• Ad
  • שברולט קמארו 2016 חשיפה
    שברולט קמארו החדשה שנחשפה אתמול צפויה להגיע אלינו בתחילת שנה הבאה ובמחיר תחרותי. אם הכל ילך כשורה היא צפויה לפגוש כאן שתי מכוניות רטרו חדשות ומוכרות: פורד מוסטנג ודודג' צ'אלנג'ר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נרל מוטורס חשפה אמש (שבת) באירוע חגיגי את הדור השישי של שברולט קמארו – מכונית השרירים המיתולוגית של היצרנית האמריקנית. עד עתה הדגם לא הגיע לישראל בשל פנסים קדמיים שאינם עומדים בתקינה האירופאית, אבל המכונית החדשה כן צפויה לעבור תקינה אירופאית ובכך נסללה דרכה גם אלינו.

    שברולט קמארו החלה את דרכה בשנת 1967 וכעת זהו דורה השישי של המכונית האייקונית אשר שומרת באדיקות אחר קו הרטרו של הדור הקודם. מבפנים זה כבר סיפור אחר ועל אף שמירה על סממני העבר, תא הנוסעים שונה לחלוטין. בין היתר הוא מציע שני מסכי 8 אינץ' האחד עבור מערכת המולטימדיה והשני עבור שליטה במערכות המכונית. בין הגימיקים במכונית נמצא אפשרות כיול של צליל המנוע באמצעות מערכת השמע (אופציה בתוספת תשלום) ופיקוד בקרת האקלים שמבוצע באמצעות חוגות היקפיות סביב פתחי האוורור.

    קמארו הקודמת התבססה על פלטפורמת 'זטה' של ג'נרל מוטורס ששירתה בין היתר את שברולט קאפריס. קמארו החדשה מבוססת על פלטפורמת 'אלפא' המשרתת בין היתר את קאדילק ATS ו-CTS החדשות, אבל לדברי שברולט 70% מארכיטקטורת השלדה ייחודית לקמארו.

    האיקונית החדשה גם קומפקטית יותר מקודמתה עם אורך של 478 ס"מ (6 ס"מ פחות מבדור הקודם), רוחב של 190 ס"מ (2- ס"מ), גובה של 135 ס"מ (2- ס"מ) ובסיס גלגלים של 281 ס"מ (4 ס"מ פחות מבדגם המוחלף).

    תודות לממדים הקטנים יותר מבעבר ושימוש באלומיניום במקום ברזל בחלק מרכבי המרכב, משקלה של המכונית קוצץ בין 90 ל-100 ק"ג (תלוי בגרסה). בנוסף אומרת שברולט שהמכונית קשיחה ב-28% מהדור הקודם.

    היצע המנועים כולל טורבו-בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (275 כ"ס), V6 חדש בנפח 3.6 ליטר (335 כ"ס) ו-V8 בנפח 6.2 ליטר שמפי 455 כ"ס ושיוצע בדגם הבכיר, 'SS'. כל המנועים ישווקו בשילוב לתיבה ידנית בת שש מהירויות או אוטומטית בעלת שמונה הילוכים. שברולט טרם פרסמה נתוני ביצועים או תצרוכת דלק אך מעריכה שגם גרסת הבסיס תאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב"פחות מ-6 שניות".

    שברולט קמארו חוגת בקרת אקלים

    פורד מוסטנג ודודג' צ'אלנג'ר צפוית להגיע קודם
    ב-UMI, יבואנית שברולט, כבר מתכוננים להגעת קמארו משנת 2009 ואפילו מכונית ראשונה לצורך תקינה הגיע לכאן באמצע 2008. אבל סיבות שונו מנעו את תחילת השיווק כמו המשבר וההתמוטטות הכלכלי של ג'נרל מוטורס ובעיית התאמת הפנסים הקדמיים לתקינה האירופאית (השונה מזו האמריקנית). שברולט תכננה להעביר את קמארו תקינה אירופאית במהלך 2010-2011, אבל בסוף ביטלה את ההתאמה. ב-UMI חשבו לעשות זאת לבד, אבל גם תוכנית זו נגנזה.

    סוגיית התקינה היא גם זו שמנעה יבואנית אחרות מיבוא דגמים שמיוצרים בארה"ב כמו פורד מוסטנג, אבל שני אירועים שהתרחשו במקביל שינו ומשנים את המערכה. ראשונה היא החלטת שברולט ופורד – כל אחת בנפרד – להעביר את דגמיהן גם תקינה אירופאית (בנוסף לזו האמריקנית). שנייה נוגעת למשרד התחבורה הישראלי שלפני כשנתיים החל להכיר גם בתקינה האמריקנית.

    שברולט קמארו החדשה צפויה להגיע לישראל בתחילת שנה הבאה ובמחיר תחרותי. בעבר דברו אנשי היבואנית על מחיר התחלתי של 250-300 אלף שקלים. כפי שהתמונה מסתמנת כעת קמארו החדשה לא צפויה להיות לבדה, פורד מוסטנג ודודג צ’אלנג’ר, שתי מכוניות רטרו שריריות ועדכניות כנראה שיקדימו אותה. פורד מוסטנג כבר היתה אמורה להגיע לישראל בתחילת שנה זו, אך שיווקה נדחה לקיץ הקרוב, ואילו דודג' צ'אלנג'ר צפויה להגיע במחצית השניה של השנה. המחיר של שתיהן צפוי להיות דומה לזה של שברולט קמארו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שברולט קמארו תעלה פחות מ-300,000 שקלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.