• Ad
  • סטלנטיס מציגה: מכוניות משופצות מיד ראשונה - גרסת היצרן
    מפעל של סטלנטיס ישפץ מכוניות בנות מספר שנים כדי להחזיר אותן לכבישים ולהאריך את מחזור החיים שלהן. האם יצרניות רכב נוספות ירימו את הכפפה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת 'סטלנטיס', המיזוג בין פיג'ו-סיטרואן לבין פיאט-קרייזלר, הציגה אתמול (ה') פרויקט מעניין לשיפוץ מכוניות חדשות יחסית, והוא עשוי למשוך אחריו גם יצרניות רכב נוספות. אם המיזם יצליח הוא יוכל להציב בשוק הרכב העולמי קטגוריה נוספת של מכוניות משומשות עם אחריות יצרן.

     

    סטלנטיס מציגה: מכוניות משופצות מיד ראשונה - גרסת היצרן

     

    במקביל, תחום השיפוץ והמחזור התעשייתי של חלקי רכב תופס תאוצה גם בזכות הכדאיות הכלכלית שבו וגם בזכות התועלת האקולוגית.

    הרעיון שסטלנטיס הציגה אתמול פשוט, ואפילו לא חדש: מכוניות שסיימו מחזור חיים ראשון אצל הבעלים המקורי שלהן מוכנסות לשיפוץ וחידוש במפעל ששייך ליצרנית רכב ופועל בהתאם לסטנדרטים שלה. לאחר מכן הן נמכרות בשוק המשומשות כשהן מציעות ערך גבוה מזה של מכוניות בנות גילן, אך נמוך מזה של מכוניות חדשות.

    אם הכל עובד לפי התוכניות כולם מרוויחים: בפני לקוחות שמעוניינים ברכב משומש חדש יחסית נפתחת קטגוריה חדשה שמציעה רכישה בטוחה עם אחריות יצרן, לבעלים הראשונים קל יותר "להיפטר" מרכב קיים בדרך שלהם לשדרוג לרכב חדש, עלות השדרוג – עבור יצרנית רכב – נמוכה יחסית מפני שהיא מבוצעת באופן תעשייתי ומאורגן ועל בסיס מחירים נמוכים שבהם יצרנית הרכב רוכשת חלקים. בנוסף, תוחלת החיים הכוללת של המכוניות המשופצות עולה – ולכך יש השפעה חיובית על הסביבה.

    תועלת נוספת, במיוחד בימים שבהם כל יצרניות הרכב האירופאיות מצמצמות את הייצור שלהן בגלל המתקפה של תעשיית הרכב הסינית – פרויקט כזה יכול לספק עבודה למפעלים שנמצאים בסכנת סגירה ולמנוע פיטורים של עובדים מיומנים.

     

    סטלנטיס מציגה: מכוניות משופצות מיד ראשונה - גרסת היצרן

     

    גם מסע בן אלף מייל מתחיל בלחיצת דוושה ראשונה

    הרעיון, כאמור, לא חדש וטויוטה הכריזה לפני מספר שנים על מיזם דומה, אלא שהיא לא הפכה אותו עדיין לבעל משמעות בשווקים העולמיים.

    גם ההכרזה האחרונה של סטלנטיס עדיין לא מתייחסת אל השוק הפרטי, מפני שבשלב הראשון שלו יבוצע המיזם בקצב של 1,000 מכוניות בלבד בשנה – שבריר האחוז ביחס לקרוב ל-100 מיליון מכוניות חדשות שעולות על כבישי העולם באותו פרק זמן.

    על הביצוע בפועל של המיזם אחראי "מרכז הכלכלה המעגלית – SUSTAINera" של סטלנטיס שנבנה בעיקר על בסיס הנכסים של פיאט ופועל באיטליה, בדרום אמריקה ובצפון אמריקה. בחטיבה הזאת יבוצע השיפוץ של כלי הרכב שכולל גם את החלקים המכאניים שלהם וגם חלקי פח ופלסטיקה, או "החלקים האסתטיים של הרכב".

     

    תועלת נוספת, במיוחד בימים שבהם כל יצרניות הרכב האירופאיות מצמצמות את הייצור שלהן בגלל המתקפה של תעשיית הרכב הסינית – פרויקט כזה יכול לספק עבודה למפעלים שנמצאים בסכנת סגירה ולמנוע פיטורים של עובדים מיומנים.

     

    בסיכום השנה שעברה שיפץ SUSTAINera באיטליה בלבד כ-10,000 מנועים ומספר דומה של תיבות הילוכים, ייצר מחדש כ-1,000 סוללות לרכב חשמלי, ושיפץ 5,000 כלי רכב ו-1.8 מיליון רכיבים.

