Ad
תגידו שלום למאזדה 2 ברוכה הבאה מאזדה יאריס

תגידו שלום למאזדה 2, ברוכה הבאה מאזדה יאריס

הדור החדש של מכונית הסופר-מיני של מאזדה בגרסתה ההיברידית היא טויוטה יאריס אשר מונעת כמובן באמצעות המערכת ההיברידית של טויוטה.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לא ברור האם הטריק הזה נועד לעבוד על הרגולטור האירופאי, "לזרום איתו", או לענות על ביקוש אמיתי מהשטח למכוניות דלות זיהום, אבל התוצאה דומה: מאזדה תמשיך לשווק באירופה את דגם 2 שלה, ואף תחליף אותו בעוד קצת יותר משנה בדגם חדש, אבל במקביל אליו תציע לעת עתה עוד דגם 2 שהוא למעשה טויוטה יאריס עם מערכת הנעה היברידית.

 

תגידו שלום למאזדה 2 ברוכה הבאה מאזדה יאריס

 

שמונה שנים לאחר השקת הדור הנוכחי של מאזדה 2, וקצת יותר משנה לפני השקת דגם חדש שתוכנן מן הסתם מראש עם מערכות הנעה מתקדמות, הכריזה מאזדה על תחילת השיווק באירופה של טויוטה יאריס עם סמלים של מאזדה. טוב, כמובן שאנשי מאזדה לא מציגים את המציאות בדרך הזאת אלא אומרים שהם "מציעים גרסה נוספת" של המכונית במטרה להתאים לפלח נוסף של קהל, אבל זה הסיפור, ולא ממש בטוח עד כמה הוא נוגע לנו, בישראל. עבור מאזדה באירופה זה פותר כנראה בעיה מול הרגולטור וצפוי לסייע לה להתחמק מתשלום קנסות כבדים בסעיף זיהום האוויר.

מעניין לציין שהתרגיל הזה לא חדש בתעשיית הרכב, ובמיוחד בתעשייה היפנית שבה מקובל למכור "מכוניות מדבקה" שמיוצרות על-ידי יצרנית אחת ומשווקות תחת הסמל של יצרנית מתחרה. למען האמת, מאזדה וטויוטה עשו תרגיל הפוך בצפון אמריקה כאשר מכרו מאזדה 2 מחופשת לטויוטה יאריס (אם כי מכוניות אלה מיוצרות במפעל משותף של השתיים).

"מאזדה יאריס" החדשה היא טויוטה יאריס בכל רמ"ח אבריה, וכמובן שהיא מיוצרת על-ידי טויוטה בצרפת לעומת הגרסה הנוכחית של מאזדה 2 שמיוצרת בתאילנד. ההבדלים היחידים בינה לבין טויוטה יאריס הם החלפת כל הסמלים של טויוטה באלה של מאזדה, וזה יצר מיקום קצת מביך לסמל של מאזדה בחרטום של מכונית שעוצבה בקווים מאד "אוונגראדים".

 

תגידו שלום למאזדה 2 ברוכה הבאה מאזדה יאריס

 

"מאזדה יאריס" היא המכונית ההיברידית המלאה הראשונה שמאזדה משווקת באירופה והיא זקוקה לה, כאמור, כדי להנמיך את ממוצע פליטות דו-תחמוצת הפחמן של צי הרכב שלה. בישראל אין לה צורך בגרסה כזאת, מה גם שאצלנו תם עידן הטבות המס למכוניות היברידיות. ממילא, לא סביר שאנשי השיווק של מאזדה היו מתחילים להתקשקש עם אלה של טויוטה על השוק הישראלי (עם כל חשיבותו למאזדה) וכל זה מסתכם בהימור מושכל שלנו שמדובר בדגם לא רלבנטי לישראל.

בשנה הבאה, כאמור, תושק ביפן מאזדה 2 חדשה לגמרי ושם כבר תוטמע טכנולוגיה היברידית והיברידית-נטענת של טויוטה כחלק משיתוף הפעולה הטכנולוגי בין שתי היצרניות (טויוטה מחזיקה ב-5% בעלות במאזדה). מאזדה, באחור רב, מתכוונת להשיק טכנולוגיה היברידית-נטענת כמעט בכל הדגמים שלה החל משנת 2023, ואלה יגיעו מן הסתם גם אלינו.

 

תגידו שלום למאזדה 2 ברוכה הבאה מאזדה יאריס

 

למען הארכיון, "מאזדה יאריס" זהה, כאמור, ליאריס שמוכרת ונמכרת אצלנו בישראל מזה כשנה, היא תושק באירופה בין מרץ למאי 2022, כשנה לפני הופעת דור חדש של מאזדה 2 "אמיתית" חדשה, ומתחת למכסה המנוע שלה מסתתרת מערכת ההנעה המוכרת לנו מיאריס – מנוע בנזין אטמוספירי תלת-צילינדרי בנפח 1.5 ליטר שמספק 93 כוחות סוס, עם הספק משולב של 116 כוחות סוס יחד עם המנוע החשמלי של המערכת ההיברידית. המכונית מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 175 קמ"ש, ומכיוון שזאת יאריס היא קיבלה, כזכור, חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

  • Ad
  • Ad
  • עוד באתר

    Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות