• Ad
  • פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי
    הקבוצה שמובילה את תעשיית הרכב עם שתי פלטפורמות חשמליות טהורות הגדילה את תקציב החשמול שלה. תפתח פלטפורמה שלישית שבה תשולב גם נהיגה אוטונומית, תבצע אוברול לכל המפעלים שלה באירופה ותקים חברה לסוללות חשמליות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת פולקסווגן אישרה בסוף השבוע שתי תוכניות שעד כה לא הוכרזו רשמית לפיתוח פלטפורמות חשמליות למותגי המסה והיוקרה שלה, תוכנית השקעה מאסיבית במפעלים השונים שלה בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל, והגדלת ההשקעה הכוללת במעבר להנעה חשמלית. היקף ההשקעה הכולל של פולקסווגן בפרויקט המעבר לרכב חשמלי יהיה גדול מ-100 מיליארד דולר, וזאת למרות שכבר כיום היא מובילה את תחום החשמל בפער על-פני כל יצרניות הרכב הוותיקות למעט יונדאי.

     

    פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי

     

    אנשי פולקסווגן שחררו השבוע מקבץ חדשות סביב המהפכה החשמלית, רובן במסגרת אירוע גלובלי שבו נחשפה אסטרטגיית החשמול של החברה לחומש הקרוב, ואת הנפח הגדול בידיעות אלה תפסה רשימה ארוכה של מפעלים של פולקסווגן באירופה אשר יוסבו בשנים הקרובות מייצור של מכוניות סטנדרטיות ומנועי בעירה פנימית לייצור של סוללות, מערכות הנעה חשמלית, ומכוניות חשמליות טהורות.

    אל שתי הפלטפורמות החשמליות הטהורות שהקבוצה פיתחה כבר – פלטפורמת MEB שעליה מבוססות מכוניות בינוניות וגדולות של מותגי המסה כמו פולקסווגן, סקודה וסיאט, ואל פלטפורמת PPE – אשר משמשת את מותגי היוקרה אאודי ופורשה, תצטרף תוך כשלוש שנים פלטפורמה חשמלית טהורה שלישית, מתוחכמת מן השתיים הקודמות. זאת מפותחת תחת שם הקוד 'טריניטי', ובסופו של דבר תיקרא ככל הנראה פלטפורמת SSP. פרויקט 'טריניטי' נחשף כבר בעבר בתקשורת בדיווחים והדלפות קודמות, אבל כעת הוא מוכרז באופן רשמי. מהנדסי החברה מפתחים את הפלטפורמה החדשה מראש כך שתתאים לנהיגה אוטונומית ברמה 4, כלומר אוטונומיה מלאה, ולהסרת האחריות מן הנהג באזורים תחומים אשר ממופים מראש.

     

    פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי

     

    אל "תואמת הגולף" – ההאצ'בק ID.3, ואל הקרוסאובר ID.4 שמבוסס עליה – יצטרפו בקרוב מכונית סדאן יוקרתית שתיקרא ID.6 והמיניוואן החשמלי ID.Buzz שהוא יורש רוחני ל'מיקרובוס' האייקוני, וכן שורת דגמים חשמליים נוספים שחלקם ייכנסו לנישות קיימות ואחרים יבראו נישות חדשות. אנשי פולקסווגן מצהירים שבתוך ארבע שנים מהיום לפחות 25% מכלל כלי הרכב שהקבוצה מייצרת יהיו חשמליים. 100 מיליארד הדולר שהקבוצה תשקיע נחלקים בין פרויקטים של מחקר ופיתוח לבין הקמת מפעל סוללות, דיגיטציה, והתאמת מפעלים לייצור רכב חשמלי. עשרות מיליארדי דולרים מתוך סכום זה יושקעו בפרויקט 'טריניטי' וגם במפעל חדש בעיר וולפסבורג שבצפון מרכז גרמניה – שם שוכנת הנהלת החברה ושם ייבנו המכוניות שמבוססות על הפלטפורמה הזאת.

    כבר בעוד קצת יותר משנה יחלו עבודות שיפוץ והתאמה של המפעלים בוולפסבורג כדי לייצר בהם מסות נוספות של ID.3 במקביל לייצור הנוכחי שלה בזוויקאו (Zwickau), וזאת בתגובה לביקוש המתעצם לרכב חשמלי באירופה. מפעל חדש נוסף, שיתוכנן מראש לייצור רכב חשמלי על בסיס פלטפורמת SSP, ייפתח בוולפסבורג בתוך מספר שנים.

     

    פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי

     

    האנובר, אחד מאתרי הייצור הגדולים של פולקסווגן באירופה, יעמוד במרכז תוכנית החשמול ויהיה אחד האתרים החשובים ביותר של תוכנית זאת. המפעל הנוכחי בהאנובר יוסב להנעה חשמלית וייבנו בו ID.Buzz בגרסאות נוסעים ומטען, וגם גרסת "הרפתקאות" בשם ID.California. בנוסף ייבנו שם כלי רכב ייעודיים לתחבורה שיתופית, כלומר בסופו של דבר כלים אוטונומיים. האתר בהאנובר יבנה גם את המרכבים היוקרתיים ביותר של הקבוצה – עבור מכונית חשמלית של המותג 'בנטלי' שתושק לפני שנת 2025, ויהיה המרכז של פרויקט חצי סודי אחר של הקבוצה – פרויקט 'ארטמיס' שבמסגרתו מפותחת יורשת חשמלית ל-A8.
    מכוניות מתוצרת פורשה ואאודי שמבוססות על הפלטפורמה החשמלית PPE ייוצרו במפעל מחודש אחר של פולקסווגן, ליד העיר לייפציג, ושם תיוצר, למשל, 'מקאן' חשמלית חדשה. משפחת דגמים חשמליים שתירש את סדרת דגמי המסה של אאודי תיבנה במפעל נקרסולם (Neckarsulm) – שם הם נבנים כיום – ואילו הקרוסאובר החשמלי היוקרתי של החברה – Q8 e-tron – ייבנה משנת 2026 במפעל מחודש בבריסל, בלגיה.