    מרכז הכלכלה המעגלית משתרע על שטח כולל של 73,000 מ"ר, מעסיק קרוב ל-500 עובדים מיומנים, "ורושם פרק חדש עבור מפעל מירפיורי" בטורינו – בעבר אחד המפעלים המפוארים ביותר של פיאט באיטליה.

    לצורך הפרויקט הניסיוני הוקצה שטח של 5,000 מ"ר במפעל, וכלי הרכב המשומשים יעברו תחילה בדיקות יסודיות ולאחר מכן ישופצו בהתאם לסטנדרט שנקבע.

    כדי לפשט עניינים מבחינה לוגיסטית – ולחסוך בשלב הראשון את הצורך להשיג מקור זמין ושופע של כלי רכב מחד, ומאידך את שיווק המכוניות המשופצות – סטלנטיס חברה אל שותפה אידאלית למיזם – חברת הליסינג האירופאית העצומה Ayvens אשר נוסדה לפני פחות משנה וחצי ממיזוג בין שתי חברות ליסינג הולנדית וצרפתית.

    'אייבנס', שמספקת שירותי ליסינג והשכרה, שירותי מנויים וניהול ציי רכב לחברות בינלאומיות גדולות, חברות קטנות ובינוניות, אנשי מקצוע ואנשים פרטיים – פועלת ב-42 מדינות, מעסיקה 14,500 עובדים ומתפעלת צי רכב אדיר בהיקף של כ-3.4 מיליון כלי רכב, בהם כחצי מיליון כלי רכב חשמליים.

    בתוך צי ענק כזה 'אייבנס' "לא תרגיש" 1,000 מכוניות בשנה, ונראה שיהיה לה קל מאוד להציע ללקוחותיה תוכניות ליסינג פחות יקרות שמבוססות על מכוניות בנות 3 שזכו לחיים מחודשים.

     

    תועלת נוספת, במיוחד בימים שבהם כל יצרניות הרכב האירופאיות מצמצמות את הייצור שלהן בגלל המתקפה של תעשיית הרכב הסינית – פרויקט כזה יכול לספק עבודה למפעלים שנמצאים בסכנת סגירה ולמנוע פיטורים של עובדים מיומנים.

     

    מלימון למציאות

    לסטלנטיס יש כעת הזדמנות מעניינת "להפוך את הלימון ללימונדה" בעזרת חטיבת SUSTAINera האיטלקית אשר מפתחת בשנים האחרונות התמחות במחזור חלקי רכב. חלק מן הפעילות של החברה הזאת כוללת כיום את מה שהם מכנים "REMAN", קיצור של "ייצור מחדש" ולמעשה פירוק, ניקוי, תיקון ושחזור של חלקים משומשים מכלי רכב.

    חלקים אלה מותקנים מחדש על אותם כלי רכב שמהם הם פורקו או שהם נמכרים "בקופסאות" עם אותם ביצועים ואחריות כמו חלקים מקוריים של היצרנית – אבל במחירים נמוכים יותר.

    כארגון – סטלנטיס מתמודדת כעת עם שני משברים שעלולים לעלות לה מיליארדי דולרים בעקבות תקלות סדרתיות לא מטופלות כראוי במנועי 'פיורטק' ובמערכות האוריאה של כלי רכב עם מנועי דיזל.

    לאחר כמה שנות הכחשה ומאבק נאלצה סטלנטיס להאריך לאחרונה את האחריות שלה למנועים ולמערכות האוריאה והיא ניצבת בפני תביעות ענק באירופה, וגם בישראל.

    אם סטלנטיס תפתח שיקום תעשייתי מסודר של המכלולים הכושלים האלה היא תוכל להפחית את העלויות שלה בעשרות אחוזים, לשקם – ולו במעט – את הנזק התדמיתי שהיא גרמה לעצמה בשנים האחרונות ואת אובדן האמון של לקוחות, ובתוך כדי כך גם לסייע לתהליך המחזור וההגנה על הסביבה.

    לעומת שיפוץ של 5,000 מכוניות בשנה, או של 10,000 מנועים, כאן מדובר בשיפוץ של מאות אלפי מנועים ומערכות אוריאה וזה יכול למנוע גריטה מוקדמת של עשרות אלפי, אולי אפילו מאות אלפי, מכוניות בעולם.

     

    סטלנטיס מציגה: מכוניות משופצות מיד ראשונה - גרסת היצרן

     

    לקריאה נוספת:

    למה לקנות רכב אם אפשר לעשות מנוי חודשי?

    לא רק ברכב חשמלי: הצמיגים שלך מזהמים פי 2,000 מאשר המנוע

    כמה שווה רכב סיני משומש שהיצרן שלו פשט רגל?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • סטלנטיס מציגה: מכוניות משופצות מיד ראשונה – גרסת היצרן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.