התשובה הקצרה
נקר בצמיג ("פנצ'ר") נגרם ברוב המקרים בגלל חדירת עצם מתכתי חד לתוך הסוליה, ואת החור הזה אפשר לסתום ביעילות באמצעות הדבקת "פטריה" מתוך חלקו הפנימי של הצמיג.
אם החתך גדול, או שהפגיעה היא בקצה הסוליה או בדופן הצמיג – אי אפשר ומסוכן לתקן תקר כזה.
התשובה המלאה
אסור לתקן צמיג, והוא צריך להיפסל, אם עומק החריצים שבו קטן מ-3 מילימטרים או אם גילו מעל 10 שנים (ממועד הייצור), או אם התגלו בו סדקים, יובש, קרעים/חתכים, נפיחויות או נזק בדופן.
צמיגים למכוניות (להבדיל מצמיגי רכב עבודה ורכב כבד) מתקנים רק בתיקון קר באמצעות פטריה בלבד, ולאחר מכן יש לבצע איזון גלגל.
הגודל המרבי של חור שמותר לסתום באמצעות פטריה הוא 2 מילימטרים, ומותר לתקן רק תיקון אחד בכל שליש מהיקף הצמיג – בתנאי שהמרחק המינימלי בין שני תיקונים יהיה 11 סנטימטרים. אסור לתקן תקר בכתף הצמיג, בדופן שלו או בעקב הצמיג.
בכל מצב אחר – אפשר וכדאי לתקן צמיגים.
לקריאה נוספת:
קרוב לקצה: מה כבר יכול לקרות אם מתדלקים רק אחרי שנדלקת נורית דלק?
לאחר שאני מכבה את המנוע מד החום מזנק. למה זה קורה?
מקבלת אחריות: יבואנית בלעדית חייבת לטפל ברכב מייבוא מקביל ואישי