     

    פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי

    מכבים את מנוע הבעירה

    במסגרת ההכרזות השונות מסרו אנשי הקבוצה שהם מצמצמים באופן ניכר כל השקעה במכוניות היברידיות (בעיקר היברידיות קלות) והיברידיות-נטענות כדי להתמקד ברכב חשמלי טהור, וזאת מתוך אסטרטגיה שמטרתה להפוך את הקבוצה ליצרנית המובילה בעולם של כלי רכב חשמליים בתוך חמש השנים הקרובות. מספר מפעלים ברחבי גרמניה, שבהם מיוצרים כעת מנועי בנזין ודיזל – יוסבו למפעלים לייצור מערכות הנעה חשמליות.

    כדי להעמיד דברים בפרופורציות, עד לשנת 2026 מתכננת פולקסווגן להשקיע כ-180 מיליארד דולר בכל התחומים, וכ-56% מן ההשקעה הזאת מיועדים לתוכנית החשמול. כבר משנת 2016 החלה פולקסווגן להשקיע עשרות מיליארדי דולרים בפרויקט הזה, וכפועל יוצר הייתה יצרנית הרכב הוותיקה הראשונה בעולם שהשיקה מכוניות חשמליות טהורות על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית. מאז, באופן עקבי, היא מגדילה את ההשקעה בחשמול בכל עדכון של תוכנית החומש. עדכון אחרון בתחום זה נמסר בשנה שעברה כאשר סכום ההשקעה הכולל עמד אז על 86 מיליארד דולר. בעדכון הזה נוספים יותר מ-18 מיליארד דולר להשקעה הכוללת, ומספר תוכניות אסטרטגיות מפורסמות באופן רשמי.

     

    פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי

     

    "ההשקעה הנוספת", נאמר בהצהרת הקבוצה, "נובעת מן ההגברה המואצת של (תוכנית) הניידות החשמלית כחלק מה'גרין דיל' של האיחוד האירופאי, ומהקמת מפעל סוללות מרכזי חדש". בהודעה נפרדת של קבוצת פולקסווגן נמסר על הקמת חברה אירופאית לעסקי הסוללות שלה, וזאת במטרה לאחד תחת ישות עסקית אחת את כלל הפעילויות לאורך שרשרת הערך של ייצור סוללות – החל בעיבוד חומרי הגלם, דרך הניהול של מפעלי הייצור של סוללות לרכב וכלה בפיתוח טכנולוגיות סוללה. החברה החדשה תהיה אחראית גם לכל מה שקשור במחזור של סוללות מתיישנות וניהול השימושים בהן בסקטורים אחרים, כמו אלה של אנרגיה מתחדשת.

    "החברה תפתח מודלים עסקיים חדשים לשימוש חוזר בסוללות רכב שסיימו את תפקידן", נאמר בהודעת החברה, "ומחזור חומרי הגלם היקרים שהם מכילים… כחלק מאסטרטגיית "הרכב החדש" ("New AUTO") שלה, קבוצת פולקסווגן שואפת להפוך ליצרנית המובילה בעולם של כלי רכב חשמליים. לכך, היא מרחיבה את פעילויותיה שקשורות לסוללות והופכת אותן לחלק מפעילויות הליבה שלה".

    פולקסווגן מעסיקה כבר כ-500 עובדים בני 24 מדינות במרכז הפיתוח המרכזי שלה לסוללות, ליד העיר זלצגיטר, ושם יתבסס "מרכז הסוללות" האירופי שלה. כאמור, השינוי הארגוני והחוקי שהוכרז עליו הוא ריכוז כל הפעילויות הללו תחת ישות משפטית אחת שתנהל פעילויות שונות בכל רחבי היבשת. בין השאר מתכוונת הקבוצה להשקיע כ-2 מיליארד אירו בייצור עצמאי של תאי סוללה לרכבי המסה השונים מתוצרתה, ולהקים שישה מפעלי ענק לייצור סוללות. ייצור תאי סוללה בזלצגיטר צפוי להתחיל בשנת 2025, ולהעסיק כ-2,500 עובדים – שרובם עובדים כרגע במפעל מנועי הבעירה הפנימית של החברה באותה עיר. מפעלי סוללות אחרים יוקמו בספרד ובמזרח אירופה, כאשר המיקומים המדויקים שלהם יוכרזו במהלך השנה הקרובה – ככל הנראה כפונקציה של גובה הסובסידיות שיוצעו על-ידי מדינות שונות.

    לפולקסווגן יש כבר מספר מיזמים משותפים עם חברות אחרות, חלקן סטארט-אפים, לייצור משותף של סוללות (למשל בשבדיה), וגם עם חברות שונות שכורות ו/או מעבדות מחצבים שנחוצים לייצור תאי סוללה. חלק מן השותפויות האלה עוסקות בייצור ורכש של "חומרים ראשוניים" ואחרות במחקר ופיתוח בתחומי טכנולוגיות סוללות וייעול הייצור.

     

    פולקסווגן משקיעה 100 מיליארד דולר ברכב חשמלי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.