאחר שכבר גרמה לביטול המוצדק של תערוכת הרכב בבייג'ינג, תערוכת הסלולר בברצלונה ויריד הבניה והתאורה בפרנקפורט – ההיסטריה סביב וירוס קורונה מטילה צל כבד על תערוכת הרכב השנתית של ז'נבה שאמורה הייתה להיפתח בשבוע הבא.

     

     

    גם כך, תערוכות הרכב סובלות בשנים האחרונות מבעיות אטרקטיביות גדלות והולכות, מה שהביא לביטולה של תערוכת פרנקפורט של השנה הבאה, והתערוכה הקטנה אך הסימפטית של ז'נבה עמדה ממילא לסבול מדילול ניכר במספר המציגים בה. אלא שהגילוי של מאות מקרי הדבקה בצפון איטליה, והתפשטות הנגיף במערב אירופה ואף בשוויץ עצמה – מעלים חשש מפני ביטול מוחלט של האירוע.

    נכון להיום בבוקר (ו') מחזיקים עדיין מארגני התערוכה באישור של הרשויות המקומיות לקיים את האירוע הנוצץ כסדרו, אבל לא רק שמדובר באישור שברירי שעלול להישלל בכל רגע – כבר כעת ידוע על ביטול השתתפותם של כמה מבכירי התעשייה, ובכלל זה של רבים מבין מי שאמור היה לייצג את ליבת תעשיית הרכב האיטלקית.

    לא מיותר להזכיר, אגב, שאפילו "תערוכת ההמצאות הבינלאומית", שאמורה הייתה להיפתח ב-25 במרץ באותו היכל שבו מתקיימת תערוכת ז'נבה, בוטלה בגלל הוירוס, אם כי החלטה זאת התקבלה בגלל המספר הרב של משתתפים ומציגים מסין. משתתפים ומציגים סינים הודיעו כבר בשבוע שעבר על ביטול השתתפותם בתערוכת ז'נבה, וחברת הניידות הסינית Aiways, שאמורה הייתה לחשוף שם קונספט של קרוסאובר חשמלי הודיעה שאנשיה לא יגיעו לאירוע אלא יחשפו את הרכב ב"אמצעים חלופיים".

    נכון ליום שישי בבוקר התגלו 655 מקרי הדבקה באיטליה, בעיקר בצפון שבה מרוכזת רוב תעשיית הרכב האיטלקית (קבוצת פיאט, כל יצרניות העל, קבוצת פיאג'יו, דוקאטי, ורבות מספקיות המשנה כמו ברמבו ומגנטו מארלי), 48 מקרים בגרמניה, 38 בצרפת, 23 באוסטריה, 16 בבריטניה, 8 בשוויץ עצמה, 7 בשבדיה, ואילו באוסטריה, יוון וקרואטיה התגלו 3 מקרים בכל אחת.

    הצצה נוספת: מפת התפשטות וירוס קורונה בעולם

    ערב הגאלה הראשון של ז'נבה אמור להתקיים ביום שני הקרוב, ובין השאר אמורה להיחשף בו זהותה של "מכונית השנה 2020" במסגרת מיזם "מכונית השנה" האירופאי. ביומיים שלאחר מכן אמורים להתקיים שני ימי עיתונות שבמהלכם מאורגנת התערוכה לחשיפת דגמים חדשים ומפגשים של בכירי התעשייה, אנליסטים וגורמים מקצועיים אחרים. במהלך יומיים אלה נדחסים אלפי בני אדם אל שני האולמות המרכזיים של "'פאל אקספו", שצמוד לשדה התעופה של ז'נבה, וסכנת ההדבקה מוחשית וברורה מאליה.
    קברניטי יצרניות הרכב חוששים לא רק מעצם ההדבקה של מנהלים ועובדים, אלא מן השיתוק שעלול להיגרם לעסקים שלהם לאחר סיום התערוכה אם המבקרים ייאלצו להיכנס לבידוד בעקבות נסיעותיהם.

     

     

    הקהל הרחב אמור לגדוש בהמוניו את תערוכת ז'נבה בין ה-5 ל-15 במרץ למה שבדרך כלל נחשב לאחד האירועים הצבעוניים והנעימים של התעשייה. הפעם, לעומת זאת, לא ברור כמה מבקרים יבחרו להתחכך עם מבקרים אחרים בימים טרופים שכאלה. כאמור, מארגני התערוכה לא ממהרים לבטל אותה, וכך גם השלטונות השוויצריים, אם כי הם כבר הנחו את מי שמתכוונים להגיע אבל גילו סימני שפעת כלשהם בשבועיים האחרונים להישאר בבית. הם גם הבטיחו להגביר באופן משמעותי את פעולות הניקוי והחיטוי בשטח התצוגה. מנכ"ל התערוכה, אוליבייה ריהס, אמר אתמול (ה') שבכל רגע נתון – בהתאם להתפתחויות – תתקבל החלטה שלא לקיים את התערוכה – אם יהיה בכך צורך. "ההנחיות של הרשויות בז'נבה הן ש"ההצגה יכולה להימשך", והם היחידים שיכולים לומר מה לעשות במקרה הזה", הוא אמר.

    כאמור, וירוס קורונה הוא פחות או יותר הדבר האחרון שתערוכת ז'נבה "הייתה צריכה". גם כך, מן התערוכה השנה נעדרות יצרניות רכב רבות, בהן פורד, פיג'ו-סיטרואן-אופל, ניסאן, קאדילק, יגואר-לנד-רובר, וולוו, מיצובישי וסובארו.

    עדכון:

    "אנחנו מצטערים על המצב שנוצר אבל בריאותם של כל המשתתפים נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו ושל המציגים שלנו", מסר בהצהרה יו"ר הוועדה המארגנת של התערוכה, מוריס טורטיני. "מדובר במקרה של "כוח עליון" ואובדן אדיר עבור היצרנים שהשקיעו השקעה מאסיבית בהכנות להופעתם בג'נבה. עם זאת, אנחנו משוכנעים שהם יבינו את ההחלטה הזאת". עלות הכרטיסים שנרכשו מבעוד מועד לאירוע תוחזר לרוכשים.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת ז'נבה חטפה חום: בוטלה השנה בגלל וירוס קורונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.