• Ad
  • קונטיננטל לוקחת את טכנולוגיית החישה של FeelIt אל תעשיית הרכב

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    היום (ב') הוכרזה אחת ההשקעות המעניינות ביותר לשנת 2021 בתחום האוטוטק וההי-טק הישראלי: מספר משקיעים, הבולטת בהם היא חברת 'קונטיננטל' הגרמנית, השקיעו סכום צנוע של 7 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ החיפאית הקטנה FeelIt, אשר מפתחת טכנולוגיה של חישה ובקרה על זרימה בצנרת.

     

     

    על אף הסכום הקטן, והטכנולוגיה הנישתית לכאורה, מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי מרתק מנקודת מבטה של תעשיית הרכב, היות שהוא מחבר אותה אל טכנולוגיה שכלל לא פותחה עבורה אלא עבור תעשיות אחרות. במקביל, שיתוף הפעולה הזה פותח בפני חברת FeelIt את אחת התעשיות הגדולות והחשובות בעולם, עם פוטנציאל שוק של יותר מ-100 מיליון מכוניות חדשות בשנה, וצי רכב קיים של יותר ממיליארד יחידות.

    Feelit הוקמה בשנת 2017 על ידי ד”ר גדי קונוולינה, ד”ר מיטל שגב-בר, ופרופ’ חוסאם חאיק מהטכניון, במטרה לפתח טכנולוגיית חישה באמצעים לא חודרניים – בעיקר עבור מפעלי תעשייה, ולצורך בקרת זרימה בצנרת. בשנת 2019 גייסה החברה 1.6 מיליון דולר מ- ExitValley, TAKWIN LABS, TECHNION ו-GiVT, ובינואר השנה גייסה 5 מיליון דולר נוספים מקרן Henkel Ventures.

    הטכנולוגיה של Feelit נועדה במקור לאפשר חישה ובקרה של ציוד תעשייתי, ולקשר כל מפעל ייצור וכל מתקן הנדסי אל "האינטרנט של הדברים" באמצעות חיישנים מודפסים מבוססי ננו-חומרים אשר מחלצים מידע ונתונים אודות מצב התהליך שמתחולל בתוך צנרת סגורה. "טכנולוגיית החישה המבנית" של החברה – תחשבו על מעין מדבקות או "פלסטרים" – מעבירה את המידע החוצה, "לענן". כך מתאפשר משוב מרחוק, בזמן אמת, לכל מה שמתרחש במערכות אשר באופן מסורתי עושות שימוש בחיישנים מכאניים מקומיים.

    פלטפורמת ה-IOT של Feelit מכונה על ידם RetroFeel, והיא מבוססת על חישה של "חיישני מדבקות" שבנויים מננו-חומרים גמישים ולא פולשניים. חיישנים אלה מודבקים בקלות על כל סוג של ציוד, ואליהם מחוברת יחידת תקשורת אלחוטית. Feelit לא מסתפקת בכך והיא פיתחה תוכנה שמנתחת את המידע שמתקבל באמצעות אלגוריתמיקה מונחית בינה מלאכותית. המערכת, כך מתארים ההוגים שלה, משמשת כ"עור אלקטרוני" אשר מתריע אודות חריגות מבניות ותפעוליות ומסייע במניעת השבתות ונזקים אחרים.

     

    קונטיננטל לוקחת את טכנולוגיית החישה של FeelIt אל תעשיית הרכב

     

    החיבור בין Feelit לבין קונטיננטל בוצע על-ידי חטיבת CO-PACE שהיא זרוע החדשנות של קונטיננטל אשר פועלת בישראל במטרה לאתר טכנולוגיות עבור עסקי החברה. עוד קודם להקמת CO-PACE קונטיננטל כבר השקיעה בחברת הסטארט-אפ הישראליות 'ארגוס', ולאחר הקמת החטיבה בישראל היא התחברה חזק יותר אל תעשיית האוטו-טק המקומית. CO-PACE הובילה השקעות בחברות הסטארט-אפ הישראליות 'קארטיקה' ו'אנאגוג', ושיתופי פעולה לא שגרתיים עם חברות הי-טק שלא עוסקות בתחום הרכב. כאן, כאמור, טמון הייחוד של עסקת Feelit – חברה שלא היה לה קשר קודם אל תעשיית הרכב.

    אנשי CO-PACE זיהו את הפוטנציאל העצום של חיישנים שאפשר להדביק על צנרת, ואשר מסוגלים למדוד שינויים מבניים בתוך החומר, למשל עיוות הצורה שלהם, היווצרות סדקים זעירים או אובדן גמישות, וחשוב יותר: מדידת לחץ וטמפרטורה והיכולת לשדר את המידע הזה החוצה.

     

    קונטיננטל לוקחת את טכנולוגיית החישה של FeelIt אל תעשיית הרכב

     

    קונטיננטל היא אחת מספקיות המשנה הגדולות ביותר בתחום הצינורות לתעשיית הרכב (הידראוליקה, מערכות קירור, מערכות דלק וכו'), ו"מכפיל הכח", מבחינת שחקנית מובילה כמוה, נובע מן היכולת להציע ללקוחותיה פתרון הוליסטי שכולל לא רק "צינור טיפש" אלא מערכת מושלמת של חיישנים ויכולת עיבוד נתונים. יישום חכם של טכנולוגיה כזאת בכלי רכב יכול לפתוח ליצרניות הרכב, ולקונטיננטל, עולם שלם של הזדמנויות בתחום התחזוקה המונעת, כמו גם בתחומי הקישוריות ואיסוף נתונים ומידע אודות הפעילות של כלי רכב.

    בנוסף, הטכנולוגיה של Feelit מתאימה גם לניטור התהליכים בתוך סוללות, וכרגע אנחנו נמצאים בעיצומו של אחד המהלכים הדרמטיים ביותר בתולדות תעשיית הרכב, עם המעבר לרכב חשמלי ומימני. חיישנים ש"מספרים" ליצרנית הרכב, וליצרנית הסוללות, על מצב הבריאות והפעילות השוטפת של סוללות הם אחד הדברים הנחוצים ביותר בעיקר כאשר מדובר בטכנולוגיה שמפותחת בחיפזון ועם ביקוש אדיר והיצע קטן. עבור ספקית משנה לתעשיית הרכב, כמו קונטיננטל, יכולה טכנולוגיית חישה שכזאת להוות מנוף אדיר גם מול הלקוחות הקיימים, גם בדרך לפיתוח פתרונות ומכלולים נוספים ברכב, וגם אל לקוחות נוספים בתעשייה. זה כוחו וייחודו של החיבור החדש.

    The post קונטיננטל לוקחת את טכנולוגיית החישה של FeelIt אל תעשיית הרכב appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.