• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שמועה שלא אושרה על-ידי היצרנית השבדית מתארת שירות חדש של וולבו שיחסוך מלקוחותיה את הצורך לתדלק את המכוניות שלהם. האם וולבו ממציאה את עצמה מחדש או שהאחד באפריל הקדים השנה?

    שמועה שמסתובבת בקהילות אינטרנטיות שונות וצוטטה על-ידי ה'דיילי מייל' הבריטי מתארת שירות חדש שמפתחת וולבו, לכאורה, אשר עשוי לאפשר ללקוחותיה להימנע מן הצורך לתדלק את המכוניות שלהם.
    בין אם יש או אין אמת מאחורי השמועה הזאת, הרעיון כל כך חמוד שלא יכולנו לחסוך אותו מכם, ולמען האמת הוא די פשוט.

    היות שמחשב הדיאגנוסטיקה של המכונית (OBD) מקבל כל הזמן מידע אודות כמות הדלק שנצרכת על-ידי המנוע, ואודות כמות הדלק שנותרה במיכל, ומכיוון שבעידן הנוכחי יותר ויותר מכוניות מחוברות אל מוקדי שליטה כאלה ואחרים (בין אם בסגנון של 'איתוראן' ובין אם אל מערך השירות של היבואן וסוכניו) – מה יותר פשוט מלהעביר את המידע הזה למוקד?

    מכאן ואילך כל שנותר הוא לבנות את מערך השירות המתאים, ולרשום אליו את הלקוחות שמבקשים להימנע מתדלוק: כאשר כמות הדלק במיכל יורדת אל מתחת לסף מסוים משגר מוקד השירות, באופן אוטומטי, "חוליית מתדלקים" אל המקום שבו חונה המכונית. באמצעות קוד זיהוי מסוים אפשר לפתוח את המכונית, או רק את דלתית פתח התדלוק, ולתדלק את המכונית בהתאם לדרישות הלקוח.

    מאליו ברור שלשירות כזה יש עלות – מישהו הרי צריך לנסוע אל המכונית ולתדלק אותה, אבל מצד שני אותה "חברת תדלוק" גם חוסכת את הצורך בתפעול תחנת דלק פיזית על שטח נדל"ן יקר – לכן לא מן הנמנע שבתנאים המתאימים (בהתחשב במרחקי הנסיעה למשל) ההיגיון הכלכלי כן יכול להתקיים.
    אגב, שירות כזה לא חייב להתבסס על קישור קבוע בין המכונית למוקד אלא יכול להתקיים גם באמצעות אפליקציה מתאימה במכשיר הטלפון החכם, ולכן להתאים לכל מכונית שיוצרה ב-15 השנים האחרונות.

    אנשי וולבו לא אישרו אבל גם לא הכחישו את השמועה, ואפשר גם להניח מהיכן היא צמחה: בשנה שעברה השיקה וולבו בארה"ב שירות שנקרא "Roam Delivery" ("משלוח נודד") שמאפשר לבעלי וולבו לקבל משלוחי דואר ישירות לתא המטען של המכונית שלהם. זה אולי נשמע מוזר אבל הישארו איתנו עוד שניה וגם אתם תתחילו להתלהב.

    בשנים האחרונות משתנים הרגלי הקניה ואחוז הרכישות שמבוצע באמצעות חנויות אינטרנטיות וירטואליות עולה בהתמדה. אחת הבעיות, במקרה כזה, היא תיאום האיסוף של החבילות שמגיעות – במיוחד עבור מי שמבקש לחסוך לעצמו את הצורך להגיע אל סניף דואר ולבזבז זמן בתור.
    שירות "המשלוח הנודד" של וולבו מאפשר לחברות השליחויות, או לדואר, להגיע באמצעות זיהוי GPS אל מכונית הוולבו של הלקוח – בכל מקום שבו היא עשויה לחנות, לפתוח את תא המטען שלה באמצעות הקשת קוד מתאים באפליקציה של וולבו – ולהניח שם את החבילה מבלי שמקבל החבילה, בעל הרכב, יצטרך להטריד את עצמו בתיאום האיסוף שלה.

    ממציאה את עצמה מחדש

    מאז שוולבו נרכשה על-ידי ג'ילי הסינית היא עושה מאמצים לא מבוטלים להמציא את עצמה מחדש ולא רק באמצעות דגמים חדשים ומתקדמים כמו XC90, אלא גם על-ידי הרחבת סל השירותים ללקוחותיה.
    לאחרונה הכריזו ראשי החברה על כוונתם להימנע מהשתתפות ברוב תערוכות הרכב בעולם ולהתמקד בשלוש תערוכות עיקריות בלבד, כמו גם על השקת תוכנית למכירת המכוניות שלה באמצעות האינטרנט.

    כך או אחרת, ובין אם השמועה לגבי שירות התדלוק החדש נכונה או לא, מאליו ברור שרעיון כזה לא מוגבל רק לוולבו וללקוחותיה. כמובן שכדי ששירות תדלוק "עד הבית" יהיה כלכלי הוא צריך להגיע אל מסה מספקת של לקוחות שבכלל יהיו מעוניינים בו, עלות השירות צריכה להיות סבירה ולהתאים למה שאותם לקוחות יסכימו לשלם כדי לחסוך מעצמם את טרדת התדלוק, ויהיה כמובן צורך לפתח את "צי המתדלקים" המתאים ולהתגבר מן הסתם על ענייני רגולציה שונים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קנה וולבו ולעולם לא תיכנס לתחנת דלק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.