Ad
חושף התקלות וההסתרה של יונדאי וקיה יקבל 24.3 מיליון דולר

קיה מעלה מחירים

יבואנית קיה מייקרת כמעט את כל מחירי דגמיה לשנת 2015. יחד עם התייקרות דומה שחלה ביונדאי התוצאה היא שהדגמים הקוריאנים יקרים יותר ממתחריהם היפנים והאירופאים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

'טלקאר' פרסמה את מחירון דגמי קיה ל-2015 ממנו מסתמנת התייקרות של 1,000 – 3,000 שקלים כמעט בכל הדגמים ובכל רמות האבזור. כך למשל פיקנטו 1.25 ליטר עם תיבה אוטומטית וברמת גימור LX התייקרה ב-1,500 שקלים, קיה ריו 5 דלתות 1.4 ליטר אוטומטית LX התייקרה ב-2,000 שקלים, קיה סיד 1.6 ליטר אוטומטית EX התייקרה ב-1,000 שקלים, קיה סיד SW ברמת אבזור LX התייקרה ב-3,000 שקלים, קיה פורטה ב-2,000 שקלים, קיה סול החדשה התייקרה בין 2,000 ל-3,000 שקלים, ובטווח דומה כל רמות האבזור של קיה קארנס, קיה אופטימה וקיה ספורטאז' למעט רמת האבזור הגבוה ביותר בגרסת הנעה כפולה.

מחירון דגמי 2015: מי העלה מחיר ומי הוריד?
   יונדאי מתייקרת, מיצובישי מוזלת
   פורד מעלה מחירים, מאזדה לא
   טויוטה מייקרת את הקורולה ומוזילה את פריוס

ראוי לציין שמכונית אחת התייקרה ב-4,000 שקלים – קיה ריו סדאן 1.4 ליטר LX שעולה כעת 113,900 שקלים, ושרמת האבזור החדשה של קארנס שתומחרה ב-149,900 שקלים תימכר מעתה ב-152,900 שקלים. זהו עדיין מוביל הנוסעים הזול ביותר, אבל הפער כעת ביחס למתחרות הצטמצם משמעותית.

אף גרסה לא הוזלה ויש דגמים ספורים שמחירן לא התשנה והם: גרסת הבסיס והמכונית הזולה ביותר בהיצע – קיה פיקנטו 1.0 עם תיבת הילוכים ידנית שמחירה נותר על 64,400 שקלים, ריו 5 דלתות עם מנוע 1.2 ליטר ותיבה ידנית ברמת גימור LX שמחירה נותר על 82,600 שקלים, קיה ספורטאז' הנעה כפולה ברמת הגימור הגבוהה ביותר ('פרימיום') שימשיך להימכר ב-189,500 שקלים וכל גרסאות קיה סורנטו כאשר מחיר הגרסה הבסיסית ביותר עדין מתחיל ב-193,500 שקלים.

כמו יונדאי, גם קיה שנרכשת בדולר נפגעה מעליית שער המטבע מול השקל. וכמו יונדאי גם קיה נצלה את מועד שינוי נוסחת המס הירוק (שנכנס לתוקף ב-1.1.2015) כדי להעלות מחירים. התוצאה היא שכעת הדגמים הקוריאנים יקרים יותר ממקבליהם היפניים והאירופים.

ההתייקרות בדגמי קיה ויונדאי מהותית עבור הצרכן הפרטי, אבל גם עבור היבואניות בהיותן שחקניות גדולות בזירת הליסינג. למעשה פרט ליונדאי i10 ולקיה פיקנטו שנמכרות בעיקר לשוק הפרטי, שאר הדגמים מאוד מכוונים ציי רכב. כעת לאחר ההתייקרות השאלה היא האם היבואניות יצליחו לשמור על כוחן בשוק הליסינג ולספק את ההנחות הדרושות כדי להתמודד מול המתחרות שמוצעות כעת במחיר זול יותר או בפער מחיר קטן יותר?

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad