• Ad
  • יצרנית הרכב הגרמנית-סינית הישנה-חדשה הכריזה על מינויו של מי שעמד בראש חטיבת סמארט ומילא תפקידים בכירים במרצדס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת בורגוורד החדשה, אשר מתכננת להשיב לחיים את המותג הגרמני שפשט רגל לפני 54 שנים, הכריזה בסוף השבוע על מינויו של אולריך ווקר כמנכ"ל.

    ווקר מילא תפקידים בכירים שונים במרצדס (דיימלר-בנץ) ובין השאר כיהן כמנכ"ל ויו"ר המותג סמארט, וכן כיו"ר ומנכ"ל הפעילות של מרצדס בצפון מזרח אסיה.
    לווקר יש וותק של 35 שנים בתעשיית הרכב, במהלכן עבד כמהנדס ומילא תפקידים בכירים בייצור, שיווק, תכנון מוצר, ניהול איכות, מכירות ושיווק.
    בין השאר כיהן כחבר במועצת המנהלים של חברת מיצובישי, אז היה אחראי למחקר ופיתוח, ייצור, תכנון מוצרים ורכש.
    לאחר מכן כיהן כנשיא ומנכ"ל חטיבת סמארט של מרצדס, וכחבר בדירקטוריון של קבוצת הרכב של מרצדס, ולבסוף כיהן כיו"ר ומנכ"ל דיימלר צפון מזרח אסיה, אז היה אחראי על כל פעילות מרצדס בסין ובסביבתה.

    אולריך ווקר, מנכ"ל בורגוורד
    אולריך ווקר, מנכ"ל בורגוורד

    יצרנית הרכב הגרמנית בורגוורד הייתה השלישית בגודלה בגרמניה עת פשטה רגל בשנת 1961 בנסיבות שנותרו עלומות עד היום.
    לפני כשלושה חודשים, בתערוכת ז’נבה, הושק המותג הזה מחדש תחת כנפי יצרנית הרכב (המסחרי) הסינית פוטון, שהיא עצמה חברת בת של אחד מיצרני הרכב הגדולים בסין – BAIC.
    את המיזם כולו מוביל מזה קרוב לעשור כריסטיאן בורגוורד, נכדו של מייסד החברה המקורית – קארל בורגוורד, יחד עם שותפו – קארלהיינץ קנוס.

    משרדיה הראשיים של החברה, וייתכן שגם המרכז הטכנולוגי שלה, ממוקמים בעיר שטוטגארט בגרמניה – לא הרחב ממקום מושבן של מרצדס ופורשה, ואפשר מן הסתם לסמוך על המנכ"ל החדש של החברה שהוא מקושר שם לכל מי שצריך כדי לבסס את הטכנולוגיה הנחוצה לבניית מכוניות.

    אם וכאשר יקום המותג הזה לחיים ייתכן שנגלה כאן מודל חדש ל"בניית כח" של יצרן רכב סיני: שלושת המודלים הקיימים כיום בסין הם בניית יצרן רכב מקומי בסיוע ידע זר – למשל SAIC שמייצרת מכוניות שפותחו במדינות אחרות בשיתוף פעולה עם יצרניות הרכב הזרות שפיתחו אותן, רכישת יצרן זר כמו וולוו ורובר, או בניית מותג חדש כמו קורוס, על בסיס יצרנית סינית (צ'רי) ובסיוע הון זר וטכנולוגיה זרה.
    המודל של בורגוורד הוא הקמת מותג חדש על בסיס הון סיני וידע שיירכש ככל הנראה באירופה, וייצור מכוניות במקביל בסין ובאירופה.

    כך או אחרת, בתערוכת ז'נבה הבטיחו אנשי בורגוורד להציג מכונית תצוגה קרובה לייצור כבר בתערוכת פרנקפורט באוקטובר הקרוב, ומכונית אמיתית בתערוכת ז'נבה הבאה, בחודש מרץ 2016. הם גם טוענים שעד סוף העשור תייצר החברה 800,000 מכוניות לשנה, ושבשנת 2025 תגדל התפוקה ל-1.6 מיליון מכוניות. בורגוורד מבקשת למצב את המותג הישן-חדש שלה בין פולקסוואגן למרצדס, ואת רמת המחירים קרוב יותר לפולקסוואגן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עוד אבן דרך לבורגוורד: מינתה בכיר לשעבר ממרצדס כמנכ"ל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.