למי שמבקש לקבל רישיון נהיגה למכונית נוסעים לא כדאי ללמוד נהיגה ולהיבחן ביוקנעם ובכרמיאל, וגם לא בעכו, חיפה, עפולה וטבריה. בערים אלה עומד שיעור ההצלחה במבחן המעשי הראשון על בין 9.3% ל-10.8%.
לעומת זאת, למי שייבחן בעיר מעלות יש סיכוי של 35.8% לעבור ב'טסט' ראשון, באילת יש לו סיכוי של 34.9%, ברחובות 32% ובחולון 30.6%.
נתונים אלה, שמתייחסים לשנת 2014, הם הנתונים הפנימיים של משרד התחבורה אשר חושפים טפח מן הכישלון של המשרד בפיקוח על לימוד הנהיגה ועל מבחני הנהיגה בישראל.
היות שלא סביר שלימוד הנהיגה בעיר מעלות טוב באופן כל-כך קיצוני יחסית למצב בכרמיאל הסמוכה – כמעט 36% הצלחה לעומת 9.4% – ברור שמשהו לקוי כרגע ברשות הרישוי הישראלית, כלומר במשרד התחבורה.
פערים גדולים בשיעורי ההצלחה במבחן המעשי הראשון בין הערים השונות ניכרים גם ברישוי נהיגה לאופנועים, שם בולט שיעור ההצלחה הגדול ביותר בראשון לציון – 99.8% מבין הנבחנים על אופנוע עוברים שם בטסט ראשון, לעומת 26.4% בלבד בירושלים.
בשנת 2014 בוצעו 366,256 מבחני נהיגה על מכוניות נוסעים, 35,913 מבחנים לאופנועים, 9,227 מבחנים לרכב משא כבד ו-4,805 מבחנים לאוטובוס.
בישראל יש 42 "תחנות יציאה" למבחנים מעשיים, בזו של מצפה רמון בוצעו בשנת 2014 רק 416 מבחנים (ושיעור מעבר טסט ראשון עמד על 23.8%) ובזו של ירושלים בוצעו 43,311 מבחנים (עם שיעור מעבר טסט ראשון של 20%).
בין לבין, עשר תחנות היציאה שמהן מבוצע המספר הגדול ביותר של מבחנים מעשיים במכונית נוסעים הן נצרת עילית (22,506 מבחנים, 10.7% מעבר), חדרה (21,385, 17.6%), כרמיאל (19,725, 9.4%), פתח תקוה (17,604, 22.3%), נתניה (16,816, 19.4%), חולון (15,661, 30.6%), באר שבע (14,985, 20.8%), כפר סבא (13,848, 20.8%), חיפה (13,402, 10.5%), חיפה-מפרץ (13,268, 12%).
למי שמבקש לקבל רישיון נהיגה במכונית נוסעים מומלץ, על בסיס נתוני 2014, ללמוד ולהיבחן בעיר מעלות (38.5% הצלחה), אילת (34.9%), רחובות (32%), חולון (30.6%), ראשון לציון (29.4%), הרצליה (28.6%), יבנה (28.5%), אריאל (26.5%), אופקים (25.3%), או קרית גת (25.1%).
מי שמחפש את המקום עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר למבחן מעשי על אופנוע צריך להתלבט בין ראשון לציון (99.8%), תל-אביב (81.9%), הרצליה (74.1%), נתיבות (66.2%) או אילת (62.6%).