• Ad
  • קבוצת פולקסווגן ובעלת המניות הגדולה ביותר שלה, פורשה SE, נמצאות ב"דיונים מתקדמים" לגבי הנפקה פוטנציאלית של המותג פורשה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעלת המניות הגדולה ביותר בקבוצת פולקסווגן – חברת האחזקות Porsche Automobil Holding SE, שבבעלות חלק ממשפחת פורשה, מעוניינת להנפיק את מותג מכוניות הספורט-יוקרה, כך לפי הצהרה שפרסמה קבוצת פולקסווגן. כדי להחליט על צעד כזה נדרשות ההסכמות של מועצת המנהלים ושל דירקטוריון פולקסווגן, והחלטה כזאת עדיין לא התקבלה.

     

    חברת פורשה SE, שהיא כיום חברת בת בקבוצת פולקסווגן, אישרה את ההכרזה הזאת בהצהרה נפרדת שפרסמה, והוסיפה שהנפקה כזאת תקים, למעשה, את חברת פורשה AG ותאפשר לרוכשי מניותיה לקנות מניות רגילות אשר יעניקו זכויות הצבעה.

    ספקולציות אודות מהלך כזה, אשר עשוי לגייס סכומי כסף גדולים, עלו במהלך השנה שעברה מספר פעמים גם לנוכח ההנפקה של חברת פרארי לפני כעשור, וגם לנוכח מספר הנפקות אחרות בתחום הרכב והתחבורה החכמה, בהן גם זאת הצפויה של וולוו. עם זאת, עד כה נשמעו לא מעט הסתייגויות שתיארו את המורכבות של מהלך כזה.

    בסמוך למשבר הכלכלי של 2008-2009 נעשה ניסיון השתלטות של פורשה על קבוצת פולקסווגן, שגרם לתגובת נגד שבמהלכה השתלטה פולקסווגן על פורשה, ובשני צידי המתרס נמצאות משפחות פייש ופורשה – צאצאיו של פרדיננד פורשה אשר אחראי גם לתכנון המקורי של "החיפושית" וגם לתכנונים המוקדמים של חברת פורשה.

    סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בשנה שעברה שמשפחות פורשה ופייש, ששולטות כיום בפורשה SE, שוקלות לקחת חלק ישיר בפורשה AG. חטיבת האנליסטיקה של בלומברג מעריכה שהנפקת פורשה AG עשויה לגייס לפי שווי חברה של בין 68 ל-96 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה לשווי השוק הנוכחי של מניות קבוצת פולקסווגן כולה, שעומד על כ-127 מיליארד אירו.

    הרציונל מאחורי הנפקת פורשה, בדומה לזה של הנפקת וולוו, הוא גיוס כסף חדש. רוב תוכניות המו"פ וההתרחבות הנוכחיות של פולקסווגן נסמכות על רווחים שהחברה מייצרת בעצמה ממכירת רכב ושירותים, ועל הנפקת איגרות חוב, וזאת בין השאר בגלל מבנה הבעלות המורכב בחברה, שכולל גם ממשלות מקומיות ואיגודי עובדים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן צפויה להנפיק את פורשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.