התשובה הקצרה
קשה לתדלק סולר אל מיכל הדלק של כלי רכב עם מנוע בנזין וזאת מפני שמותקן בה פתח תדלוק בקוטר קטן יותר מן הקוטר של פיית התדלוק של משאבת הסולר.
גם אם תנסו לעשות את זה – פיית המשאבה פשוט לא תיכנס.
למרבה הצער – אף אחד עדיין לא מצא פתרון פשוט כדי למנוע את הטעות ההפוכה, ומי שרגיל לתדלק בבנזין עלול לטעות טעות יקרה ולתדלק כך גם כלי רכב שמונעים עם מנועי דיזל. טעות כזאת עלולה לגרום לנזקים ואם גיליתם אותה בזמן חשוב לפעול במהירות: ראשית לכל – אל תפעילו את המנוע. הזמינו גרר וגררו את הרכב אל מוסך מורשה שבו ינקזו את כל הבנזין והסולר שבמיכל הדלק ויבדקו אם נכנס בנזין אל מערכת הדלק של הרכב, או למנוע עצמו.
התשובה המלאה
במצב כזה הכי חשוב והכי דחוף זה פשוט לא להתניע את המנוע – כדי שלא יישאב בנזין לתוך מערכת הדלק.
בשונה ממנוע בנזין – מערכת דלק של מנוע דיזל – וגם המנוע עצמו – זקוקים לתכונות השימון של הסולר לצורך פעולה תקינה.
בנוסף, גם שיטת ההצתה של הדלק שונה: מנוע בנזין מצית דלק באמצעות מצת ("פלאג") בעוד שמנוע דיזל מצית סולר באמצעות לחץ וחום.
אם מערכת הדלק מקבלת בנזין במקום סולר המנוע לא יוכל להצית את הבנזין בתזמון מתאים (הבנזין יוצת מהר מידי), ועלולה להתרחש הצתה מוקדמת שתגרום לסדקים ולשברים בחלקים פנימיים של המנוע.
בנוסף, מחסור בשימון עלול לגורם נזק למזרקי הדלק, למשאבת הסולר ולרכיבים נוספים.
אם נכנסה כמות קטנה מאוד של בנזין למיכל הסולר כנראה שלא ייגרם נזק, אבל אם הוכנסו בטעות כמה ליטרים – הפעולה הטובה ביותר תהיה לרוקן את כל מיכל הדלק, ובמידת הצורך לבצע ניקוי של מערכת הדלק על-ידי איש מקצוע.
לקריאה נוספת:
הרכב כמעט ולא נוסע. האם זה מזיק לו?
האם מותר לנסוע עם נורת חום מנוע דולקת?